Alt er SOLGT. Diverse til 100-serie. Foringer/stag, drivledd, mm.

Har du deler du skal selge- bruker du dette forumet

Moderatorer: lj73jon, ModeratorNLCK, Snekker_Andersen, baa

Svar
Brukeravatar
Vegard
Sted: Nittedal

Alt er SOLGT. Diverse til 100-serie. Foringer/stag, drivledd, mm.

Legg inn av Vegard » tir nov 03, 2020 11:08 am

På 244 tusen km byttet jeg alt av foringer på min 100 fordi jeg ønsket å finne ut hvordan bilen ble om alt var som nytt. Det var knapt merkbar forskjell. Delene jeg tok av er til salgs, kanskje mer aktuelt for biler som er mer innkjørt enn min.

Har samtlige fire radiusarmer og sideveis-stag til bakaksling. Se bilder.

Drivaksler begge sider fremme. Byttet disse med det samme da ny diff skulle på. Har også brukte flenser og ubrukte originale belger.

Alle tre braketter med foringer som holder fremdiff. Se grønne ringer i bilder.

En lett havarert fremdiff. Oppdaget spon og småbiter ved oljeskfit, og fant at ei tann var litt ødelagt. Vet ikke hvor lenge jeg kjørte slik, men merket ikke noe. Diffen må overhales. Se bilder.

Brukte Nitro øvre bærebruer. Noen foringer er litt herja ifm med demontering. Tillater bruk av dempere med større diameter enn originale UCAer.

Har også en led-bar i bredde ca 48 tommer som fulgte med et prosjekt jeg har skaffet meg. Selges den også.

Prisene kommer litt ann på hvor mye du skal ha og hvor enkelt du gjør det for meg å bli kvitt deler.
Vedlegg
Stag.jpg
Stag.jpg (49.31 kiB) Vist 438 ganger
drivaksling.jpg
drivaksling.jpg (58.71 kiB) Vist 438 ganger
fremdiff.jpg
fremdiff.jpg (76.15 kiB) Vist 438 ganger
Belger-min.jpg
Belger-min.jpg (48.68 kiB) Vist 436 ganger
Diff-foringer-min.jpg
Diff-foringer-min.jpg (55.08 kiB) Vist 436 ganger
Drivaksler-min.jpg
Drivaksler-min.jpg (48.43 kiB) Vist 436 ganger
Flens-min.jpg
Flens-min.jpg (57.97 kiB) Vist 436 ganger
Framdiff2-min.jpg
Framdiff2-min.jpg (49.06 kiB) Vist 436 ganger
Framdiff-min.jpg
Framdiff-min.jpg (48.36 kiB) Vist 436 ganger
Nitro-min.jpg
Nitro-min.jpg (43.83 kiB) Vist 436 ganger
Stag-min.jpg
Stag-min.jpg (53.65 kiB) Vist 436 ganger
Sist redigert av Vegard den tir nov 03, 2020 11:43 am, redigert 2 ganger totalt.

ofrovold
Sted: Eggedal
Kontakt:

Re: Diverse til 100-serie. Foringer/stag, drivledd, mm.

Legg inn av ofrovold » tir nov 03, 2020 11:12 am

Vegard skrev:På 244 tusen km byttet jeg alt av foringer på min 100 fordi jeg ønsket å finne ut hvordan bilen ble om alt var som nytt. Det var knapt merkbar forskjell. Delene jeg tok av er til salgs, kanskje mer aktuelt for biler som er mer innkjørt enn min.

Har samtlige fire radiusarmer og sideveis-stag til bakaksling. Se bilder.

Drivaksler begge sider fremme. Byttet disse med det samme da ny diff skulle på. Har også brukte flenser og ubrukte originale belger.

Alle tre braketter med foringer som holder fremdiff. Se grønne ringer i bilder.

En lett havarert fremdiff. Oppdaget spon og småbiter ved oljeskfit, og fant at ei tann var litt ødelagt. Vet ikke hvor lenge jeg kjørte slik, men merket ikke noe. Diffen må overhales. Se bilder.

Brukte Nitro øvre bærebruer. Noen foringer er litt herja ifm med demontering. Tillater bruk av dempere med større diameter enn originale UCAer.

Har også en led-bar i bredde ca 48 tommer som fulgte med et prosjekt jeg har skaffet meg. Selges den også.

Prisene kommer litt ann på hvor mye du skal ha og hvor enkelt du gjør det for meg å bli kvitt deler.
Har sendt PM

Sent fra min SM-G970F via Tapatalk

Øystein

TLC for alle penga...
"Major e longinquo reverentia"
Nå: HDJ100L-GNPEZW 1999, 285/75-16 GYW Duratrac
Ex:
*HJ60 - 35" GYW MTR, OME, PTO vinsj, 12H-t*
*KZJ95L 1999,"telenor" GYW MTR*

Svar

Gå tilbake til «Deler selges»