Lsd Foran og aussielocker bak?

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Svar
Brukeravatar
znej
Sted: Trondheim

Lsd Foran og aussielocker bak?

Legg inn av znej » fre nov 23, 2012 2:21 am

Jeg har nå skaffet differ fra en '86 LJ70 til min '87 Hilux.

Har lest litt om det her på forumet og ellers på nettet, men har ikke funnet de svarene jeg er ute etter dessverre...

Hvilke dimensjoner må lagrene ha for at lsd diffen skal passe inn foran, og den åpne diffen passe inn bak?
[ ] '56 Mercedes Unimog 404
[ ] '80 Mercedes 300GD
[ ] '90 Audi 200 20V TQ

Brukeravatar
håvard
Sted: Halden

Re: Lsd Foran og aussielocker bak?

Legg inn av håvard » fre nov 23, 2012 5:40 pm

Ehem. Bare så jeg missforstår deg rett :). Du har to komplette differ fra Lj70 som skal inn i en hilux. Du monterer vel bare hele third member? Da trenger du ikke noen nye lagre.

(det er nok noe jeg har oversett her, derfor spør jeg) Jeg ser du skal montere HighPinion bak- du vet om svakheten når du setter de reverserte diffene i bakakselen?

Brukeravatar
znej

Legg inn av znej » fre nov 23, 2012 8:23 pm

Det var vel trøttheten som stjal fra meg noen ord i natt :P

Men altså:

HP 3rd member skal stå foran (pga at den ikke egener seg bak) , og "low"- pinon 3rd member skal jeg ha bak.
Men carrierene skal byttes om, altså; LSD carrier fra low pinoin 3rd member skal inn foran i HP 3rd member, og open carrier fra HP diffen skal inn bak i "low pinion 3rd member :)

Men lagrene på diffene ser ut til å ha forskjellig indre og ytre diameter, noe som forårsaker at carrierene ikke kan byttes om med mindre man skaffer lager med riktige dimmensjoner.

Dimensjoner jeg har funnet på ymse fora (har ikke plukket fra hverandre og målt noe selv):

Carrierlager i low pinion 3rd member med LSD carrier:
ID=50mm
YD=83mm
Bredde: 20mm

Carrierager i HP 3rd member med open carrier:
ID=45mm
YD=80mm

Gitt at dette er riktige mål(noe jeg gjerne vil ha bekreftet), så vil jeg altså trenge lager med disse måla?:
Til HP 3rd member med LSD carrier:
ID=50mm
YD=80mm

Til low pinion 3rd member med open carrier:
ID=45mm
YD=83mm

Noen som har lager liggende, og gidder å måle?
Vil planen min funke?
Holder det å justere backlash eller må jeg shimse pinjongen også?
[ ] '80 Mercedes 300GD
[ ] '90 Audi 200 20V TQ

Brukeravatar
håvard

Legg inn av håvard » fre nov 23, 2012 9:34 pm

Ok. Ja nå gir det mening. Jeg tenkte å stikke ned å måle for deg, men det er ARBer i begge de jeg har liggende nede. Har 3 70 bakdiffer liggende, men det hjelper deg ikke så mye.

PS! Det er forskjell på originale kronhjul også, så jeg er usikker på om pinion foran, går på pinion bak. Ehh. det er hvis du skal flytte carrieren fra bak til foran, uten å flytte pinion. Usikker på om det har noe å si for pinion, men forskjell er det. Ca 5mm i "tykkelse" på kronhjul. De er litt sære de highPinionene.

Jeg har liggende, 2 stk. originale 7x bakdiffer, 1 stk bakdiff med arb. og en stk framdiff med ARB. Si ifra hvis noen av disse målene kan hjelpe deg, da stikker jeg ned i kjellern og måler. ARB diffene skulle jeg tro er urelevante da de krever 50mm lager.

(Det er fredag, har intatt 5 øl, tar derfor forbehold om usammenhengende og setninger og uforståelig innhold)

Brukeravatar
znej

Legg inn av znej » lør nov 24, 2012 4:37 am

Jeg tenker å kun flytte over carrier. Kronhjul og pinjong skal få stå på samme plass som før, og så lenge offset på den flaten som kronhjulet skal skrues fast i er likt på begge diffene, så skal det i teorien ikke by på no problemer hvertfall.

Jeg kunne tenkt meg å visst ytre og indre diameter på lagrene på bakdiffen, og ytre diameter på lagrene på HP diffen :) Flott om du hadde fått til å sjekka det! :)
[ ] '80 Mercedes 300GD
[ ] '90 Audi 200 20V TQ

Brukeravatar
znej

Legg inn av znej » ons nov 28, 2012 3:53 pm

Ingen som har lager liggende og gidder å måle? Håvard? :)
[ ] '80 Mercedes 300GD
[ ] '90 Audi 200 20V TQ

Brukeravatar
håvard

Legg inn av håvard » ons nov 28, 2012 6:13 pm

Bakdiff
Ytre diameter (lagerskål) 83mm
Indre diameter (lager) 50mm

Framdiff
Ytre diameter (lagerskål) 80mm
Indre diameter (lager) 50mm (Dette kan du ikke ta for god fisk, pga. den framdiffen er det en ARB i. Ytre diameter er riktig)

Svar

Gå tilbake til «Drivverk 7x»