Ny Calippere?

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
Ht1
Innlegg: 25
Ble med: tor mar 03, 2016 5:42 pm

Ny Calippere?

Innlegg av Ht1 »

Hei

Skulle bytte bremseklosser bak på min 2002 modell 90, men måtte gi opp da jeg ikke fikk dyttet stempelet tilbake så det var plass til ny klosser. Ligger kanskje an til at jeg må ha nye calippere? Men kom plutselig på at stempelet kanskje må skrus inn? Noe som har erfaring med dette og har byttet på tilsvarende bil? Dersom det ikke er forskjell på 1KZ-TE og 1KD-FTV ser det ut på youtube at stempelet skal dyttes inn...
Brukeravatar
n t
Innlegg: 481
Ble med: ons jun 25, 2008 10:38 pm
Lokasjon: Skaga. Nærøy. Nord-Trøndelag. Norge

Re: Ny Calippere?

Innlegg av n t »

Nå skal jeg ikke uttale meg om det er forskjeller, men vil anta caliperne er like.
Årsaken er nok rust eller annet belegg som har gjort det så trangt at det må mye krefter til for å få stempelet inn. Dersom du tilslutt klarer å få det inn, og setter på nye klosser, vil du fort få problemer med varmgang, da stempelet ikke vil gli tilbake den fraksjonen av en millimeter som skal til for at bremsene slipper igjen. Løsningen blir nok enten å bytte eller overhale. Overhalte selv fremre calipere på min HZJ75, totalt 8 stempler som satt som sveist, men fant i ettertid priser på byttecalipere som tilsa at jeg heller kunne ha byttet til nesten samme prisen.
Stig
HZJ75 Pick-up
Hdj80
Svar

Tilbake til «Drivverk 9x»