-nogen der kender løsningen på det.
Moderatorer: lj73jon, ModeratorNLCK, Snekker_Andersen, baa
Det er de Windovs versjonene XP/10 jeg har brukt , og har heller ikke hatt problemer får nå. Jeg gjør også det samme for og overføre bildene fra mobilen til telefonen. og rotere, minsker og lagrer dem sånn som du gjør. så tror det er et eller annet med forumet ja.n t skrev:Har aldri hatt det problemet at bildet vender en annen vei enn der jeg ser det på pc...
Bruker HTC (tidligere Sony) kameratelefon, og en del Samsung (tidligere Canon) kompaktkamera. Overfører bildene til pc med kabel uten bruk av HTC/Sony/Samsung/Canon programvare. Går direkte inn på telefonens/kameraets minne og henter ut. Går gjennom bildene på Windows fotovisning og roterer de som da ligger på siden. Siden komprimeres bildene med Faststone Photo Resizer, lagres og legges så ut på forumet. Windows-versjonene jeg har brukt i den tiden jeg har vært aktiv er XP/8/10.
Kan det være det faktumet at jeg henter bildene direkte som fører til at programvaren (som jeg da ikke bruker) ikke legger på en informasjon om hvordan bildet skal være rotert, noe som kødder seg til på forumet, da det (muligens) ikke klarer å tolke de kodene?