Topplokk - alternativer til Milner?

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Svar
Brukeravatar
ole_kristian
Sted: Austvatn, Nord Odal
Kontakt:

Topplokk - alternativer til Milner?

Legg inn av ole_kristian » tir apr 21, 2015 8:10 am

Det er ikke til å komme fra at jeg må bytte toppen på min '97 KZJ95 - da absolutt alle indikasjoner på sprukken topp er tilstede, og har faktisk vært det en stund. Ja symptomene har faktisk forverret seg de siste dagene.
Jeg snakket med Haugen i Bø for en tid tilbake - og han var ikke redd for å anbefale de kinatoppene fra Milner offroad i England, da han hadde montert flere av disse sjøl med godt resultat.

Problemet mitt nå - er at Milner er utsolgt på disse toppene, og de får ikke inn flere før tidligst i første halvdel av Juli.
Jeg undres derfor på om noen har erfaringer med andre leverandører av topper til KZ motoren?

Har hatt før: '86 Mazda B2600 '86 Jeep Cherokee, '98 Hilux LN170, '82 LN46, '88 Hiace LH66 4wd, '83 RN46 og '97 Land Cruiser KZJ95 stv
Har nå: '07 Lexus RXh400 og '80 Land Cruiser HJ45 pu.

Menn uten pickup - er direkte stygt!

Motorgarasjen
Sted: Åsenfjord

Re: Topplokk - alternativer til Milner?

Legg inn av Motorgarasjen » tir apr 21, 2015 6:23 pm

Hei har nok et nyere brukt topplokk liggende.
Ta kontakt på tlf 944 55 555.

Brukeravatar
KjellOlsen
Styremedlem
Sted: Siggerud.
Kontakt:

Legg inn av KjellOlsen » ons apr 22, 2015 5:40 am

Kjøpte topp fra Milner i 2009 til 4Runneren min. (3 literen). de hadde to varianter - komplett eller bare rein topp uten kam og ventiler. Kjøpte den uten kam og ventiler, da jeg tenkte å bruke kammen som jeg hadde.
Det viste seg at den orginale kammen var for tykk til å passe i Milners topp, så den måtte sendes bort og dreies. Fikk den tilbake, passet perfekt, og jeg begynte å montere sammen toppen. Viste seg at ventilsetene ikke var frest langt nok inn, så da måtte jeg sende bort toppen til fresing av ventilsetene. Godt over en mm måtte det freses for at orginalventilene skulle passe.
Hadde jeg visst dette hadde jeg helt klart kjøpt en komplett topp.
Men toppen min har fungert helt fint etterpå.
Kjell.

HJ61 x 2. LJ73. HDJ100. 4Runner.
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.

2018:
Offroadtur til Ukraina og Romania.

http://www.expeditionkompaniet.no

Brukeravatar
ole_kristian
Sted: Austvatn, Nord Odal
Kontakt:

Legg inn av ole_kristian » ons apr 22, 2015 8:29 am

Motorgarasjen skrev:Hei har nok et nyere brukt topplokk liggende.
Ta kontakt på tlf 944 55 555.
Høres interessant ut. Ringer deg senere i dag, er litt opptatt i jobb og møter store deler av dagen.
KjellOlsen skrev:Kjøpte topp fra Milner i 2009 til 4Runneren min. (3 literen). de hadde to varianter - komplett eller bare rein topp uten kam og ventiler. Kjøpte den uten kam og ventiler, da jeg tenkte å bruke kammen som jeg hadde.
Det viste seg at den orginale kammen var for tykk til å passe i Milners topp, så den måtte sendes bort og dreies. Fikk den tilbake, passet perfekt, og jeg begynte å montere sammen toppen. Viste seg at ventilsetene ikke var frest langt nok inn, så da måtte jeg sende bort toppen til fresing av ventilsetene. Godt over en mm måtte det freses for at orginalventilene skulle passe.
Hadde jeg visst dette hadde jeg helt klart kjøpt en komplett topp.
Men toppen min har fungert helt fint etterpå.
Ble advart om de greiene der, så komplett topp er det eneste som evt. kommer til å bli aktuellt ja.

Har hatt før: '86 Mazda B2600 '86 Jeep Cherokee, '98 Hilux LN170, '82 LN46, '88 Hiace LH66 4wd, '83 RN46 og '97 Land Cruiser KZJ95 stv
Har nå: '07 Lexus RXh400 og '80 Land Cruiser HJ45 pu.

Menn uten pickup - er direkte stygt!

Svar

Gå tilbake til «Motor 9x»