Sammenslåing av de tre gruppene til modell

Her kommer evt. informasjon fra admin angående forumet. Du kan også ytre dine egne tanker/ideer om forumet her

Moderatorer: Snekker_Andersen, baa, HighwayPatrol, lj73jon, ModeratorNLCK

Skal vi slå sammen til en gruppe per modellserie?

Avstemmingen ble avsluttet den tir apr 24, 2007 1:28 pm

Ja, slå sammen til en gruppe!
15
60%
Nei, ikke slå sammen!
10
40%

Stemmer totalt: 25

ofrovold
Site Admin
Sted: Eggedal
Kontakt:

Legg innav ofrovold » søn jul 22, 2007 2:28 pm

Avstemningen er gått ut på dato.
Øystein

TLC for alle penga...
"Major e longinquo reverentia"
Nå: HDJ100L-GNPEZW 1999, 285/75-16 GYW Duratrac
Ex:
*HJ60 - 35" GYW MTR, OME, PTO vinsj, 12H-t*
*KZJ95L 1999,"telenor" GYW MTR*

Brukeravatar
lj73jon
Sted: Os / Bergen

Legg innav lj73jon » søn jul 22, 2007 4:32 pm

kan ikke akkurat si at det var så mange som hadde stemt heller..

Men hva med å prøve med flere moderatorer og så se om det blir mer oversiktlig? Jeg vil tro at det er stort forbedringspotensiale i utforming av Tema på trådene, hvor de plasseres og at de som ikke er aktuelle lenger blir fjernet (kjøp / salg). Jeg la det inn som forslag i forslagskassen, og det ser ut til at det er godt mottatt, så hvis det melder seg noen fine moderatorer, eller noen foreslår andre så hadde det sikkert vært fint?

Eller skal kun styret være det?

ofrovold
Site Admin
Kontakt:

Legg innav ofrovold » søn jul 22, 2007 8:16 pm

lj73jon skrev:kan ikke akkurat si at det var så mange som hadde stemt heller..

Men hva med å prøve med flere moderatorer og så se om det blir mer oversiktlig? Jeg vil tro at det er stort forbedringspotensiale i utforming av Tema på trådene, hvor de plasseres og at de som ikke er aktuelle lenger blir fjernet (kjøp / salg). Jeg la det inn som forslag i forslagskassen, og det ser ut til at det er godt mottatt, så hvis det melder seg noen fine moderatorer, eller noen foreslår andre så hadde det sikkert vært fint?

Eller skal kun styret være det?

Nå er vel ikke dette rette tråden å ta dette i men...
For det første mener jeg den jobben bør besettes av medlemmer som bruker en del tid på forumet. Et "moderator-team" er sikkert lurt.
Øystein

TLC for alle penga...
Ex:

Brukeravatar
frode
Sted: Hurum

Re: Sammenslåing av de tre gruppene til modell

Legg innav frode » man feb 27, 2017 11:39 pm

Det er på tide å ta opp dette temaet igjen, og vi har jo en gammel tråd her, som det tok evigheter å finne fordi vi har så mange underforum.

Det er virkelig ikke formålstjenlig å ha fire underforum for hver modell. Det tar bare lengre tid å finne tråder hvis man ikke husker noen nøyaktige søkeord, og selv om man gjør det, må man klikke på å søke i 4 forum for å lete (istedenfor å bare velge "bare dette forumet"). (Det var bare 3 underforum pr modell når denne tråden ble startet).

Bare se hvor enkelt det er å bruke mud, landcruiserclub og lcool, enda de har maaaange flere tråder og innlegg enn vi har. (På mud er det ørten tråder om det samme, men fremdeles er det enklere å finne frem enn her; mens på lcool er admin helt "nazi" og stenger nye tråder og sender folk til en gammel tråd hvis det finnes om emnet).

Og også inndelingen vår er rar: "Chassis og elektrisk"? Hvor er "Karosseri og seteputer"? Og Motor og Drivverk er delt opp i to forskjellige, mens ramma er sammen med strømmen?

Vi hadde en avstemming for 10 år siden, der det ble et overveldende flertall for å slå sammen underforumene, med 50 % flere ja enn nei. Nå var det jo bare 25 som stemte da, så det var et litt tynt grunnlag. Hva sier folket i dag? Hva sier adminsa i dag?

Har jeg provosert noen til å mene noe nå, eller skal vi bare forsette å kose vårs? Det er jo bra at vi har dette forumet, og takk til alle som jobber med å holde det i drift, men jeg mener det hadde blitt mer brukervennlig, raskere og lettere hvis vi kutter antall underforum med ca 75 %.
Qui rogat, non errat.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang - Abu Shenab,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.

ofrovold
Site Admin
Kontakt:

Legg innav ofrovold » tir feb 28, 2017 6:38 am

Det er jeg helt enig i. Finner også inndelingen lite hensiktsmessig.
Den har sikkert blitt gjor ut ifra en god tanke. Men dette bør absolutt kunne revideres.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Øystein

TLC for alle penga...
Ex:

Brukeravatar
lj73jon
Sted: Os / Bergen

Legg innav lj73jon » tir feb 28, 2017 9:22 am

Trafikken på disse er vel ikke så stor så kanskje det ikke er så dumt å slå sammen.

Problemet er å finne frem, søkefunksjonen har vært sånn passe god.

Jeg foreslår at vi vurderer tags: https://www.phpbb.com/customise/db/extension/rh_topic_tags/

Så kunne vi hatt tags for Motor, 2l-t, motorbytte, HDJ100, TEMS .... Eller kun for Drivverk, motor, karosseri,

Så kommer det jo an på om det blir brukt

lb1lf
Sted: Hareid, M&R

Legg innav lb1lf » tir feb 28, 2017 9:44 am

Heia,

Her kommer én stemme til for sammenslåing; strukturen har fått meg til å rive meg i håret mer enn én gang, men har ikke helt fått meg til å klage i og med at det lot til at folk var happy...

Jeg tror det vil være en god idé, spesielt om vi også har et effektivt taggesystem (og bruker det!), som Jon foreslår.

Til sist tror jeg en slik endring vil, om noe, bidra til å øke aktiviteten på forumet; jeg har mye tro på at aktivitet genererer aktivitet - om det postes hyppigere i forumene (som jo burde bli resultatet om de blir slått sammen), blir det også naturlig å kikke innom oftere for å se etter noe nytt.
--
Odd Erling, Hareid (1998 KZJ95, Dieseldyret)
Bilde

srs
Sted: Oslo

Legg innav srs » tir feb 28, 2017 11:12 am

Enige med de over. Tror det vil gagne forumet å slå sammen.
1986 lj70 solgt
1983 bj42 solgt
1982-88 60-61 solgt
1986 hj60
2003 120

Brukeravatar
Dag Einar
Sted: Råde i Østfold
Kontakt:

Legg innav Dag Einar » tir feb 28, 2017 11:30 am

Lenge siden jeg som har vært en av de som har brukt forumet mest opp gjennom årene har vært her.
Jeg har fått en henvendelse fra en kar som ønsker å kjøpe seg en 120. Han var hos meg i går og han sa dette til meg: Forumet deres er bare helt fantastisk, dere har mye bra info om alle typer Land Cruisere.
Og det er tydelig at mange har veldig bra kunnskap om de forskjellige typene.
Han er dog en ung mann og slik jeg kjenner han, så hadde han klart sagt fra om han ikke likte forumet vårt, for han er litt kritisk slik jeg kjenner han.

Jeg ønsker at forumet skal være som det er.
Kall meg gjerne gammeldags :D
2001 VX 90
1980 HJ45-PU
2003 Yaris Verso Artic Trucks
1961 Fordson Dexta
1953 Farmall Cub
1955 Farmall Cub
Dag Einar
900 63 808
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Toyota Land Cruiser.

Brukeravatar
ArneO
Sted: Asker

Legg innav ArneO » tir feb 28, 2017 12:40 pm

Organisering av forumet har jeg ikke så mange meninger om, men f.eks. den utvidelsen som det var linket til er ikke kompatibel med nåværende versjon og ikke kompatibel med neste versjon. Slike utvidelser er jeg kritisk til å innføre siden det potensielt vil brekke når vi må installere en sikkerhetsfiks.

Men jeg noterer at tags er ønsket og setter igang evaluering av alternativene ;-)

Jeg forbeholder meg retten til å være litt nazi på softwaren, men andre får holde rede på innholdet.
LC 150 GX 2011

JanP
Sted: Trondheimregionen

Legg innav JanP » tir feb 28, 2017 7:19 pm

frode skrev:Det er på tide å ta opp dette temaet igjen, og vi har jo en gammel tråd her, som det tok evigheter å finne fordi vi har så mange underforum.

Det er virkelig ikke formålstjenlig å ha fire underforum for hver modell. Det tar bare lengre tid å finne tråder hvis man ikke husker noen nøyaktige søkeord, og selv om man gjør det, må man klikke på å søke i 4 forum for å lete (istedenfor å bare velge "bare dette forumet"). (Det var bare 3 underforum pr modell når denne tråden ble startet).

Bare se hvor enkelt det er å bruke mud, landcruiserclub og lcool, enda de har maaaange flere tråder og innlegg enn vi har. (På mud er det ørten tråder om det samme, men fremdeles er det enklere å finne frem enn her; mens på lcool er admin helt "nazi" og stenger nye tråder og sender folk til en gammel tråd hvis det finnes om emnet).

Og også inndelingen vår er rar: "Chassis og elektrisk"? Hvor er "Karosseri og seteputer"? Og Motor og Drivverk er delt opp i to forskjellige, mens ramma er sammen med strømmen?

Vi hadde en avstemming for 10 år siden, der det ble et overveldende flertall for å slå sammen underforumene, med 50 % flere ja enn nei. Nå var det jo bare 25 som stemte da, så det var et litt tynt grunnlag. Hva sier folket i dag? Hva sier adminsa i dag?

Har jeg provosert noen til å mene noe nå, eller skal vi bare forsette å kose vårs? Det er jo bra at vi har dette forumet, og takk til alle som jobber med å holde det i drift, men jeg mener det hadde blitt mer brukervennlig, raskere og lettere hvis vi kutter antall underforum med ca 75 %.

Frode: hvordan kan du si at dette forumet blir mere brukervennlig fordi man slår sammen alle undergruppene? Det som er bra (det DU mener er bra) er ingen garanti på andre fora/plattformer fordi om man kopierer det. Etter mitt syn er det kun vill gjetting, eller et lønnlig håp, fra din side.

Et stort problem med forumet er at mange som bruekr mobil ikke gidder å prøve å skrive sånn at man får lyst til å hjelpe. Typisk tidligere eksempel "noen som vet" Og under 120 er det drøssevis av tråder om kjøpsråd for 120, og spørsmål om hva man skal se etter ved kjøp. Nye bruker gidder ikke alltid å sjekke om det er skrevet noe om dette. Kanskje orker man ikke å bla flere sider tilbake for å sjekke. Og slår man sammen de 3 gruppene så blir det enda flere ytråder å sjekke. Og dermed ganske sikkert enda flere som starter tråder med nogenlunde det samme temaet, dog med en liten vri på årstall f.eks.

Og overveldende flertall kan tolkes på mange måter. 10 og 15 stemmer er ikke så mange av sikkert flere tusen brukere, mer eller mindre aktive. 25 stemmer er kanske rundt 1 %, men jeg sitter ikke på tall om antall brukere.

Raskere forum fordi man slår sammen 3 undergrupper? Se for deg en arkivskuffe med 100 mapper i hver, kontra ei lang rekke med 300 etterhverandre. Det kan aldri bli raskere og lettere ved å slå ammen undergruppene, det tror jeg er bare en ønskedrøm som ikke er annet enn HÅP om at det blir slik.

Jeg skal i neste styremøte be de andre om å se på rydding på forumet. Eldgamle ubesvarte emner florerer, disse bør slettes på f.eks lik linje som selges kjøpes.

Vi har andre ting som jeg tror vi skal prioritere når det gjelder forumet, og det er blant annet layout. Pluss Tapatalk oppgradering. Og ting rundt Webshop.
---------------------------------------------------
Eier av en 2005 VX med 230000 km på telleren.
Styremedlem NLCK

Brukeravatar
saw
Sted: Kongsberg

Legg innav saw » ons mar 01, 2017 6:08 pm

Engasjerte medlemmer tenker jeg er stikkordet for å få et levende forum, om de mener ditt eller datt om utforming er, slik jeg ser det, ikke det aller viktigste.

Ser poenget til alle i innleggene over vedrørende å slå sammen undergrupper eller ei, hvem som har rett vet heller ikke jeg.

Men rydding i gamle tråder, først og fremst spørsmål uten svar o.l. det vil jeg tro hadde vært lurt, fått litt mer system og sett litt ryddigere ut da.

Men uansett hvordan man vrir og vender på det så er aktive medlemmer viktig. Medlemmer som er villige til å dele bilder, tips, spørsmål og svar, turer, meninger og synspunkt om alt fra gamle til nye LandCruisere og om forumet generelt. For uten de da blir det ikke videre spennende å stikke innom her på besøk, hverken for nye eller gamle medlemmer.

Når det er sagt så vil jeg rose ny lay-out. Eneste jeg savner er en "liker" knapp og "tagging" av innlegg. Jeg tror en "liker" knapp kan generere noe mer innloggede aktive medlemmer, ikke alltid man ønsker å kommentere en tråd men rett og slett bare vil vise at man setter pris på noe.

Fortsatt god kveld!
Mvh.

Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612

2000 kzj95 OME 285/65-18
1987 lj73 OME 35/12,5-15

Min garasje:

http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=23001

JanP
Sted: Trondheimregionen

Legg innav JanP » ons mar 01, 2017 6:23 pm

Vår nye webansvarlig jobber med mye medforumet for tiden. Og det vil skje forandringer. Men ikke alt er mulig å etterkomme pga den "motor" som ligger i bunn.

Pri 1 har vært å sikre forumet og oppgradere med nyeste tilgjengelige, og feilfrie software. Dette er noe som ikke kan sees, men det gjør at vi kan få opp forumet på relativt kort om noe drastisk skjer. En annen ting som vi ikke har kontroll på er ekstern bildeopplasting fra andre tjenester. Opphører konto, eller lenken forandres, blir bildene borte for alltid. Og det er mange som glemmer, undertegnde er blant disse.
Dessuten er HTTPS aktivert.

Men ArneO kan sikkert supplere og lenke til forum som har en annen motor som vi kanskje vil vurdere. Jeg skal ikke slippe for mange katter ut av sekken, det er ikke min oppgave. Men det jobbes mye med dette, så forandring blir det på flere områder.
---------------------------------------------------
Eier av en 2005 VX med 230000 km på telleren.
Styremedlem NLCK

Gå tilbake til «Forumet - Annonseringer - Ris ros forslag»