Støtdempere bak.

Moderatorer: lj73jon, ModeratorNLCK, Snekker_Andersen, baa

Svar
helmers
Sted: Stange

Støtdempere bak.

Legg inn av helmers » man jan 02, 2012 10:19 pm

Heisann.

Er noe merkelig med støtdemperene bak på bilen min. lj70 fra 86. eller var det 85..

uansett hvilken katalog jeg ser i så er det forskjell på demperene på venstre og høyre side?
Og på høyre side er det øre - øre på demperen, men på venstre er det øre - tapp.

Greia er at på bilen min er det øre - øre på begge sider. Og den demperen toyota leverte meg for venstre side bunner bare det er en liten hump.

Legge til at når jeg kjøpte bilen så var støtdemperen på venstre knekt rett av.

Noen som har vært borti dette?
LJ 70 1985 mod

Brukeravatar
Ronny123
Sted: Horten

Re: Støtdempere bak.

Legg inn av Ronny123 » man jan 02, 2012 11:18 pm

Det stemmer at det skal være øre i bunn og punne øverst på venstre siden og øre øre på høyre.
Er en grunn til at det er sånn, så kunne vært interessangt å sett hvordan vedkommende har lagd feste.
Trolig er det feil vinkel og kanskje høyde.

helmers

Legg inn av helmers » man jan 02, 2012 11:24 pm

Vinkel veit jeg ikke. Men høyde må være feil ihvertfall. Jeg har aldri vært borti dette. Og dem som sitter på delelageret på toyota klødde seg veldig i hodet når jeg sa hva jeg skulle ha for noe. Så tipper jeg har endt opp med 2 høyredempere.

Skal ta et bilde av det i morgen.
LJ 70 1985 mod

helmers

Legg inn av helmers » ons jan 04, 2012 1:08 pm

her ser dere demperen.

Hvor sitter innfestingen egentlig?
Vedlegg
demper_lc.jpg
demper_lc.jpg (325.09 kiB) Vist 2507 ganger
LJ 70 1985 mod

Brukeravatar
Ronny123

Legg inn av Ronny123 » ons jan 04, 2012 11:40 pm

Har ikke noe bilde av åssen det skal se ut, men legger ved det fra delekatalogen.
Den braketten du ser der er skrudd i samme braketten som fjæra sitter i. Det er vel en 10-15 cm høyere i hvertfall.
Er det øyet i overkant sveiset på eller? Syntes jeg skimter en kladd med noe på venstre siden der.
Vedlegg
demperfeste.jpg
demperfeste.jpg (50.04 kiB) Vist 2479 ganger

helmers

Legg inn av helmers » tor jan 05, 2012 1:20 am

Akkurat ja.. Det er der dem skal sitte ja..

Ser ut som det er en bolt igjennom traversen der. Og den tappen som demperen sitter festet i er helt lik den som er nede. Så jeg har vært så opphengt i at det der var originalt. Og Toyota styra med en overgang i delekatalogen den måneden bilen blei laga. Så dem var usikre selv.

Da må jeg under bilen i morgen tidlig å få sett på hvordan det ser ut. Kan uansett ikke ha det slik det er nå. Vandringa på den demperen som sitter der er vel maks 3 cm kjennes det ut som.. Omtrent så man får nyresvikt hvis det er en dump man ikke ser..
LJ 70 1985 mod

helmers

Legg inn av helmers » tor jan 05, 2012 1:47 pm

Skjønner ingenting av detta her.. Nå har jeg ligget under der og sett litt. Kan ikke finne noen hull i den skåla som du beskriver, skrapa vekk der osv. Men det er liksom ikke antydning til at det kan være sveist igjen noen hull der heller. Og den tappen til støtdemperen som sitter på topp der ser liksom så jævla original ut også..

Lurer på hva som egentlig har skjedd her. Ifølge forrige eier har bilen vært i danmark for renovering av ramma. Der har dem sveist opp igjen og fikset det som var av rust på den. Lurer på om dem har drevet med no bøll der.

Dessuten var ikke den braketten som skal sitte på støtdemperen var ikke mulig å få tak i hos toyota mer heller.

Lurer på om hvis jeg hadde fått tak i den braketten en eller annen plass at jeg kunne lagd hullene i den skåla som det blir snakket om.
LJ 70 1985 mod

Brukeravatar
Ronny123

Legg inn av Ronny123 » fre jan 06, 2012 4:51 pm

Da har de helt sikkert gjort noe krøll der ja.
Du kan nok lage den av ei tykk stålplate med 3 hull.
Her er bilde av åssen det skulle sett ut fra oversiden i hvertfall.

Bilde

Svar

Gå tilbake til «Drivverk 7x»