Motor dør ut.

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Svar
Brukeravatar
Haugens 80
Sted: Bø I Telemark

Motor dør ut.

Legg inn av Haugens 80 » tir apr 05, 2011 10:51 pm

Har da fått problemer me att motoren dør ut. Virker som diseltilførselen blir borte. Kan starte bilen om morgo,en og alt virker ok, til eg har kjørt 2-3 mil ca så dauer den ut. går fint på tomgang. men rundt 1800 omdreininger når du kjører vill ikkje over. Da bare ryker og lugger den. og har oppdaga att håndpompa ikkje går og pompe på. e heilt slapp. har prøvd og bytte frå ein ana bil men går 2-3mil så e den samme igjen og pompa lik også. Men de rare e viss den står 20-30 min e pompa normal og pompe på igjen! og bilen går som ei kule 2-3 mil på ny :roll: Har au prøvd og koble uten om hånd pompa uten forskjell. Har au kontrolert for disel lekasjer uten og finne noe.. Noen som har vært borti samme problem?? Eller sitter de ein sil i diselpompa ein plass som kan være tett? NB.. Forbanna drit når de skjer på veg til kristiansand kl 6 på ein mandags morgen :evil:
Me fart går alt..

Brukeravatar
Vegard
Sted: Nittedal

Re: Motor dør ut.

Legg inn av Vegard » ons apr 06, 2011 9:12 am

Siden den går fint når den har stått en stund, så kanskje det blir vakum i tanken? Prøv å kjøre uten tanklokket på.

Grovfilteret i tanken kan være temmelig stygt etter mange år, men da burde du vel hatt problemet hele tiden.

Brukeravatar
Haugens 80

Legg inn av Haugens 80 » ons apr 06, 2011 1:47 pm

Glemte og si de har lagd 3 lufte hull i lokke for ei tid til bake. fikk problemer me vakum i tanken etter eg monterte inn dobbel tank. så skal ikkje være de som e probleme trur eg. men tipse va jo ikkje dumt da :D Men kan jo være filtre i tanken som e i færd me og tette seg heilt. Noen ide om de er innspeksjons luke i gulve på bilen eller må tanken ut? Mange biler har jo lokk i gulve slik att ein kommer te der slangene blir kobla på tanken.
Me fart går alt..

Brukeravatar
Vegard

Legg inn av Vegard » ons apr 06, 2011 2:19 pm

Det er luke i gulvet :) Visstnok en enkel jobb å inspisere, men har ikke gjort det selv (enda)

Brukeravatar
4Springar
Sted: Troms
Kontakt:

Legg inn av 4Springar » ons apr 06, 2011 4:10 pm

Og du har vel skiftet dieselfilter?
Selv om problemet høres ut som det ligger lengere bak, ettersom håndpumpa tar dårlig...

Jeg blåste svak trykkluft fra fronten, altså der dieselen går inn på håndpumpa. Den gang hjalp det på lugginga, men hadde mye rask på tanken...

Brukeravatar
kimjorgen
Sted: Stjørdal

Legg inn av kimjorgen » ons apr 06, 2011 4:16 pm

Jeg hadde samme problem i min 70 for ikke lenge siden.

Satte først en 5L dunk med diesel i motorrommet, med slange fra den til håndpumpa/filteret. Da funka bilen greit, så fikk konstantert at problemet lå lengre bak. Fikk tak i 5m med dieselslange, å fjerna den gamle som går på rørene som kommer fra tanken. Kobla på den nye slangen, og dro stripsa den frem til filteret. Har vært bra siden.

Blåste også trykkluft igjennom systemet, mulig filteret i tanken var tett, eller at den gamle slangen trakk luft noen plass. (siden jeg heller ikke fikk noe vakum i systemet med håndpumpa)

Brukeravatar
Haugens 80

Legg inn av Haugens 80 » ons apr 06, 2011 10:14 pm

Da ser probleme ut te og være løst :D Røska ut bak sete og løfta opp teppe. og der dukka de fram ei lita luke. Som førte meg ned til tankarmaturet. Enkel sak og ordne. Og for og si de slik att den har gått som den har gjort e meg ett under! For de filtere som satt i enden på røre Va Bokstavelig grodd heilt igjen. Har ikkje prøvd den så veldig mye men de eg har kjørt virker den te og være opptimal igjen :D :D Så takker for innspill og gode forslag :twisted:
Me fart går alt..

Brukeravatar
Vegard

Legg inn av Vegard » tor apr 07, 2011 8:33 am

Deilig når det løser seg enkelt. Vi er antakelig flere som bør rense nedi der da. Hvor langt har bilen (tanken) din gått?

Brukeravatar
Haugens 80

Legg inn av Haugens 80 » lør apr 09, 2011 8:48 pm

Va veldig kurant og komme ned og enkelt og greit og gjere au :wink: Min har gått 200000km Så kan sikkert være greit for andre og gjere au for de kom veldig brått på.
Me fart går alt..

Svar

Gå tilbake til «Motor 8x»