Endeledd. Har jeg fått feil?

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Svar
propellue
Sted: Langhus

Endeledd. Har jeg fått feil?

Legg inn av propellue » tor okt 17, 2013 10:13 pm

Hallaisen!

Gikk på fronten på 60 idag med motet oppe og humøret på topp, men det gav seg etter en stund.
Planen er å bytte alle 4 endeledda (begge sider på tie rod og drag link), så jeg kjøpte inn fra milner og starta jobben idag.

Det jeg egentlig lurer på er om den gjengede innsiden av tie roden (den nederste) er veldig kort, eller om det bare er min som har rustet istykker innenfor der det gamle endeleddet hadde gjenger. Det nye har nemlig litt fler gjenger enn det gamle, men når jeg har skrudd det inn akkurat så mange tørn som jeg skrudde ut det gamle så er det full stopp.

Bilde
Gammelt vs. nytt

Så, må jeg få meg nytt stag, nytt endeledd eller nye begge deler?

Brukeravatar
4Springar
Sted: Troms
Kontakt:

Re: Endeledd. Har jeg fått feil?

Legg inn av 4Springar » fre okt 18, 2013 9:49 am

ikke uvanlig at gjengepartiet er såppas langt.
trur nok du har gjenger i staget ditt også, bare at de er aldra tett.
Kjenner du noen gjenger videre?
Prøv å kom til med en roterende stålbørste på drill inni der, det funka for meg på de gamle staga.
evt en stålbørste i tannbørsteformat.
Bruker ketchup og cola på nedrusta deler, det tærer på det meste. (om du ikke har noe dyrt, promotert produkt til formålet ;)

Mener mine nye endeledd var som det nye ditt, altså langt gjengeparti.
Tror ikke det gamle ditt er det orginale, mener de har lengre gjengeparti og at det var standard med smørenippel.
Kjøpte nye stag på toyota (dyrt, var ikke mulig å kjøpe endeledd uten stag) og de hadde laangt gjengeparti.
Evt stikk innom noen som kan gjenge videre på staget ditt, om det er ellers i orden.

lykke til!

Svar

Gå tilbake til «Drivverk 6x»