juss/kjøpsloven

Har du noe du vil si, men som ikke har noe med Land Cruiser å gjøre så er dette stedet for deg.

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
jørgen
Innlegg: 1051
Ble med: tor jun 03, 2004 8:53 pm
Lokasjon: Kråkstad

juss/kjøpsloven

Innlegg av jørgen »

Hei
Jeg er liit usikker på mine rettigheter, og har derfor følgende problemstilling:
Jeg har kjøpt en brukt plog hos en forhandler av landbruksutstyr. Ved kjøp spurte jeg om det var 4x14" eller 4x16"(arbeidsbredde) da det bare var 4x16" som var aktuelt for meg. Det ble da bekreftet at det var 4x16" og jeg hadde med en venn som kan bevitne dette. Plogen ble kostet på nye slitedeler, vasket, smurt opp og justert inn. Dette tok meg tre dager. Glad og fornøgd satte jeg plogen ved siden av min gamle 3x16" klar til bruk. Da oppdaget jeg at det ikke var 4x16" men 4X14" og det var jo akkurat det jeg spurte om før kjøp. Heving av kjøpet tor jeg skulle gå greit, men selger mener at han ikke viste bedre og at det var den informasjonen han hadde fra sin selger. Problemet er at jeg har brukt mye tid på en plog jeg ikke skulle ha, kostet på den og ikke hatt to ploger disponibelt i sesongen. Jeg har gitt selger to mulige løsninger: 1. Skaffe en plog etter avtale 4x16 og sette på mine nye slitedeler. 2. Kjøpe tilbake plogen for mine utlegg. Hittil har jeg uansett ikke hatt to ploger disponibelt i sesongen og brukt tre dager på arbeid på feil plog. Virker som selger ikke er i modus for mine forslag, men ønsker motvillig å kjøpe tilbake for samme pris jeg gav for ren plog. Han har vist forsøkt å skaffe erstatning uten hell. Leser at det står innen rimelig tid på nettet, men nå har det vel gått tre fire mnd.
Tror egentlig han må gå for noe alla det jeg har av løsninger, men jeg har ikke den faglige tyngden her.
Jørgen
Det kjedligste som finnes er A4 mennesker.
Svar

Tilbake til «Off Topic»