Bytte stempel 1KD-FTV motor

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Svar
svenn-m

Bytte stempel 1KD-FTV motor

Legg inn av svenn-m » tor sep 28, 2017 8:08 pm

Hei, har funnet ut at jeg muligens har gjennomslag på en eller flere sylindere.
Er det noen her inne som har byttet stempel eller stempelringer på en slik motor, som kan si litt om omfanget av en slik jobb? Må jeg ut med motor for og få av bunnpannen?

frode86

Re: Bytte stempel 1KD-FTV motor

Legg inn av frode86 » lør mar 17, 2018 8:13 pm

Hei,

slenger meg på her. I dag på motorvegen etter fullt pådrag (163hk 1kf-ftv med TTE chip) så begynte det ein klakkelyd som etter nokre sekund vart mykje verre.. trykka inn clutchen og då slokna motoren av seg sjølv. Stoppa bilen og funderte litt og så prøvde eg å starte den. den starta fint med har relativt lik lyd som denne: https://www.youtube.com/watch?v=ofTvdsmoNAM
Hadde akkurat skiftet olje og filter og køyrt kun 15 min før dette skjedde. bilen har gått med jallachip tidligere og har bytta til TTE for 4 mnd siden og har fungert meget bra etter det. Frykter at stemplene rett og slett har takka for seg.

Basert på andre lignende videoer på nettet så er nok øydelagde stempel ein grei plass å starte. Har ikkje fått sjekka så mykje rundt hvor man kan få tak i deler osv til denne.

superhansen
Sted: Drøbak

Re: Bytte stempel 1KD-FTV motor

Legg inn av superhansen » søn mar 18, 2018 9:22 am

Det er ett par stykker ihvertfall som har gjort denne jobben,det siste året.Husker ikke helt hvem det var,men jeg har lest om det enten her inne,eller om det var via den mye utskjelte fb gruppen.
Det er nok en fullt ut overkommelig jobb om man har plass til å skru,litt know how og bestilling av deler fra det store utland så blir det mye rimeligere også.

Sent fra min SM-A520F via Tapatalk

120 GX 08 mod.

Svar

Gå tilbake til «Motor 9x»