Får ikke turtall på 90en

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Svar
Aman
Sted: Bodø

Får ikke turtall på 90en

Legg inn av Aman » tor sep 21, 2017 11:27 pm

for 2 måneder siden utførte jeg service på bilen, alt av oljer, filter pluss registerreim.

Etter å ha fyllt diesel på en lokal bensinstasjon 2 ganger på rad begynte motoren å dra dårlig/fuske over 2500/3000 rpm. Sjekket Filteret (selv om jeg aldri kunne forestille meg at dette var problemet. Det så slikt ut å var mildt sagt tett!
Diesel_filter_1_.jpg
Diesel_filter_1_.jpg (163.87 kiB) Vist 2471 ganger
Diesel_filter_2_.jpg
Diesel_filter_2_.jpg (161.02 kiB) Vist 2471 ganger
Det gamle filteret som ble byttet ut så helt rent ut så tviler på at dette er noe som har blitt bygget opp over tid. problemet oppsto 15 september, siste 2 fyllinger var på samme stasjon og samme pumpe 8 og 12 september, ergo tror jeg at de muligens har hatt en eller annen form for forurensning i dieslen...

Byttet i dag til et helt nytt filter, og her fortsetter problemene :(

Etter bytte, starter bilen opp som normalt, men vil ikke opp på turtall. Får 1200 rpm på maks gasspådrag. Etter lufting av dysenen på sylinder 1 og 2 en par ganger så får jeg nå 1900 rpm på maks gasspådrag ( har planer om å lufte dysene på 3 og 4 i morgen, men dette krever demontering av røret fra turbo å til innsug).

Er det noen som har vært ute for det samme eller har forslag til hva som kan være feil?

Har aldri før vært ute for at bilen har vært vanskelig å få til å gå som normalt etter et diesel filter bytte.

Svar

Gå tilbake til «Motor 9x»