Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Moderatorer: Snekker_Andersen, baa, HighwayPatrol, lj73jon, ModeratorNLCK

bergen77
Sted: Bergen

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Legg innav bergen77 » man des 04, 2017 12:05 am

Takk for bra svar!

Jeg har installert disse knappene på rattet som du planlegger og det fungerte fint med orginalt stereo (GX). Vær forsiktig når du starter med kutting i rattet, bruk en ny skarp tapetkniv eller lignende og smi av for lite først før du "graver" deg inn mot rett sted. Ikke ha dårlig tid når du holder på. Jeg savner å bruke disse rattknappene og ser på det som ett must når skjermen ikke har dedikerte volumknapper. Spilleren jeg har nå (beat-sonic adapter) spiller dessuten litt høyt på laveste volum, savner lavere lyd når man kjører på nattestider.

Jeg forstår det slik at knappene på sidene av skjermen er lys på hele tiden og helst litt for mye lys i? Det er vel mulig å bare modifisere dette til å permanent lyse svakere, en motstand i serie eller noe sånt. Er disse bryterene belyst uansett hvilken posisjon lysbryteren på rattet har eller slår de av og på sammen med de andre lysene i dashbordet?

Jeg forstår også at man dimmer ned selve skjermen når man betjener lysbryter på rattet? Du skriver at man kan endre lysintensitet, gjelder dette begge posisjonene for lysbryter uavhengig av hverandre eller følger de to lysstyrkene hverandre? Når du dimmer skjermen helt mørk er bakgrunnsbelysningen da avslått helt?
LC120GX 2007

bau

Legg innav bau » tir des 05, 2017 8:18 am

Takk for bra og utfyllende svar ja, orda :)

Da har jeg bestilt en selv! Det gledes.
Jeg valgte også å vente med CarPlay. Det var et veldig godt poeng å vente til den kanskje kommer som trådløs. Jeg gidder ikke å koble tlf til kabel hver gang jeg setter meg i bilen. Tips til CarPlay modul mottas med takk ved en senere anledning :)
LC 120 GX 2007

bau

Legg innav bau » ons des 06, 2017 3:19 pm

Jeg glemte forresten å sjekke opp 3g/4g usb dongle før jeg bestilte. Noen som har tenkt på/sjekket dette?
Hadde vært kjekt å satt et sim-kort i den og hatt den oppkoblet hele tiden uten å dele fra tlf :)
LC 120 GX 2007

orda

Legg innav orda » tir des 12, 2017 11:03 pm

Takk for tipset bergen77!

DIMMING
Når lysbryteren er av er lysene i knappene ved siden av skjermen av, lyset i knappene kommer ikke på før lysbryteren slås på. Så her er det nok mulig i sette på motstand.
Dimmingen er uavhengig av hverandre. En dimming for dagslys og en for kveldslys (i menyen). Og en hurtig dimming oppe til venstre som er uavhenging av dimmingen du utfører i menyen. Håper du forsto hva jeg mente. Jeg kan lage en liten film. enklere å forklare med film :)
Når man dimmer skjermen i mørk er den helt av, ingen bakgrunn belysning.

3G/4G USB-DOGLE
Jeg har handlet ett slikt 3g/4g USB-dongle, men har ikke fått sjekket det enda om den funker i Norge enda. Kan gi en lyd når det er gjort.
https://www.ebay.com/itm/Unlocked-Huawe ... SwEatZiLDw
LC 120 GX 2007

bergen77
Sted: Bergen

Legg innav bergen77 » ons des 13, 2017 1:27 am

Jeg forstod hva du mente og det besvarte alle mine spørsmål akkurat slik jeg håpet på, det virker å være ett gjennomtenkt produkt dette!
LC120GX 2007

Gå tilbake til «Chassis og elektrisk 12x»