Tynnstoff/tectyl

Diskusjoner om rustbehandlig og det kosmetiske på en Land Cruiser

Moderatorer: lj73jon, ModeratorNLCK, Snekker_Andersen, baa

Svar
Brukeravatar
Dan Bjordal
Sted: Bergen

Tynnstoff/tectyl

Legg inn av Dan Bjordal » ons mai 12, 2004 3:36 pm

Er det noen som kan anbefale ett produkt til meg. Skal rustbeskytte ramme og chassiet før jeg setter karosseriet oppå. Ramme er helt rustfri og nymalt.

Det viktigste er at jeg får tynnstoff inn i hulrommet i vangene og at det trekker skikkelig inn i falsene mellom platene der yttre og indre rammevang ligger mot hverandre.

Har sett en oversikt en gang i ett svensk bilblad der det var gjort målinger på masse forskjellige produkter sin evne til å trekke inn i sprekker (det er jo der rust begynner) samt evne til å drive vekk vann.

Etter tynnstoff vil jeg sprøyte på tykkere stoff på utsiden for å få mer mekanisk beskyllese.

Anbefalinger :?: :?:

Brukeravatar
håvard
Sted: Halden

Legg inn av håvard » ons mai 12, 2004 7:35 pm

her finnes det jo utrolig mange meninger om hva som er best.
jeg holder på med det samme du har gjort. skal galvanisere ramma så fort jeg får sandblåst og byttet gjørfester.

jeg har spurte mange om dette og det er to måter som er mest populært
jeg tror jeg går for den første måten.

1. tre lag med ovatrol olje rett på galvaniseringa, det siste laget iblandet svartfarge.

2. syregrynning så tre lag med ovatrol på toppen.

jeg tror jeg går for ovatrol fordi det har en fin konsistens. det går hull ved slag, men det sprekker ikke så det dannes ikke hulrom slik det gjør ved. f.eks. grunning eller i verstefall tectyl..

JO! og så selvfølgelig masse sagkjedeolje på toppen av det hele. helst to ganger i året

Svar

Gå tilbake til «Rust og lakk»