Hjelp

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
Brukeravatar
Remi88
Innlegg: 609
Ble med: man jun 22, 2009 10:59 pm
Lokasjon: oslo/hadeland
Kontakt:

Hjelp

Innlegg av Remi88 »

Alu radiator til bj75? Finner masse til hzj75 og bj45 men dem passer ikke.
radiatorservice skulle ha mellom 5 og 10 lapper får å lage en i alu. 3500kr får å fikse den jeg har.
Å den lekker som en sil. Noen gode forslag? Noen som har kjøpt dette noe sted?
turbokai
Innlegg: 267
Ble med: man aug 20, 2012 5:20 pm
Lokasjon: Asker

Re: Hjelp

Innlegg av turbokai »

Fiks den du har.3500 er ingen dårlig pris. Regner med at det er såkalt 3raders (lags)radioator i din. Det er plass til ett register med 4 rader og da får du jo bedre kjøling også. 3500 er det kompis pris eller noe vi andre kan få også? Jeg er også på utkikk etter radiator til Bj70-73 ene mine. Fant en i Australia som hadde men han ville ikke ta seg bryet med å sende til Norge. Allu radiatorer kjøler jo godt men har inntrykk av att kvaliteten ikke alltid er den beste på de billige. Fikk en bj42 alluradiator av Håvard S som begynte å lekke midt i registeret etter ett år. Var helt råtten. Men det skal sies at det var den billigste han fant.
Legg gjerne utveller send en pm om hvem som kan fikse rad:-)
Brukeravatar
Remi88
Innlegg: 609
Ble med: man jun 22, 2009 10:59 pm
Lokasjon: oslo/hadeland
Kontakt:

Re: Hjelp

Innlegg av Remi88 »

vi snakker priser uten mva så jo det er dyrt. glemte å si det
turbokai
Innlegg: 267
Ble med: man aug 20, 2012 5:20 pm
Lokasjon: Asker

Re: Hjelp

Innlegg av turbokai »

Hei Milner oppfordrer jo oss til å spørre etter deler de ikke har i sitt sortimang. Å en radiator til Bj75 burde de ha.Send de en mail og spørr. Radiatoren passer jo både i Bj 75/70/73 og ikke minst i alle lj70/73 serien som det er mange av. Yppelig radiator å bruke hvis man setter i 1kz-t fra 4 runner da den kjøler bedre. Den er tykkere en lj radiatoren og man må huske at slangestussene ikke sitter på samme plass. Men det er lett å fikse enten ved å bytte radiator slanger eller lodde om stusser. Er det krise kan du sette inn en radiator fra lj 70/73 så lenge. Og de er det ikke vanskelig å få tak i brukt.
Brukeravatar
Remi88
Innlegg: 609
Ble med: man jun 22, 2009 10:59 pm
Lokasjon: oslo/hadeland
Kontakt:

Re: Hjelp

Innlegg av Remi88 »

Har levert den til radiatorservice å dem skulle ha 5200kr får å fikse den. pris på en ny fra toyota er 3900kr men denne får di ikke tak i lenger. får milner tak i alu radiator tror du?
turbokai
Innlegg: 267
Ble med: man aug 20, 2012 5:20 pm
Lokasjon: Asker

Re: Hjelp

Innlegg av turbokai »

Vet ikke om Milner leverer allu. Du får spørre. Org messing er vel best over tid.
Brukeravatar
Remi88
Innlegg: 609
Ble med: man jun 22, 2009 10:59 pm
Lokasjon: oslo/hadeland
Kontakt:

Re: Hjelp

Innlegg av Remi88 »

ja er det egentlig det? nå bytter jeg radiator nr 4 pågrund av rust. vet att alu reagerer og irrer men har folk noen formening om hva som holder lengst i det salt landet her?
turbokai
Innlegg: 267
Ble med: man aug 20, 2012 5:20 pm
Lokasjon: Asker

Re: Hjelp

Innlegg av turbokai »

Hei Men de fire radiatorene du har byttet. Hvor gamle var de? Forstår at det kan være like bra med en ren alu radiator som en moderne som er laget av plast og alu. Fordelen med messing er at den kan du lodde hvis du skulle være uheldig å skade radiatoren. Spes hvis du er på tur. Og så kan du bytte register i den hvis de begynner å bli vanskelige å få tak i :-) Har du noen gamle bj75 radiatorer med lekkasje liggende så har jeg alltids bruk for en å overhale.
benteruden
Innlegg: 173
Ble med: lør mar 30, 2013 1:50 pm
Lokasjon: Sande i Vestfold
Kontakt:

Re: Hjelp

Innlegg av benteruden »

Skjønner ikke helt hvorfor du skal ha alu?? De irrer jo opp på ett blunk?!
Brukeravatar
håvard
Innlegg: 4005
Ble med: søn feb 22, 2004 3:37 am
Lokasjon: Halden

Re: Hjelp

Innlegg av håvard »

Var jeg deg ville jeg utvilsomt betalt for å få den fikset gamle, den blir ofte bedre enn da den var ny. Alu er ikke bare gull, stålmotor er glad i "stålradiator". Hvis du skal gå for alu så husk ihvertfall riktig kjølevæske.

Fikser du den gamle varer den i maaaaange år.
Svar

Tilbake til «Motor 7x»