2l2/2lt2

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
benteruden
Innlegg: 173
Ble med: lør mar 30, 2013 1:50 pm
Lokasjon: Sande i Vestfold
Kontakt:

2l2/2lt2

Innlegg av benteruden »

Er innmaten på en 2l2 lik som en 2lt2? Er det bare å bytte over bunnpanne og turbo?
Motorgarasjen
Innlegg: 439
Ble med: tir aug 02, 2005 9:04 am
Lokasjon: Åsenfjord

Re: 2l2/2lt2

Innlegg av Motorgarasjen »

Det er forskjeller på innmaten hvis du skal bytte deler av den, men motorene er like i forhold til bunnpanne og innfesting av turbo.
Skal deler av innmaten mikses, må veiv, råder og stempel komme fra samme utgave,
da de har forskjellige dimensjoner på opplagringene.
Skal du montere turbo på ikke turbo motor må du lage retur for oljen til turboen.
Og det er å anbefale å bytte dieselpumpe til Turbotype.
Man trenger ikke, men det er lett å få rykninger ved pådrag fra lavt turtall uten.
benteruden
Innlegg: 173
Ble med: lør mar 30, 2013 1:50 pm
Lokasjon: Sande i Vestfold
Kontakt:

Re: 2l2/2lt2

Innlegg av benteruden »

Det synes jeg er litt merkelig.. Har dieselpumpe fra en 2l2 på 2lt2 min nå å det fungerer meget bra! Enklere og justere dieselmengde når det ikke er røyk begrenser. Så innmaten er forsterket på en 2lt2? Min begynner det å bli slitene stempel ringer på!
Svar

Tilbake til «Motor 7x»