Ryker hvit

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Svar
Brukeravatar
johi
Sted: skedsmokorset
Kontakt:

Ryker hvit

Legg inn av johi » fre mai 30, 2014 9:58 pm

Kjørte sirka 1 mil på motor veien med 1bar ladetrykk 90 kmt. så kjører jeg innom bensern og stopper ( møte noen) starter igjen så ryker det hvit ganske greit og! stopper og prøver og starte igjen men fortsatt ryker hvit. venta 5min og starta igjen og det var over :roll: Sjekka radiator lokket og der pleier det og være fult med vann men mangla litt så mye som 3cm ned i en 0,5l cola flaske. så sjekket jeg retur tanken og der var den blå kjøleveska litt grå brun :roll: den har vært tom liten stund nå, mens nå har det kommet litt kjøle veske i retur som kan være de 3cm jeg etterfylgte på. men spørsmålet er da om den bruker vann? deffekt top pakning eller sprekk i topp? titta og finner ikke noe antydeninger til det. Så da trur jeg det kan være en dyse som har bare hengt seg litt? Skal oppover til rena og håper detta ikke gjentar seg og trenger deres kunskaper§! :wink:

Land cruiser lj70 1986 2-lt 2,4td
Vedlegg
jass.jpg
jass.jpg (8.84 kiB) Vist 3139 ganger
Deep shit off-roaders
Beskøk garagen min:) http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=21315
Landcruiser lj70 Power
video- https://www.youtube.com/watch?v=-ybs8S-Isp4

benteruden
Sted: Sande i Vestfold
Kontakt:

Re: Ryker hvit

Legg inn av benteruden » tor jun 05, 2014 8:34 pm

Du har nok tatt toppen eller topp pakningen! Må ikke lade så mye uten intercooler og stor eksos. Uansett hadde jeg ikke ladet så mye.

Brukeravatar
lassebb
Sted: Skien, Telemarks.

Re: Ryker hvit

Legg inn av lassebb » tor jun 05, 2014 10:40 pm

Er nok heller svartrøyken enn trykket om pakninga har gått.

Selv kjører jeg på 1.5 bar nå uten noen endringer til kjølinga.
Kjører med åpen wastegate og ryker ikke noe merkbart svart overhode uansett hvor mye jeg prøver å provosere det fram ...
1983/89 HJ61 12H-T
1983 HJ60 2H-T

Samt masse rot og skrot :)

Svar

Gå tilbake til «Motor 7x»