86 HJ 60 for Turnering

Ønsker du å kjøpe en "hel" Land Cruiser- bruker du dette forumet

Moderatorer: Snekker_Andersen, baa, HighwayPatrol, lj73jon, ModeratorNLCK

ogreni

86 HJ 60 for Turnering

Legg innav ogreni » tor feb 09, 2017 2:49 pm

hei !

Har kjørt 60 i mange år.... tok det aller meste av rust og lakka den lyseblå ifjor..ser nydelig ut og er glad i bilen.
Er nok best om jeg holder meg til musikk, men hadde vært kult å pimpe opp bilen til å bli en fin Turné sliter...

trenger ; ny støtdemp, eksos potter, anlegg... treseter foran, bra rack til utstyr på tak og nye vindusviskermotorer...

MAO en real overhaling og oppgradering... klarer ikke dette selv...men kan gjerne betale noen kyndige... kan også stille opp å spille musikk til LC treff uansett.

alt godt Øystein Greni

bilder på insta grenimusic

greni.com

superhansen
Sted: Hurum

Re: 86 HJ 60 for Turnering

Legg innav superhansen » tor feb 09, 2017 4:29 pm

Det der hørtes jo ikke uoverkommelig ut,her er det sikkert noen 60 serie guruer som kan trå til.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
120 GX 08 mod.

Brukeravatar
andersw
Sted: Haugesund

Legg innav andersw » lør feb 11, 2017 11:26 am

Håvard stranden kan nok fikse noe av dette

Sent fra min SM-J500FN via Tapatalk
2004 Land cruiser 120

Brukeravatar
lj73jon
Sted: Os / Bergen

Legg innav lj73jon » søn feb 12, 2017 12:02 am

Milner har en del 60 deler prisene ser ok ut http://www.milneroffroad.com/toyota-uk/land-cruiser/hj60-4-0d-1980-1990 ser ut til at de har en del av det du trenger. jeg har bestilt der før. Bestilte deler fra England for 2 uker siden, er en del å spare. Eksosanlegg er ofte billig på Toyota, får 10-20% rabatt hos noen forhandlere.

Er også noen linker i signaturen min

Brukeravatar
andersw

Legg innav andersw » søn feb 12, 2017 7:13 am

Ja milner har masse deler til 60 til ok priser
2004 Land cruiser 120

propellue
Sted: Oslo

Legg innav propellue » man feb 13, 2017 12:18 pm

60 som turné-bil slår meg som en kjempeide! Er det samme bilen som du hadde avbildet i D2 for en god stund tilbake? Mener å huske at den var rød, men det kan godt være meg som husker feil.

Siden den da sikkert skal brukes til å turnere land og strand rundt så vil jeg anbefale å oppgradere fjæringa i tillegg til demperne. Kjøp et komplett sett fjærer og dempere fra Old man emu. BG-nor på alnabru er forhandler. Når du i tillegg bytter foringer og endeledd i styringa, samt styredemper, så blir bilen en helt annen å kjøre. Jeg vet jo ikke hvor slitt din er under, men forskjellen på min gamle var som natt og dag.

Når du først har tatt turen til BG-nor så kan du også plukke med deg en ARB-takgrind. Et annet alternativ er Surco bestilt fra statene. Denne fungerer også helt ok, men hvis du skal hale med deg mye på taket så tror jeg du vil bli mer fornøyd med ARB som er mer solid. Det kommer selvsagt også an på hva slags budsjett du har, men hvis du er nysgjerrig så finnes det bilder av Surco-grinda i garasjetråden min. Grind

Jeg vet også at det går endel med 3 seter foran i Finland. Kommer du i kontakt med noen delepushere der så er det ikke umulig at du kan få sendt over et. Et kjapt søk her fant noen: Finsk finn

Til det overnevnte så kan jeg godt bistå deg i monteringen også, det er ganske rett-frem greier. Men å bygge eksos- og popanlegg er litt utenfor min kompetanse. Svendsen eksos og bilradiospesialisten kan helt sikkert trå til der.
Ellers er det, som det er nevnt her, veldig kurrant å kjøpe deler fra milner. Jeg kan ellers også anbefale Man-a-fre og Euro4x4parts. Og ikke minst, kjøp Haynes-manualen med en gang. Den gjør bilholdet hvertfall tusen ganger mer hyggelig. :)

Du må ha lykke til med doningen, og skulle det være noe så får du nå bare høre fra deg.

ogreni

Legg innav ogreni » tor feb 16, 2017 10:00 am

Takk Alle sammen !

Masse fin info her, jeg går igang... og kanskje viktigst ; hadde vært fint å få en kyndig til å sjekke at bilen er i så god stand som jeg tror den er.
vet jo selv hvor mye jeg vet om gitarer pga mange timer etc...denne kompetansen har jeg ikke med bil, litt mekking til tross.

hvis noen vil diagnostisere ; 95750966 bor på Grefsen i Oslo

Øystein

Brukeravatar
andersw

Legg innav andersw » tor feb 16, 2017 10:06 am

Er nok mangen i område som kan hjelpe deg med det

Sent fra min SM-J500FN via Tapatalk
2004 Land cruiser 120

Gå tilbake til «Land Cruiser kjøpes»