Tunning av 4,2 TD

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Svar
erik lekang 33
Innlegg: 2
Registrert: lør sep 20, 2014 6:10 pm
Sted: Bodø Nordland

Tunning av 4,2 TD

Legg inn av erik lekang 33 » lør sep 20, 2014 6:35 pm

Heisann folkens :D Har en lc 100 4,2 td.Har nå montert inn chip fra dieselkraft,3" rustfritt eksos fra westcoastoffroadcustom og luftfilter fra KN.Skal også bastille meg større intercooler fra samme sjappe som eksosen.Den er 40% større enn den orginale.Pluss at den har stålrør.Hva ellers er det man kan gjøre for å friske opp disse motorene?Har også tenkt å kjøpe "faceliftsett" fra cruiserparts.net.Nye hovedlykter grill,baklykter etc.Det er vell ikke noe problem å få godkjent dette.Selv om di er fra usa?

Brukeravatar
Snekker_Andersen
Innlegg: 289
Registrert: ons feb 29, 2012 2:42 pm
Sted: Oslo

Re: Tunning av 4,2 TD

Legg inn av Snekker_Andersen » lør sep 20, 2014 8:34 pm

Velkommen på forumet!

Er det denne boksen du har kjøpt?
http://www.dieselkraft.se/Produkt/Toyot ... iser/5953/

Den lover mer kraft og mindre forbruk. Har du klart å måle deg frem til om dette stemmer?
HDJ 100 2006
Urban Cruiser 2011
Volvo Duett skapvogn 1960

jørgen
Innlegg: 993
Registrert: tor jun 03, 2004 8:53 pm
Sted: Kråkstad

Re: Tunning av 4,2 TD

Legg inn av jørgen » lør sep 20, 2014 8:36 pm

Ikke helt på topp ang dette, men du nærmer deg vel å få testa/justert på flissundet el. Ny turbo er sikkert en ok modd. Har hørt om å porte/gå over toppen så en får mer suppe inn/ bedre flyt. Flere som har prøvd seg tidligere. Mulig det blir litt annen teknologi, men ulv hadde vel hentet noen krefter av sin 100, og så var det en som prøvde tvinnturbo på 80 og la mye resurser i dieselpumpen, men det blir muligens ikke tema her. Justere turbotrykk og deselmengde skal vel en chip ta seg av og den kan muligens justeres. Tror du bør skaffe deg en tubotrykksmåler og temperaturmåler på bilens eksos slik at du får fulgt med når du skal tyne ut mer en litt ekstra. Propan er jo en mulighet....
Det kjedligste som finnes er A4 mennesker.

Brukeravatar
frode
Innlegg: 1540
Registrert: søn okt 16, 2005 5:43 pm
Sted: Hurum

Re: Tunning av 4,2 TD

Legg inn av frode » lør sep 20, 2014 9:32 pm

Velkommen til forumet.
Lag deg en sign.linje slik at vi kan se hvilken bil du har.
Hvis du har en 100 med 4-trinns automat, så er det enkleste å bytte til en med 5-trinns. Den har bedre motorstyring, litt bedre motor mekanisk sett, kan trimmes litt mer - og er i utgangspunktet mer responsiv.
Qui rogat, non errat.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang - Abu Shenab,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.

erik lekang 33
Innlegg: 2
Registrert: lør sep 20, 2014 6:10 pm
Sted: Bodø Nordland

Re: Tunning av 4,2 TD

Legg inn av erik lekang 33 » lør sep 20, 2014 10:29 pm

Den jeg har er en 05 mod med 5 trinns automat.Ser det er noen som anbefaler disse franske chipene.Skulle vell bli rundt 270/290 hk og nesten 600 nm.Syntes dette høres ganske vilt ut.Turbotrykksmåler og eksostemp står på lista :D Når det gjelder forbruk,syntes jeg ikke den har gått noe ned,heller tvert om.Men kjørte den på 0,89 når jeg hentet den i Oslo for ca to år siden.I oppoverbakker med gasspådrag,nykker den litt med chipen på.Så skal sende Mail til dieselkraft og høre hva dette kan være.Ser at noen anbefaler å ta av innsuget å gjøre det rent.Noen som vet om dette er mye jobb.Ellers har jeg satt på nye hjul i år,BF goodrich all terrain.Ble nydelig å kjøre med disse på.Sporet mye med original hjulene.Sign.linje,hva er det?

Brukeravatar
frode
Innlegg: 1540
Registrert: søn okt 16, 2005 5:43 pm
Sted: Hurum

Re: Tunning av 4,2 TD

Legg inn av frode » søn sep 21, 2014 10:53 am

erik lekang 33 skrev:...Sign.linje,hva er det?
Signatur som automatisk settes inn under hvert innlegg. Da kan man lett se hvilken bil det snakkes om uten å måtte gå tilbake å lete i tidligere innlegg fra vedkommende medlem, og/eller man slipper å skrive det i hver ny tråd.

Ellers ser det jo ut til at du er på god vei med å hente ut mer krefter. Det er jo også en avveining mellom tilgjengelige krefter og levetid på enkelte deler.
Qui rogat, non errat.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang - Abu Shenab,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.

Svar

Gå tilbake til «Motor 10x»