Dieseltrøbbel..

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Svar
Ojuliu
Sted: Elverum

Dieseltrøbbel..

Legg inn av Ojuliu » tor jun 27, 2013 9:29 pm

Hei har trøbbel med 73`n.

Den begynte å dra dårlig, så begynte den å ryke litt blått, og tilslutt stoppet den. fikk liv i den igjen, men gikk kjempe muggent, klarer ikke å få opp turtall, og stopper på tomgang. sjekket diesel tilførselen, så det var litt rusk i tilførselslange til filteret. Satte på trykk på slangen for å prøve å blåse ren sila i tanken. Byttet filter, men hjalp ikke, luftet og prøvde alt jeg kom på.. men nå tenner den ikke engang og jeg ikke ni pumper med pumpa på filterholderen mens jeg drar den på starteren. Så da lurer jeg på følgende? sitter det i pumpe i tanken? eller er det no annet muffens jeg kan ha oversett? noen typiske feil folket vet om?
Mvh Øyvind- også kjent som Roxy

Brukeravatar
håvard
Sted: Halden

Re: Dieseltrøbbel..

Legg inn av håvard » fre jun 28, 2013 12:42 pm

Ikke pumpe i tanken. Sannsynligheten for at det er rusta dieselrør er overhengende stor. Den "blekkspruten" som fører røra ned i tanken er kjent for å ruste i filler.

Ojuliu

Legg inn av Ojuliu » fre jun 28, 2013 10:40 pm

Ok, takk for svar, da er.det bare å manne seg opp og skru ut tanken da..

benteruden
Sted: Sande i Vestfold
Kontakt:

Legg inn av benteruden » lør jun 29, 2013 9:23 pm

Hvis du ikke får diesel i det heletatt frem til filtret, er det garantert røra som går ned i tanken! De ruster på toppen til slutt blir det ett lite hull som gjør att den drar falsk luft!

Ojuliu

Legg inn av Ojuliu » lør jun 29, 2013 11:01 pm

Joa får fram litt diesel, men spørs om det er nok. Får se om jeg får skrudd ned tanken snart, burde sveiset litt rust samtidig i ramma siden av tanken, så.det.er.vel.som sagt bare å manne seg opp..

jceng
Sted: Bodø

Legg inn av jceng » søn nov 10, 2013 10:04 am

Hvordan gikk dette?
Hadde du nede tanken?

Ojuliu

Legg inn av Ojuliu » tir jan 07, 2014 8:49 pm

Hei igjen, jeg har enda mer dieseltrøbbel! Håper det er noen guruer som kan hjelpe en stakkar.. :-) jeg feiga ut og.satte bort bytte av blekkspruten til et verksted:-( men med familieforøkelse ble det plutselig litt lite tid..

Bilen gikk bra fram til slutten av november, så begynte den å gå vondt og lugge litt på tomgang, og dro (enda) dårligere en normalt.. Det som er merkelig er at den er kun slik når den er lunken og varm. Når den er kald går den som ei klokke. Bytta dieselfilter, dette hjalp ikke. Satte en gjennomsiktig slange mellom dieselfilter og dieselpumpa for å se etter luft synes det var litt for mye luft i slangen. Mistenkte at.den dro luft i dieselrøret, så jeg la en slange i stedet fra den nye blekkspruten til dieselfilteret. Dette hjalp ikke, dvs at den stopper på tomgang om jeg har ruset motoren litt først. Fram med den gjennomsiktige slangen og ser at det er mye mindre luft nå, bare en liten boble. Men ser samtidig at når jeg ruser motoren og slipper gassen kommer det masse luft som slår tilbake i slangen mot filteret, ser nesten ut som skum.. Så begynner bilen og hakke, gå vondt og stoppe. .. Noen som vet hva dette skyldes? Er det pumpa eller fødepumpa som er ferdig? Eller kan det være at det er lekkasje i returslangen som gjør at den drar luft? Er det riktig at pumpa skal slå tilbake slik??? Trenger hjelp!

Ojuliu

Legg inn av Ojuliu » tor jan 09, 2014 12:41 pm

det ser ut til at jeg fant feilen etter litt mer prøving i går kveld, det ser ut til at jeg har en lekasje i dieselfilter holderen

Svar

Gå tilbake til «Motor 7x»