Redusert motoreffekt

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Brukeravatar
thsver
Sted: Tromsø

Re: Redusert motoreffekt

Legg inn av thsver » søn sep 26, 2010 2:55 am

U har jo kd-motor.. Den skal du kunne kjøre diagnose på. Be de koble testern til obd kontakten i bilen (over gasspedalen)
"Always a better way"

Brukeravatar
thsver
Sted: Tromsø

Legg inn av thsver » søn jun 05, 2011 1:19 am

Funnet ut hva som feilet bilen?
"Always a better way"

kgh

Legg inn av kgh » fre jul 01, 2011 4:50 pm

hei har ikke funnet feilen. men mister motoreffekten fra tid til annen.
har mont tte chip går bra, men er ikke alltid jeg har den rette effekten.
Er det komplisert å bytte svc ventiler eller kan det gjøres på et vanelig bilverksted?.

mvh. kjetil.

svein fjeld
Sted: oslo

Re:

Legg inn av svein fjeld » man okt 08, 2012 11:10 pm

muddyman skrev:
Tom Schreuder skrev:Jeg har også en 2002 D4D (164 HK). Ifjor opplevde jeg akkurat det samme når jeg kjørte fra Tromsø til Oslo. Ved ett par forbikjøringer (særlig når jeg gav gass, mistet jeg nesten all motorkrav og måtte inn til siden og slå av motoren. Motorlyset kom også på. Etterpå var alt OK igjen. Dette gjentok seg 5-6 ganger på turen. Fikk konstantert at gassensoren måtte byttes. Kostet ca. kr. 2500,-. Min motor var da gått ca. 80.000 km.
Kan nevnes at jeg var innom to Toyotaverksted underveis, men da var alt OK og ingen fant noe feil. Var faktisk dette forumet som førte meg til riktig diagnose, da dette har vært debattert tidligere.

mvh
Takker så meget for opplysningen. Dette skal jeg sjekke opp når jeg kommer hjem. Mulig det blir en stopp på SKI innen vi drar hjem, så jeg kan kansje be dem om å skaffe en slik sensor slik at vi ungår slike problem senere.
Generelt, så kan jeg anbefale de fleste som ikke har CC montert om å anskaffe seg en slik, da det på langkjøring forbedrer komforen bak rattet vesentlig.
En meget anvendt investering. :D

mvh
Kurt Mikalsen
Hei.
Har en VX 90 2002 mod som jeg gjerne skulle montert CC i.Har hørt med Toyota på Skøyen i Oslo og de mener jeg bare trenger selve hendelen på rattet, da resten av komponentene sitter originalt i bilen ifølge tegningene som kommer opp på mitt Regnr. ser av tidligere innlegg at du måtte kjøpe en "pakke"med forskjellige komponenter, har du evnt. delenr på disse eller navn på komponentene du trengte ?

Mvh
Svein F

bams
Sted: Møre og Romsdal

Legg inn av bams » ons jul 31, 2013 12:58 pm

Hei. Min far har det samme problemet med sin LC 90 2002mod. Han fikk tips om at det var baklysa i støtfangeren som hadde skyld i problemet. Monterte nye lys og problemet var borte et halvt års tid,men nå er det tilbake igjen. Må nesten ha en sammenheng siden problemet var fraverende så lenge.

mengis
Sted: Trondheim

Legg inn av mengis » lør sep 07, 2013 11:46 am

En kompis med 90 har hatt samme symptomer på bilen - periodisk kutt av motorkraft.
Byttet SCV-ventiler, dieselfilter, sjekket lys i støtfanger bak, etc., med det resultat at problemet alltid vendte tilbake.

Årsaken viste seg å være gasspedalen.

Brukeravatar
andersw
Sted: Haugesund

Legg inn av andersw » søn sep 08, 2013 6:36 pm

ser dere har problem med at dere mister motoreffekt fra tid til annen. jeg har samme problem med min Lc90 men jeg vet hva problemet mitt er. pga jeg ikke har orginal turbo og da ikke rette wastegaten. så får jeg for høyt turbotrykk. og da går bilen i nødmodus når du nærmerder 1.2-1.3 bar. men det kan også Svc ventilen.

Men på et møte i bergen med landcruiser klubben så ble det tatt opp et problem med at ledningsmatta frem til dysene på 120 serien hadde en svakhet. kan det være dette på LC90 også når en begynner å komme langt ut på km telleren?

eletriske feil er det værste å søke etter da de kommer å går akkurat som de vil.
2004 Land cruiser 120

muzaki
Sted: Rogne
Kontakt:

Legg inn av muzaki » søn jun 29, 2014 6:27 pm

bams skrev:Hei. Min far har det samme problemet med sin LC 90 2002mod. Han fikk tips om at det var baklysa i støtfangeren som hadde skyld i problemet. Monterte nye lys og problemet var borte et halvt års tid,men nå er det tilbake igjen. Må nesten ha en sammenheng siden problemet var fraverende så lenge.
Trollet du eller stemmer det du skriver? Min fjusker ved full gass og belastning, og har dårlig kontakt i baklysene... Kan det være så enkelt? Eller er det SCV ventilene som må byttes igjen. De ble byttet for ca 100K siden

Svar

Gå tilbake til «Motor 9x»