Lakering etter rust fix?

Diskusjoner om rustbehandlig og det kosmetiske på en Land Cruiser

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Svar
Tommyhj60
Sted: Byneset

Lakering etter rust fix?

Legg inn av Tommyhj60 » lør apr 19, 2014 7:21 pm

Holder på med rust sveising på 60n min og lurer litt på hva jeg skal bruke av lakk produkter og i hvilke rekkefølge.

Tanken er og bruke ets primer rett på bart metall, pusse ned org lakk og legge epoxy over hele.
Må jo sparkles på et tidspunkt også...

Noen lakk guruer her inne som har noen klare svar på dette ??
2007/2008 120 AT37
1984 HJ60 Dovregubben Laaaaaaaaaaangtids prosjekt. På veien 2020???
1984 Hj60 Rusty Solg
Lj70 Solgt

Støgt men stært

Brukeravatar
Johnny Fredriksen
Sted: Hemnes, Høland
Kontakt:

Re: Lakering etter rust fix?

Legg inn av Johnny Fredriksen » lør apr 19, 2014 7:42 pm

Hei Tommy.
Hvis bilen står i tørre lokaler så trenger du ingen grunning før sparkel. Når du mener deg ferdig med sparkling og sliping så legger du på epoxy primer. Som Kjell sier så har både han og jeg god erfaring med Biltema sin. Grei pris også. Vær nøye med karrosseridel for del og sprøyt epoxy ferdig før du går videre til neste del. Da vil det du har epoxy på være beskyttet fram til du eventuelt har tatt hele bilen og er klar for sliping før lakk. Skulle du ha oversett noe sparkling så går det også fint å sparkle oppå epoxy'n. Slip da lett før du evt. sparkler så legger du bare et strøk over dette feltet igjen. Dette er en grei formel siden du kommer til å bruke lang tid og da hele tiden beskytter det du ser deg ferdig med... Håper dette var en grei forklaring . Ikke feil med etsprimer først, men det enkle er det beste.. Kjør på.
Johnny F. 988 48 143
Hj 60 solgt
BJ 42

http://www.expeditionkompaniet.no

Svar

Gå tilbake til «Rust og lakk»