Stereoanlegg (1DIN) med DAB+, USB, AUX, Bluetooth Handsfree, Musikk Streaming i GX (med Navigasjon)

Moderatorer: Snekker_Andersen, baa, HighwayPatrol, lj73jon, ModeratorNLCK

DeVerSion

Re: Stereoanlegg (1DIN) med DAB+, USB, AUX, Bluetooth Handsfree, Musikk Streaming i GX (med Navigasjon)

Legg innav DeVerSion » fre mar 17, 2017 10:02 am

Gikk an å laste ned her tidligere. Litt usikker på om det var på forumet eller en ftp.
Har spurt Beatsonic om dette med støy, fikk tilbake da at AM-81 setter den til 80% av maks. Spurte også om dem hadde løsninger for LC120 etter 2006. Vis jeg ikke tar feil, så er LC120 levert etter 2006 I norge fortsatt med DVD navigasjon?!
Legger ved quote fra mailen jeg fikk av beatsonic.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hi Glenn,
All the Beat-Sonic adapters are designed to set the factory amplifier gain to 80%
We have found this to be the optimum level for Toyota (JBL), Lexus (Mark Levinson) as well as Nissan and Mazda BOSE amplifiers.
The volume can then be adjusted using the output from the new head unit.
Best Regards,
Hendrik
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hello Glenn,
Thank you for your enquiry for the MVA-81.
The data on our website is based on Japanese domestic model LC Prado.
Japanese LC Prado changed from DVD Nav to HDD Nav in late 2006 so we
have a separate adapter for HDD Nav versions.
Does your 2009 LC Prado have DVD or HDD navigation?
We have not come across any issues of the noise you describe.

JanP
Sted: Trondheimregionen

Re: Stereoanlegg (1DIN) med DAB+, USB, AUX, Bluetooth Handsfree, Musikk Streaming i GX (med Navigasjon)

Legg innav JanP » lør mar 18, 2017 10:30 pm

Dere som har problem med støy: hvordan har dere lagt opp strømtilførsel til nytt og gammelt? Det eller viktigste er å lage gode koblinger på pluss og ikke minst minus. Sølurves det med elendig verktøy og utførelse blir det trøbbel.

Antar det er ingen av dere som har tilgang til ordentlif\g pressverktøy. Og det holder ikke med denne fra biltema:

Bilde

Jeg bruker denne for de større kabelskoene (starter på 10mm2)
Bilde

Den jeg bruker er svindyr, kostet over 10 lapper +mva. Presskraft er over 10 tonn om jeg husker rett.

Elpress har en god tang for mindre kabler, 4-16mm2
Bilde
Vet ikke prisen på den, men godt verktøy er som regel en meget god investering. Uansett. Og er kabelskoene for store så brett kabelen flere ganger slik at hullet i kabelskoen fylles mest mulig.

Min teori er dette: skal det bli bra så må man for det første unngå kun jordingen til chassis. Legg heller opp 2 X 6mm direkte fra batteriet til den nye spilleren (pluss og minus). Lag en ny kabel (minus) til den nye spilleren og til bilens originale forsterker. Betydningen av en proffe lektrisk kobling må aldri undervurderes. Dårlig utførelse er jevngodt med trøbbel. Og kanskje er det dette som lager støy med MVA-81.

Se og lær av denne legenden innen Overlanding, det han sier er enkelt og greitt læreboka. Krymping er alfa og omega. Med proffutstyr.

https://www.youtube.com/watch?v=ko2oguV6I-4

[youtube]v=ko2oguV6I-4[/youtube]

Nå er jeg ikke enig med Andrew i selve krympingen av slangen. Det skal ikke være for høy temperatur når du krymper slanger. Helst bør flammen være gul, med for høy temp så svies slangen og dn tørker ut og blir sprø. Mao den mister elastisiteten. Så hold avstand og beveg flammen kontinuerlig. Og ta heller litt lengre tid på den prosessen.
---------------------------------------------------
2005 VX-solgt juni 2017
Styremedlem NLCK

kols
Sted: Bergen, Nyborg

Legg innav kols » søn mar 19, 2017 8:11 am

Har brukt Proff Klauke pressverktøy som jeg bruker i jobb.
Minus var lagt til solid stålbjelke i dashbord, får legge kabel direkte fra batteri og teste igjen.

Jeg tilbyr igjen noen andre å teste dette for å se om dette er min bil eller om det er adapter.

JanP skrev:Dere som har problem med støy: hvordan har dere lagt opp strømtilførsel til nytt og gammelt? Det eller viktigste er å lage gode koblinger på pluss og ikke minst minus. Sølurves det med elendig verktøy og utførelse blir det trøbbel.

Antar det er ingen av dere som har tilgang til ordentlif\g pressverktøy. Og det holder ikke med denne fra biltema:

Bilde

Jeg bruker denne for de større kabelskoene (starter på 10mm2)
Bilde

Den jeg bruker er svindyr, kostet over 10 lapper +mva. Presskraft er over 10 tonn om jeg husker rett.

Elpress har en god tang for mindre kabler, 4-16mm2
Bilde
Vet ikke prisen på den, men godt verktøy er som regel en meget god investering. Uansett. Og er kabelskoene for store så brett kabelen flere ganger slik at hullet i kabelskoen fylles mest mulig.

Min teori er dette: skal det bli bra så må man for det første unngå kun jordingen til chassis. Legg heller opp 2 X 6mm direkte fra batteriet til den nye spilleren (pluss og minus). Lag en ny kabel (minus) til den nye spilleren og til bilens originale forsterker. Betydningen av en proffe lektrisk kobling må aldri undervurderes. Dårlig utførelse er jevngodt med trøbbel. Og kanskje er det dette som lager støy med MVA-81.

Se og lær av denne legenden innen Overlanding, det han sier er enkelt og greitt læreboka. Krymping er alfa og omega. Med proffutstyr.

https://www.youtube.com/watch?v=ko2oguV6I-4

[youtube]v=ko2oguV6I-4[/youtube]

Nå er jeg ikke enig med Andrew i selve krympingen av slangen. Det skal ikke være for høy temperatur når du krymper slanger. Helst bør flammen være gul, med for høy temp så svies slangen og dn tørker ut og blir sprø. Mao den mister elastisiteten. Så hold avstand og beveg flammen kontinuerlig. Og ta heller litt lengre tid på den prosessen.
LC 120 2005 GX

kols

Legg innav kols » søn mar 19, 2017 8:31 pm

Hvilken adresse har du brukt mot Beatsonic? Kan du evt sende på pm? Jeg får ikke svar på mine henvendelser.

DeVerSion skrev:Gikk an å laste ned her tidligere. Litt usikker på om det var på forumet eller en ftp.
Har spurt Beatsonic om dette med støy, fikk tilbake da at AM-81 setter den til 80% av maks. Spurte også om dem hadde løsninger for LC120 etter 2006. Vis jeg ikke tar feil, så er LC120 levert etter 2006 I norge fortsatt med DVD navigasjon?!
Legger ved quote fra mailen jeg fikk av beatsonic.

Hi Glenn,
All the Beat-Sonic adapters are designed to set the factory amplifier gain to 80%
We have found this to be the optimum level for Toyota (JBL), Lexus (Mark Levinson) as well as Nissan and Mazda BOSE amplifiers.
The volume can then be adjusted using the output from the new head unit.
Best Regards,
Hendrik
Hello Glenn,
Thank you for your enquiry for the MVA-81.
The data on our website is based on Japanese domestic model LC Prado.
Japanese LC Prado changed from DVD Nav to HDD Nav in late 2006 so we
have a separate adapter for HDD Nav versions.
Does your 2009 LC Prado have DVD or HDD navigation?
We have not come across any issues of the noise you describe.
LC 120 2005 GX

DeVerSion

Legg innav DeVerSion » lør mar 25, 2017 10:59 am

Jeg brukte denne siden for min første henvendelse http://www.world-beatsonic.com/contact-us/
Har du fått testet med pluss og minus fra batteriet mot spiller?

DeVerSion

Legg innav DeVerSion » ons mar 29, 2017 10:50 pm

Da har jeg fått mitt adapter, og installert med Alpine spiller. For min del så er ikke "susen" et problem. Ikke i første omgang. Det vil si at jeg gjorde dette ikveld. Så har ikke fått testet alftor mye. Hører den når bilen er avslått, og AC avslått.

kols

Legg innav kols » tor mar 30, 2017 8:39 pm

DeVerSion skrev:Da har jeg fått mitt adapter, og installert med Alpine spiller. For min del så er ikke "susen" et problem. Ikke i første omgang. Det vil si at jeg gjorde dette ikveld. Så har ikke fått testet alftor mye. Hører den når bilen er avslått, og AC avslått.

Uff, håpte i grunn dette var min bil eller noe jeg var gjort feil. Jeg har ikke gitt opp dette selv men har ikke tid å forske på dette for tiden. Tenkte at muligheten var kanskje å fjerne koblingen fra adapter som styrer volum til forsterker. Altså at man sitter volum til feks 35 og tar ut org.radio for så installere adapter der dette er fjernet og dermed så vil ikke adapteret justere volum. Regner med at volumet styres over bus. Da er det RX og TX som må fjernes. Spørmålet er om det funker eller vil få andre følgefeil. Bare en teori. Jeg synes ihvertfall susinga var plagsom og skulle gjerne ha få fjernet den. :-)
Et annet spørsmål DeVerSion. Når du fikk svar fra beatsonic, da har du også mail adressen dems. Kan du sende den til meg på PM?

Jordet du fra minus på batteri eller inne i konsoll?
LC 120 2005 GX

DeVerSion

Legg innav DeVerSion » tir apr 18, 2017 11:53 pm

Har nå hatt denne løsningen en stund. Må egentlig si meg veldig fornøyd. Susen legger jeg ikke merke til, har spurt andre om det samme. Og dem legger ikke merke til susen før jeg nevner det, og slår av AirCon og motoren. Er det noen andre som har tatt motet til seg og prøvd?
Jeg har bare jordet i chassie braketen v/cd-skifter.
Og til kols. skal sende deg en pm asap.

kin
Sted: Sem,Tønsberg

Legg innav kin » lør apr 22, 2017 6:12 pm

Bytt ut fabrikken stereoen med en ettermarkedet singel 1DIN hovedenhet.!
Kundevurdering av Beat-Sonic MVA-81 adapter for original stereo erstatning på 2003-2009 Lexus GX 470 (Land Cuiser 120) med fabrikk navigasjon (USA)
https://www.youtube.com/watch?v=igjyDPlZnL0
GX470 LandCruiser 120.PNG
GX470 LandCruiser 120.PNG (370.17 kiB) Vist 907 ganger

BeatSonic Kanal: https://www.youtube.com/channel/UCe-77Zpzi5tFL1Zr-tr6gYQ/featured

bergen77
Sted: Bergen

Legg innav bergen77 » fre mai 12, 2017 9:57 am

Noe nytt om disse Beat-Sonic adapterene? Lurer på å bestille en. Kunne testet den i Bergen om det fortsatt er interresant å sammenligne.
LC120GX 2007

kin

Legg innav kin » ons mai 24, 2017 6:40 pm

Er det flere som har montert MVA-81 Adapter og nytt stereo stereoanlegg ?
Har du bilder/video og eventuelt erfaringer av ferdig installert Stereo å dele, så hadde det vårt artig å se.

malnes
Sted: Senja

Legg innav malnes » man mai 29, 2017 8:09 pm

Noen som har sett på denne løsningen; http://gromaudio.com/store/vline/lexus_ ... ystem.html
Er stereo/navigasjon i gx470 så ulik den i 120n at det ikke vil fungere?

Sent fra min EVA-L09 via Tapatalk
Magne.
1986 LJ70
2003 KDJ120GX

kin

Legg innav kin » man mai 29, 2017 10:40 pm

malnes skrev:Noen som har sett på denne løsningen; http://gromaudio.com/store/vline/lexus_ ... ystem.html
Er stereo/navigasjon i gx470 så ulik den i 120n at det ikke vil fungere?

Sent fra min EVA-L09 via Tapatalk

Mangler DAB radio da, noe som var litt av poenget med denne tråden.
Men det er sikkert mulig for den som vil prøve. https://www.youtube.com/watch?v=0ahDRBvW7NI

malnes

Legg innav malnes » man mai 29, 2017 11:06 pm

Nei, ser den. Ikke meningen å kuppe tråden - men tenkte det var såpass relevant at det var innafor...Den har derimot løsninger for oppdaterte kart(for de med eldste generasjon navigasjon som min 2003mod) , Spotify og nettradio som jeg uansett tipper tar over for dab i løpet av få år...
Har sendt dem en epost i håp om å få avklart om den fungerer i 120n.

Magne
2003 120GX
1986 LJ70
Magne.
1986 LJ70
2003 KDJ120GX

Brukeravatar
macivar

Legg innav macivar » tir mai 30, 2017 10:35 am

Følger!
Dette skal jeg sjekke ut!
2007 mod. LC 120 GX AT35"

2004 mod. LC 120 VX (solgt)

kin

Legg innav kin » tir mai 30, 2017 6:09 pm

malnes skrev:Nei, ser den. Ikke meningen å kuppe tråden - men tenkte det var såpass relevant at det var innafor...Den har derimot løsninger for oppdaterte kart(for de med eldste generasjon navigasjon som min 2003mod) , Spotify og nettradio som jeg uansett tipper tar over for dab i løpet av få år...

Magne
2003 120GX
1986 LJ70

Oppdatert Kart CD til bilen din kan du få kjøpt hos Toyota/Nett tror jeg, se vedlagt link. Navigasjons CD finner du under passasjer setet, du trenger delenummeret på cd'n som sitter i bilen din for å finne riktig Navigasjons CD via denne siden.
http://www.toyota-mapupdates.eu/Shop/Index

Mulig du kan finne den på ebay også! (når du har funnet det nye delenummeret på cd'n)

malnes

Legg innav malnes » tir mai 30, 2017 8:07 pm

kin skrev:
malnes skrev:Nei, ser den. Ikke meningen å kuppe tråden - men tenkte det var såpass relevant at det var innafor...Den har derimot løsninger for oppdaterte kart(for de med eldste generasjon navigasjon som min 2003mod) , Spotify og nettradio som jeg uansett tipper tar over for dab i løpet av få år...

Magne
2003 120GX
1986 LJ70

Oppdatert Kart CD til bilen din kan du få kjøpt hos Toyota/Nett tror jeg, se vedlagt link. Navigasjons CD finner du under passasjer setet, du trenger delenummeret på cd'n som sitter i bilen din for å finne riktig Navigasjons CD via denne siden.
http://www.toyota-mapupdates.eu/Shop/Index

Mulig du kan finne den på ebay også! (når du har funnet det nye delenummeret på cd'n)

Havnet litt ut på siden her nå... Siste kartoppdatering til navi generasjon 01 kom i 2011 - så var det slutt. Usikker på om gen 02 kom i løpet av 2004 eller fra 2005 model...
6-7år gammelt kart er ikke det helt store å navigere etter-derfor jeg tenkte det kunne være aktuelt Bilde

Magne
2003 120GX
1986 LJ70
Magne.
1986 LJ70
2003 KDJ120GX

kin

Legg innav kin » tor jun 15, 2017 8:51 pm

Monteringsveiledning BeatSonic MVA-81:

Fant en nyere og bedre monteringsveiledning for Beat Sonic MVA-81 enn det som tidligere er vist i denne tråden (se link eller vedlagt fil).

LC 120 2002-2009 Monterings veiledning BeatSonic mva81.pdf
LC 120 2002-2009 Monterings veiledning BeatSonic mva81
(282.34 kiB) Lastet ned 20 ganger

https://bilradiospes.no/produkter/bilstereo/bilspesifikt-monteringsutstyr/audio-video-adaptere/vma-81

MVA-81 Manual 1.PNG
Innledning
MVA-81 Manual 1.PNG (204.18 kiB) Vist 189 ganger

MVA-81 Manual 2.PNG
Demontering Av Deksler
MVA-81 Manual 2.PNG (143.7 kiB) Vist 189 ganger

Kenwood KDC-X7000DAB.PNG
Kenwood KDC-X7000DAB
Kenwood KDC-X7000DAB.PNG (115.19 kiB) Vist 187 ganger

MVA-81 Manual 3.PNG
Montering Av Radio
MVA-81 Manual 3.PNG (147.37 kiB) Vist 189 ganger

MVA-81 Manual 4.PNG
Koblingskjema
MVA-81 Manual 4.PNG (145.37 kiB) Vist 189 ganger

MVA-81 Manual 5.PNG
SWC Rattfjernkontroll Knapper
MVA-81 Manual 5.PNG (96.84 kiB) Vist 189 ganger

bergen77
Sted: Bergen

Legg innav bergen77 » lør jun 17, 2017 10:39 pm

Det er ikke så rart det blir noe støy når man bruker høyttalerutgangen på spilleren så det må man nok leve med....
LC120GX 2007

kin

Legg innav kin » lør jun 17, 2017 11:55 pm

bergen77 skrev:Det er ikke så rart det blir noe støy når man bruker høyttalerutgangen på spilleren så det må man nok leve med....

Dette med "suse lyd" i høyttalere er vel litt udefinert, det er vel ikke opplagt at det å bruke høyttaler utgangen er kilden til susing/støy i høyttalere!
Legger ved en video fra en i USA som har installert dette, han påstår at det ikke er noen for for støy.
https://youtu.be/igjyDPlZnL0?t=384
Skjermbilde.PNG
Skjermbilde.PNG (568.66 kiB) Vist 161 ganger

Gå tilbake til «Chassis og elektrisk 12x»