2l2/2lt2

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Svar
benteruden
Innlegg: 173
Registrert: lør mar 30, 2013 1:50 pm
Sted: Sande i Vestfold
Kontakt:

2l2/2lt2

Legg inn av benteruden » tir jan 28, 2014 8:19 pm

Er innmaten på en 2l2 lik som en 2lt2? Er det bare å bytte over bunnpanne og turbo?

Motorgarasjen
Innlegg: 436
Registrert: tir aug 02, 2005 9:04 am
Sted: Åsenfjord

Re: 2l2/2lt2

Legg inn av Motorgarasjen » tir jan 28, 2014 9:13 pm

Det er forskjeller på innmaten hvis du skal bytte deler av den, men motorene er like i forhold til bunnpanne og innfesting av turbo.
Skal deler av innmaten mikses, må veiv, råder og stempel komme fra samme utgave,
da de har forskjellige dimensjoner på opplagringene.
Skal du montere turbo på ikke turbo motor må du lage retur for oljen til turboen.
Og det er å anbefale å bytte dieselpumpe til Turbotype.
Man trenger ikke, men det er lett å få rykninger ved pådrag fra lavt turtall uten.

benteruden
Innlegg: 173
Registrert: lør mar 30, 2013 1:50 pm
Sted: Sande i Vestfold
Kontakt:

Re: 2l2/2lt2

Legg inn av benteruden » ons jan 29, 2014 8:51 pm

Det synes jeg er litt merkelig.. Har dieselpumpe fra en 2l2 på 2lt2 min nå å det fungerer meget bra! Enklere og justere dieselmengde når det ikke er røyk begrenser. Så innmaten er forsterket på en 2lt2? Min begynner det å bli slitene stempel ringer på!

Svar

Gå tilbake til «Motor 7x»