Erfaringer med automat-diffsperrer [Aussie-Locker]

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
hpro
Innlegg: 18
Ble med: søn des 31, 2017 12:51 pm

Erfaringer med automat-diffsperrer [Aussie-Locker]

Innlegg av hpro »

Hei! :D


Har bestilt meg to stk. Aussie-Lockers fra eBay til kr. 2500,- pr. stk. http://www.ebay.com.au/itm/Aussie-Locke ... 2159223246 :mrgreen: :mrgreen:

Siden ARB-sperrer ble for dyrt, ble det disse, og disse er faktisk låst til vanlig, og blir "deaktivert"/hopper over gir når man svinger for å kunne svinge på vei. Har sett på youtube, og det ser ut som at de funker kjempebra! Lett montering er det også! 8) :mrgreen:

- Er det noen som har erfaringer med disse, eller lignende automatsperrer?


Vennlig hilsen
HPro - Lennart H
Vedlagte filer
Erfaringer anyone?
Erfaringer anyone?
Aussie-Locker.jpg (972.55 KiB) Vist 10061 ganger
Brukeravatar
Toyole
Innlegg: 1072
Ble med: ons jan 02, 2008 12:34 am
Lokasjon: Elverum
Kontakt:

Re: Erfaringer med automat-diffsperrer [Aussie-Locker]

Innlegg av Toyole »

Finn vel mye info om det du lurer på om en prøver å søke litt på forumet.
Jeg har forøvrig aussie bak i 4runnern, noe som funker fint, men jeg ville vel ikke hatt det i en "familiebil", når en hopper gjennom kryss. Du venner deg til å bare rulle gjennom krysset, for ved pådrag så låser diffen! Foran antas det som farlig på vei.
Mvh Ole & Bamse!
92 HDJ80, 87 LJ70, 88 RN61, 02 Hiace, 88 RN62, 78 Magirus R81, 86 Mog1250, 85Volvo F6,73 BM430

X:87 Dyna BU85, 06 Terios, 84 LN65, 86 YN65, 83 Tercel 2wd, 84 og 86 Tercel 4wd, 94CarinaE, 02 Avensis Verso,
07 KTM 250exc-f,
hpro
Innlegg: 18
Ble med: søn des 31, 2017 12:51 pm

Re: Erfaringer med automat-diffsperrer [Aussie-Locker]

Innlegg av hpro »

Takker for tips!

Jeg vil tro at på glatt føre og 4x4 så bærer det rett fram siden den låser ja, men heldigvis kjører jeg oftest bare med RWD og frikobler framhjulene :mrgreen:

Hopper det mye pga. låsing, eller? Og lager det mye klikkestøy når du svinger? :roll:
Brukeravatar
masterpetter
Innlegg: 717
Ble med: man aug 23, 2004 1:31 pm
Lokasjon: Halden

Re: Erfaringer med automat-diffsperrer [Aussie-Locker]

Innlegg av masterpetter »

Jeg har en Spartan locker bak på 42'n.(samme greia)
Funker som juling i skauen. Litt klakking og smelling kan det bli ved rygging/snusing og slikt. Driver du å lukeparkerer i byen feks, og det smeller til når den frir ut, ser folk litt rart, og tror det er noe alvorlig galt
men ellers er det en vanesak.
Går greit å kjøre med på vei.
Som nevnt tidligere her, ville jeg ikke hatt det på familiebilen.
Jeg hører aldri klikking/hakking ved sving. Hører kun et smell noen ganger når den går av.
Foran er det jo greit, sålenge du bare kjører med bakhjulstrekk.
Du bør nok ikke bruke bilen for mye på vinter'n, ihvertfall ikke med 4x4 innkoblet og sperrer i begge ender på glatta, det er ekstremsport.

Sent fra min E5823 via Tapatalk
Petter
TLF: 92603102
Masterpetter garasjen (Bj42)
Garage: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=9635.

FBR Garasjen BJ42: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=20208

HJ60 (82)-solgt
KZJ95 (97)-solgt
BJ42. (81)
HJ60 (87) - solgt
hpro
Innlegg: 18
Ble med: søn des 31, 2017 12:51 pm

Re: Erfaringer med automat-diffsperrer [Aussie-Locker]

Innlegg av hpro »

Takker for svar og tips! :mrgreen: Bilen skal i hovedsak kun brukes som skogsbil/helge-bil, så det skal nok gå greit!

Har lest at nyere type Aussie-lockere ikke bråker noe særlig, men det finner vi jo fort ut av etterhvert 8)
Svar

Tilbake til «Drivverk 7x»