Rele/styreenhet vindusvisker

Trenger du deler- bruker du dette forumet

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Svar
svegrana

Rele/styreenhet vindusvisker

Legg inn av svegrana » man apr 30, 2018 8:44 pm

Hei.
Kjøpte en LC 100, 2003 mod for en mnd siden. Oppdaget ikke div irriterende "småfeil" :? . Fks vindusviskerne: På auto begynte de forsiktig, for deretter å ta helt av før de roet seg. Var ute og kjørte i regnvær, plutselig kutta de helt ut, både på intervall og på full speed. Venta en halv time, så virka de igjen, men ikke noe system ift intervall, helt i "villska".
Mitt lokale verksted har nå funnet ut at jeg må få tak i et nytt rele/styreenhet til vindusviskerne. Prisen var visst uforholdsmessig høy. mulig 3000-4000. Forsøker derfor å anskaffe et brukt.
Delenr er 85 943-600 30.
Noen som har et slikt liggende?

Brukeravatar
frode
Sted: Hurum

Re: Rele/styreenhet vindusvisker

Legg inn av frode » tir mai 01, 2018 12:56 pm

Burde kunne finnes på et høggeri, om ikke her i landet, så i Danmark. Ellers er jo disse ECUene ganske bulletproof: Har du sjekket for korrosjon på ecu og plugg, noe som ikke er uvanlig etter bytte av frontrute. Også auto-sensoren ser ut til å være vanskelig å få til for glassverkstedene (de vil ikke bruke penger på ny tape-pad, som man skal). Du kunne jo også koblet til TechStream el.l. og skrudd av autofunksjonen slik at du får en simpel intervallfunksjon, og se om ting virker da, men hvis det er problem med vanlig kontinuerlig visking også så ville jeg sjekket for korrosjon først.
Qui rogat, non errat.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang - Abu Shenab,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.

svegrana

Legg inn av svegrana » fre mai 04, 2018 4:00 pm

Hei.
Takk for svar og tips. Før jeg skrev min henvendelse så leste jeg gjennom hva som står skrevet om LC 100 her på forumsidene ang de problemene som finnes på disse bilene., innkl det lille det står om problemer med vindusviskerne/frontvindu/regnsensor.
Skal få sjekka dette med fukt/irr. Kan jo være fukt som er årsaken siden viskerne kutta helt ut i regnvær. Men det er jo da man bruker viskerne, så ikke så rart det er da man merker problemet.
Ellers er jeg kjempefornøyd med bilen. Hadde en 99 mod LC 90 i 10 år før jeg slo til på denne. En betydelig oppgradering ift komfort :D

svegrana

Legg inn av svegrana » fre mai 25, 2018 2:10 pm

:D Fikk tak i et rele på opphøgger i Danmark. 750- pluss frakt og toll. Dyrt nok for den "lille plastboksen". Men enkel å bytte, 2 klips av, og 2 klips på, så var det gjort.
Været for tiden er for pent til å få testet ordentlig for øyeblikket, men så ut til å fungere da jeg sprutet med hageslangen på vinduet. Begynner å slappe litt mer av når jeg er ute og kjører nå. Har vært litt smånervøs i tilfelle skjulte feil skulle dukke opp. Mange mener jeg må være gal som kjøper 15 år gammel bil som er gått 370000 km.
Men kritikken stopper når de har blitt med en liten tur.
Har nå fått flush gearkassa også, godt å få det gjort med tanke på tur med campingvogna til Sverige i slutten av juli.

Svar

Gå tilbake til «Deler kjøpes»