Dyserens

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Svar
sel

Dyserens

Legg inn av sel » lør jan 30, 2016 11:06 am

Har hatt vibrasjoner ved pådrag, og i følge verkstedet kan det skyldes dysene. Å få bytta dyser koster 28000 på Toyata-verkstedet jeg bruker. Fikk tips derfra om å prøve en flaske dyserens på tanken, noe jeg gjorde. Jeg innbilder meg at det har hjulpet, selv om jeg i utgangspunktet har tenkt at det kanskje er "snake oil" heller enn noe som har reell virkning. Har noen erfaring med dyserens? Kan det ha noe for seg?

harenj12gx

Re: Dyserens

Legg inn av harenj12gx » lør jan 30, 2016 11:45 am

Her står det en god del om rens/tilsetningsstoffer.
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=23926

JanP
Sted: Trondheimregionen

Legg inn av JanP » lør jan 30, 2016 2:17 pm

sel skrev:Har hatt vibrasjoner ved pådrag, og i følge verkstedet kan det skyldes dysene. Å få bytta dyser koster 28000 på Toyata-verkstedet jeg bruker. Fikk tips derfra om å prøve en flaske dyserens på tanken, noe jeg gjorde. Jeg innbilder meg at det har hjulpet, selv om jeg i utgangspunktet har tenkt at det kanskje er "snake oil" heller enn noe som har reell virkning. Har noen erfaring med dyserens? Kan det ha noe for seg?
Den prisen stemmer ikke, mellom 15-20000 fikk jeg pris på av verkstedet for kun dysene. Men, og det er et stort men: diselrørene SKAL byttes samtidig, og de koster ca 6500 veiledende.
Bytt aldri Injectorer uten å bytte rør, da kan du få- eller er tilnærmet garantert problemer. Dette er også omtalt på Pradopoint, og det sa også min lokale verlksmester når jeg gjorde dette.

Jeg har i en annen tåd, samt garasjen min, skrevet mye om dette, og ta en full rens av EGR og innsug samtidig. Her får vi 18% på deler, og 8% på arbeid. Totalt ble det med noe spart på egen olje og SCV-ventil ca 37000. Og det var verdt hver eneste krone.

Sett av 40000 og gjør det ordentlig, og det inkluderer nye filter og olje, Suction-ventil og rens av EGR og innsug. 2 dagers arbeid ble det på det jeg gjorde, men så ble det en annen bil også. Ei flaske medet vidundermiddel er å lure seg selv, det vet de som har fått motorhavari. Dysespissene slites og gir et ujevnt sprøytebilde, det er sannsynligvis starten på elendigheta. Og det hjelper ikke ei flaske med et vidundermiddel på, uansett. Etter mange kjørte kilometer så er det tid for rens og overghaling av ovennevnte, slik er det bare med diesel.
---------------------------------------------------
2005 VX-solgt juni 2017
Styremedlem NLCK

sel

Legg inn av sel » lør jan 30, 2016 2:36 pm

Ingen "easy fix", det er vel gjerne sånn. Jeg får kanskje begynne med å få tatt en ordentlig diagnostikk.

superhansen
Sted: Drøbak

Legg inn av superhansen » lør jan 30, 2016 6:38 pm

Du kan jo vurdere å rense dysene på verksted også.Fikk mine renset på Vestfold elektrodiesel med tunap dyserens koblet rett på pumpa.Bilen høres ikke ut som et knuseverk på tomgang når den er kald lengre.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
120 GX 08 mod.

Svar

Gå tilbake til «Motor 9x»