Har porta topp, nye dysespisser, kjøpt ny turbo, exosmanifoil, intercooler skiftet st.ringer og lager skal begynne å montere til uka.... håper på litt mere drag enn orginalt
Heisan ! Når du har kjøpt ny turbo...vil det si at du har liggende en gammel turbo som funker og som passer rett på en HJ60 med 2H? Kan i så fall være intr. i å kjøpe.
Hvor får man dysespisser til Hj60? De bør vel også justeres inn for åpningstrykk? Har dere eller noen andre tips om hvor en kan levere dysene og få dette gjort i Oslo området? Bilen ryker og fusker nemlig skikkelig etter at etterglødinga er over. Og verre blir det jo etter at kulda setter inn
Dysespissene koster ca 720 kroner/stk på Toyota. Kan ikke tenke meg at noe verksted overhaler (demonterer, sliper, monterer) for noe særlig mindre enn det. Har aldri skiftet slike selv men i følge manualen er det jo egentlig rett frem så lenge man er renslig nok.
BERU lager dysespisser til 2H. Sikkert mange andre som gjør det samme også.
Ok, takker for tips!
Jeg vet nå at om jeg leverer de gamle dysene vil arbeidskostnadene ligge på 1500 kroner pluss evnt. nye dysespisser som ligger på mellom 300-700 spenn. Og siden dysene mine har blitt med på en og annen reise siden 1982 er det nok sansynelig at de trenger nye spisser.
Hvis man kjøper nye spisser, vil innstillingen da bli korrekt? Jeg tenker på åpningstrykket. Jeg mente at det var en del justering på disse.
Har fått gamlingen til å kjøpe seg en go gammel 60 til å kjøre litt utom veien med, 90'en er ble for fin og dyr til å kjøre de værste plassene
Har sveiset litt rust, og montert 2" Ome fjærer og dempere. Skal ha på 35 12,5 15 i Mud terrain, har bestilt felger, men kommer aldri, tomt over alt for 10x15" alu..
ellers så står det litt i arbeidslysta og da..