LC 100 Varebil 2004 5 aut

Har du en "hel" Land Cruiser til salgs- bruker du dette forumet

Moderatorer: Snekker_Andersen, baa, HighwayPatrol, lj73jon, ModeratorNLCK

Brukeravatar
TLC80
Sted: Tretten

LC 100 Varebil 2004 5 aut

Legg innav TLC80 » søn aug 06, 2017 2:08 pm

Har du lyst til å gjøre det nesten helt umulige?

2004 HDJ 100 Varebil 5 trinns automat med kun 168000 km selges

Her er det plass i forseter, komfort og driftsikkerhet som ingen varebil kan måle seg imot.

Gjorde det som nesten ikke er mulig i februar og sikret meg denne bilen, og er blitt meget glad i den, men desverre så skjer det noen jobbmessige endringer det neste året jeg er mer forberedt på om jeg selger den. Jeg har som forrige eier i Norge kun brukt bilen privat.

Her er teksten fra forrige eier:
- Trolig en av de fineste HDJ100 i Norge. Servicer er fulgt. Jeg hentet bilen selv i Tyskland i 2013. Bilen er brukt til privat og ikke i næring. Så den er like pen innvendig som utvendig. Når jeg kjøpte bilen hadde den en liten fargeforskjell på panseret ift resten av bilen. Så jeg ville utbedre dette. Jeg snakket med flere lakkerer, det jeg forstod var at er vanskelig å lakke i sølv, da fargen gjerne blir forskjellig. Jeg endte da opp med å få lakkert hele bilen hos Toyota. Slik at bilen fremstår som helt strøken idag. Det som var av rust ble også fjernet. Bilen har også blitt behandlet under med tectyl. Først grundig med sandblåsing, primer og tectyl. Samt etterbehandling i 2016. Det er montert Bosch xenon extralys, som gir et fantastisk lys. Kufanger/bøylen fra Delta 4x4 som står på, har jeg TUV dokumenter på og andre 100 eiere har fått tilsvarende inn i vognkortet, men det har ikke jeg greid. Så har en ekstra ny grill som følger med, så jobben med EU/PKK går lettere, så man slipper å demontere lykter osv. Det følger med 2 sett med hjul som alle er nye/strøkne (org Toyota og replika Toyota). 18 toms m/Pirelli Scorpion (kjørt 4000 km) og 16 toms m/Nokian Rotativa AT (de på bilde)
Ellers er det montert en DEFA pakke med kupevarmer, ur, batterilader og kupevarmer.
Når bilen ble bygd om i Norge, gjorde jeg det hos Telemark salmakerverksted. Da de var dem som gjorde det finest, dvs ikke ødelegge eller gjøre noe med taktrekket. Vareveggen er festet i takhåndtakene og alt er meget bra utført.
Bilen er entusiast eid, alt som er gjort. Er gjort for at bilen skal se bra ut og vare lenge.

Jeg har i mitt eie skiftet til brown fjærer bak, dette pga av teknisk interesse for lc100, var bare 0,1 uten for grenseverdien, så har ikke vært noen unødvendig slitasje av dette, og har strammet torsjonsfjæringen foran, denne var innenfor grenseverdiene men strammet allikevel slik at den nå ligger midt mellom øvre og nedre grenseverdi.
Har også lanolinoljebehandlet den i vår for å få olje til å trenge seg inn alle plasser.

Alt utstyr på bildene følger med, men kufanger med xenonlykter og takstativet har jeg tatt av
Det følger også med nye umonterte skid plates i stål, og noen andre slitedeler.

Importert rett før regelendringen på varebiler i 2013 så her gjelder 10 års regelen.

Dette er ingen Båt slik enkelte hevder 100 med AHC er, bare meget komfortabel fjæring, (jeg har og kjørt lc100 med ahc som var som en båt)
Bilen har naviskjerm med oppdatert kart av forrige eier, ryggekamera, synes climakontrollen fungerer meget godt, kjøleskap i midtkonsollen fungerer også helt utmerket, blir raskt kald kjøleskaptemperatur og helt lydløst, og sølvgrå med det mørkegrå interiøret er også rette fargekombinasjonen, i mine øyne.
Den har også anti skrens, noe som også er en fordel i mine øyne, jeg ville ikke byttet ut dette til veikjøring.
Jeg synes også at utgavene med 5 trinns automat er en stor forbedring fremfor de med 4 trinns.

Er veldig glad i bilen, dette er min drømme bil og drømmen er blitt oppfylt.

Pris 350 000

Mvh
Torbjørn Sustad
Vedlegg
Lc100.jpg
Lc100.jpg (394.06 kiB) Vist 850 ganger
100 dokkfløy.jpg
100 dokkfløy.jpg (474.44 kiB) Vist 850 ganger
bak.jpg
bak.jpg (389.77 kiB) Vist 850 ganger
Det svakeste punktet på en Land Cruiser er sjåføren!
1993 HDJ 80 VX Manuell
2004 HDJ 100 Automat

x 1981 Crown Super Saloon

Garasje: viewtopic.php?t=1415

ofrovold
Site Admin
Sted: Eggedal
Kontakt:

Re: LC 100 Varebil 2004 5 aut

Legg innav ofrovold » lør sep 30, 2017 9:06 pm

Meget fin bil! Her kan noen sikre seg et fint eksemplar!
Sikker på at ikke finner deg en annen jobb da, så du kan beholde 100'n?

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Øystein

TLC for alle penga...
"Major e longinquo reverentia"
Nå: HDJ100L-GNPEZW 1999, 285/75-16 GYW Duratrac
Ex:
*HJ60 - 35" GYW MTR, OME, PTO vinsj, 12H-t*
*KZJ95L 1999,"telenor" GYW MTR*

Gå tilbake til «Land Cruiser selges»