Full seier til Amcar!

Finner du ingen kategori som passer ditt innlegg- kan du bruke dette forumet.

Moderatorer: lj73jon, ModeratorNLCK, Snekker_Andersen, baa

Svar
Brukeravatar
KjellOlsen
Styremedlem
Sted: Siggerud.
Kontakt:

Full seier til Amcar!

Legg inn av KjellOlsen » lør okt 31, 2020 1:18 pm

Denne saken har versert en stund, og vi har jo vært litt urolige for hva regjeringen måtte finne på av surrball her. Men nå er det avgjort!BildeBilde

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

Kjell.

HJ61 x 2. LJ73. HDJ100. 4Runner.
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.

2018:
Offroadtur til Ukraina og Romania.

2019:
Franske alper, Monaco, Roma, Østeriske alper.

http://www.expeditionkompaniet.no

Brukeravatar
jonwib
Sted: Kolbotn

Re: Full seier til Amcar!

Legg inn av jonwib » søn nov 01, 2020 7:23 pm

Det var ju ändå för väl! Snyggt jobbat av Amcar och deras stötteapparater :D

JanP
Sted: Trondheimregionen

Legg inn av JanP » søn nov 01, 2020 11:55 pm

Og dette forbudet mot å vaske bil på egen tomt, ble heldigvis ikke noe av det heller. Tror det er ufattelig mye snusk som disse lobbyvirksomhetene ala First House driver med, etter oppdrag for interesseorganisasjoner eller grupper.
Sist redigert av JanP den man nov 02, 2020 10:50 am, redigert 1 gang totalt.
Ikkeaktiv forhenværende LC-eier
---------------------------------------------

Brukeravatar
frode
Sted: Hurum

Legg inn av frode » man nov 02, 2020 12:32 am

Som Tannlege kan jeg få informere om at Vi nå får igjennom et lovforslag om at ingen får lov til pusse tennene selv. Man må booke tid hos tannlegen på vei til jobben hver dag.
Min kaffeleverandør har informert meg om at kun instant kaffe blir solgt til private snart. Skal du ha ekte kaffe må du til kaffebaren.
Qui rogat, non errat.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.

Brukeravatar
KjellOlsen
Styremedlem
Sted: Siggerud.
Kontakt:

Legg inn av KjellOlsen » man nov 02, 2020 7:57 am

Ja, detter er omtrent i samme klasse,Frode. Men norsk bilbransje forbund har klart å anke denne dommen, så vi er ikke ferdig enda.
Kjell.

HJ61 x 2. LJ73. HDJ100. 4Runner.
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.

2018:
Offroadtur til Ukraina og Romania.

2019:
Franske alper, Monaco, Roma, Østeriske alper.

http://www.expeditionkompaniet.no

JanP
Sted: Trondheimregionen

Legg inn av JanP » man nov 02, 2020 10:46 am

Dette forslaget er ren plyndring av bileiere. Slår på vebasto'n på kona's Skoda i vinterhalvåret. Hun klarer ikke å sette seg i en kald bil. Må vel kanskje regne med å bestille utstyr slik at forhandler kan sitte med fjernstyring og slå den på kontrollert for å unngå unødig forurensning av miljøet..

På min vw så tok jeg meg på meg den "voldsomme" (voldsomt må det være for å forsvare prisen på tilbudet fra Møller) oppgaven å skifte klosser i fronten før eu-kontroll i vinter. Møller skulle ha, som et godt tilbud, nesten 14 lapper for skiver og klosser. Man må vel regne med såpass om de skal forsvare de store glasspalassene sine rundt om. :mrgreen:
Kjøpte klosser for en liten 1000 -lapp hos BilXtra, Møller måtte jo ha langt over 2 lapper for disse 4, pluss slitasjevarsler. Pluss 2 sett med bolter og ei plate til å holde alt på plass. Sluttsummen for dette ble over 4000. Så skulle jeg pirke ut klossene, men skivene var så ujevne på baksiden at klossene gikk i stykker. Så skiver måtte også byttes også, og det ville de jo ha 4000 for også. Til å dekke huskostnader selvsagt. Og det var ventetid, ikke på lager må vite. Og det var jo fredag. Så da ble løsningen THansen. 1400 kr, fantes på lager.
Totalt for front av alle deler, 4 stk M16 (450 kr takk!) til calippere ville jeg skifte samtidig, ble litt under 3500 totalt i deler. Det står Brembo på calippere, så da må prisen være deretter for å..ja, nettopp: dekke opp huskostnaden. :mrgreen: Og bilen var på veien igjen dagen etter.

Så kom turen til bakparten nå i oktober, der ble det deler til omtrent det samme. Thansen hadde skiver og klosser på lager, og til en hyggelig pris. Så kostnaden til alle deler ble langt under halve beløpet mot Møllers priser. Møller ville nok ha tatt 27-28000 for arbeid og deler. på alle 4 hjul.
Sltasjevarsler til klossene kostet over 1200 kr på Møller, Bilxtra's pris ca 250. Men det koster jo å bygge glasspalass, så et sted må man hente pengene sine fra.... 8)

Det må legges til at når jeg skulle dra til momentet på bolter til calipper i front så er momentet oppgitt til 270Nm. Og jeg hadde ikke utstyr til det. Kjørte da innom til Møller, de som har et av disse flotte glasspalassene her i byen, og spurte vennlig om de kunne ettertrekke boltene. Men nei, det var så utrolig mye å gjøre for tiden, så det ville nok ikke la seg gjøre før om en ukes tid. Så da kjørte jeg innom Egil på Toyota og la det frem for han, og spurte om de kunne ta inn bilen og ettertrekke. Egil gikk sporenstreks på verkstedet og sjekket om det var ledige bukker. Men nei, ikke akkurat da. "Men kom i morgen kl 0730 så skal vi ta det". Som sagt å gjort, etter noen minutter var det gjort og prisen ble hyggelig. Ingen ting.

Sendte senere en epost til Møllers bverksted og etterlyste litt mere fleksibilitet, og kanskje et tilbud om å la kunden sitte ned litt og se om det lot seg gjøre å ta dette innimellom andre jobber. Jeg hadde slett ikke forventet at de skulle ta seg tid til dette umiddelbart. Svaret var at de skulle ta med seg mitt inspill videre...

Så jeg kommer til å gjøre mindre ting hjemme. Dog ikke så store jobber som formann Kjell gjør på sin 100 i garasjen sin, men men de priser på deler og timer som merkeverksted opererer med så blir man flådd. Og det liker vel ikke de aller fleste bileiere.
Ikkeaktiv forhenværende LC-eier
---------------------------------------------

Svar

Gå tilbake til «Generelt»