Dysene fulle av sot/koks, årsak???

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Svar
Salmon
Innlegg: 220
Registrert: søn jul 16, 2006 1:26 am
Sted: Vesterålen

Dysene fulle av sot/koks, årsak???

Legg inn av Salmon » man jun 24, 2019 10:26 am

Tok opp dysene på min VX-90 i dag og oppdaget at dysene var veldig sotete. 2 av dem hadde også noe som
lignet på brent koks på injektorene.

Grunnen til at jeg tok opp dysene var at den gikk veldig ujevnt, nesten som den bare gikk på 2 sylindre.

Andre som har vært borti lignende og har en ide om årsaken?

Brukeravatar
saw
Innlegg: 571
Registrert: tor mar 06, 2014 6:08 pm
Sted: Kongsberg

Re: Dysene fulle av sot/koks, årsak???

Legg inn av saw » tir jun 25, 2019 7:23 am

Regner med at du ikke har blokkert EGR? Kan du ha satt sammen vakuum slangene feil når du skifta topp slik at den er mer eller mindre åpen hele tiden?
Mvh.

Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612

2000 kzj95 OME 305/70-16
1987 lj73 OME 35/12,5-15

Min garasje:

http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=23001

Salmon
Innlegg: 220
Registrert: søn jul 16, 2006 1:26 am
Sted: Vesterålen

Re: Dysene fulle av sot/koks, årsak???

Legg inn av Salmon » tir jun 25, 2019 10:22 am

Nei, EGR ble ikke blokkert. Det kan være at jeg har byttet om på en vakumslange. Skal sjekke det.
Kan noe slik skje om turboen begynner å lekke olje?

Svar

Gå tilbake til «Motor 9x»