IPOD conector

Moderatorer: lj73jon, ModeratorNLCK, Snekker_Andersen, baa

2011

IPOD conector

Legg inn av 2011 » ons aug 25, 2010 1:50 pm

Hei lurer på om det er noen som har fått installert medialinq fra vaistech.? Og hvordan fikk dere betalt denne. Vil jo nødig sende dem all kredittkortinformasjon. Noen som kan levere denne i norge? Ser ut som det er den eneste gode løsningen for min bil. Har en 2007 mod landcruiser 120 med navi. Import. Hjelp.............

Brukeravatar
Walkabout
Sted: Oslo

Re: IPOD conector

Legg inn av Walkabout » ons aug 25, 2010 2:12 pm

Du kan få iPod-connector som styres fra navigasjonsskjermen originalt fra Toyota også.
* Svært skuffet over Toyota Norge AS' håndtering av dyseproblematikken på LC120.
* Anbefaler ikke Toyota Ålesunds (Brages) grunnet ansvarsfraskrivelse i denne sammenheng.
* Har du en 2005/06-modell, få sjekket/byttet dyser på bilen din så fort du kan!

2011

Legg inn av 2011 » ons aug 25, 2010 3:52 pm

hmm den som leveres orginalt fra toyota viser vel ikke tekst i nav skjermen? den fra vaistech lar deg dessuten beholde cd veksleren i tilegg til og lade ipod og mulighet for usb og litt andre ting. usikker på om den fra toyota lar seg navigere fra skjermen. ????

Brukeravatar
SverreS
Sted: Trondheim

Legg inn av SverreS » ons aug 25, 2010 4:37 pm

Kunne tenkt meg en slik selv i vår 09 120..
Var å hørte med bilradiospesialisten her i Trondheim,de har fra 03 og opp til 06.Biler etter dette vil den ikke fungere på :evil: :evil: :evil: :evil:
Sverre
Medlem av den skumle trønder taliban ligaen
Medlem av den skumle Prado geriljaen

Min Garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=11517

Arnolds sin blogg: http://www.arnolds.blogg.no

2011

Legg inn av 2011 » ons aug 25, 2010 4:47 pm

har og hørt med bilradiospesialisten men uten hell. han som anbefalte vaistech men det er jo flere av medlemmene her inne som har montert medialinq men ingen tilbakemeldinger. og vil den fungere på 07 og oppover.??? http://www.vaistech.com/products/home.php

kjetilh

Legg inn av kjetilh » ons aug 25, 2010 8:34 pm

Alt for mye drit på alt for liten plass...

Brukeravatar
Walkabout

Legg inn av Walkabout » ons aug 25, 2010 9:06 pm

2011 skrev:hmm den som leveres orginalt fra toyota viser vel ikke tekst i nav skjermen? den fra vaistech lar deg dessuten beholde cd veksleren i tilegg til og lade ipod og mulighet for usb og litt andre ting. usikker på om den fra toyota lar seg navigere fra skjermen. ????
Så lenge du går inn på AUDIO så viser iPod-connectoren fra Toyota navnet på både spillelisten og soundtracken på navigasjonsskjermen, og du styrer sangene som normalt fra betjeningen i bilen. I min 2005-modell har jeg både CD-veksler og iPod-connector, så de kommer ikke i konflikt med hverandre. Den originale fra Toyota lader også iPoden.

Men USB-tilgang har den riktignok ikke. Jeg er veldig fornøyd med min fra Toyota, kanskje en av de beste oppdateringene jeg har gjort på bilen min som jeg har hatt mest glede av :D
* Svært skuffet over Toyota Norge AS' håndtering av dyseproblematikken på LC120.
* Anbefaler ikke Toyota Ålesunds (Brages) grunnet ansvarsfraskrivelse i denne sammenheng.
* Har du en 2005/06-modell, få sjekket/byttet dyser på bilen din så fort du kan!

2011

Legg inn av 2011 » tor aug 26, 2010 8:56 pm

Har bestilt denne lille saken hos vaistech så får vi se hvordan det vil fungere når den er montert.http://www.vaistech.com/products/ipod_products.php :shock:

2011

Legg inn av 2011 » lør sep 18, 2010 11:43 am

Okey da var den lille dippedutten montert og ipod funker kanonbra opp mot navigsjonsskjermen. Dette funket kjempebra folkens. En times tid og montere.

alpher

Legg inn av alpher » lør sep 18, 2010 8:41 pm

SverreS skrev:Kunne tenkt meg en slik selv i vår 09 120..
Var å hørte med bilradiospesialisten her i Trondheim,de har fra 03 og opp til 06.Biler etter dette vil den ikke fungere på :evil: :evil: :evil: :evil:
Jeg har snakket med Bilradiospesialisten i Trondheim i dag, og der kunne de fortelle at de har kuttet ut denne leverandøren av iPod adaptere, da de hadde en del "utfordringer" med dem. For orden skyld så gjaldt dette i hovedsak på nyere tyske biler. De har en ny leverandør på gang, men vurderte også å ta inn VaisTech i tillegg :)

alpher

Legg inn av alpher » lør sep 18, 2010 8:42 pm

Walkabout skrev:
2011 skrev:hmm den som leveres orginalt fra toyota viser vel ikke tekst i nav skjermen? den fra vaistech lar deg dessuten beholde cd veksleren i tilegg til og lade ipod og mulighet for usb og litt andre ting. usikker på om den fra toyota lar seg navigere fra skjermen. ????
Så lenge du går inn på AUDIO så viser iPod-connectoren fra Toyota navnet på både spillelisten og soundtracken på navigasjonsskjermen, og du styrer sangene som normalt fra betjeningen i bilen. I min 2005-modell har jeg både CD-veksler og iPod-connector, så de kommer ikke i konflikt med hverandre. Den originale fra Toyota lader også iPoden.

Men USB-tilgang har den riktignok ikke. Jeg er veldig fornøyd med min fra Toyota, kanskje en av de beste oppdateringene jeg har gjort på bilen min som jeg har hatt mest glede av :D
Hva koster Toyota sin originale i forhold til VaisTech sin da?

oyvindhaberg

Legg inn av oyvindhaberg » søn nov 28, 2010 5:00 pm

Jeg har for en mnd siden fått min første Landcruiser. Den er super, bortsett fra at den mangler Ipod inngang. Bilen er en 2008 Gx førstegangsreg i Norge med 7 seter. Jeg har vært på Toyota Trondheim som ikke hadde noen god løsning, ev kunne jeg demontere og ta bilde av baksiden av kasettspilleren og så kunne de se om de var noe tilkoblingsmuligheter.... Har også vært noen turer innom bilradiospesialisten i Trondheim og fikk anbefalt en tilgang fra Grom Audio til knappe 1200,- http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt= ... id=&vn=736 . Er det noen som har denne? Mister man da CD-veksleren? Kan man søke på artist og tittel på displayet i bilen på samme måte som man navigerer på en Ipod??? Skulle tro at det kunne finnes en slags splitt til kablene slik at man kunne ha både ipod/aux og CD-veksler.

pk

Legg inn av pk » man nov 29, 2010 8:14 am

Hei!

Det finnes to orginale kit fra Toyota, det ene er kun et ipod kit og det andre har USB ingang.
Går også rykter om at ipod kitet har 3,5mm minijack ingang, men det har jeg ikke fått verifisert.
Jeg må nok ta en titt på settet til Walkabout :-)

NB! På de orginale kittene så mister man ikke cd skifteren
iPod_PZ473_00261_00_AIM000883_1.pdf
(903.77 kiB) Lastet ned 327 ganger
http://www.toyota-tech.eu/legacy/Toy/ai ... _OM_LR.pdf
2010 LC150VX 33"

x04 LC120 GX 8 seter

oyvindhaberg

Legg inn av oyvindhaberg » tir nov 30, 2010 9:11 am

Takk for raskt svar!! Til god hjelp til mitt lydprosjekt! Men vet du om ipod-connectoren automatisk kjenner igjen og viser navn på artist og melodi på displayet, eller blir artistene organisert til hver sitt kryptiske mappenr???

Brukeravatar
Walkabout

Legg inn av Walkabout » tir nov 30, 2010 12:35 pm

iPod-connectoren kjenner kun igjen spillelister som er laget på iTunes, også navigerer du blant dem. Det jeg har gjort, er å lage én spilleliste for hver artist. Da er det akkurat som å bla gjennom artistene.

Det er litt jobb i starten og tar kanskje et par timer, men ryddigheten og oversikten det gir er absolutt verdt det!

tte120

Legg inn av tte120 » tir nov 30, 2010 10:17 pm

Walkabout skrev:

Kjøpte en IPOD connector PZ473-0026500-00, Toyota GENUINE PARTS, + APPEL IPOD Nano 16 med store forventninger om en ny verden, for montering i min 2006 mod med Cd veksler. Det endte med at Cd spilleren og IPODen spilte oppå hverander og ikke noen info på displayet. Dro ned til Toyota og der ble jeg fortalt at jeg hadde for gammel radio ?, - Endte med å fjerne CDene, og lyden fra IPODen kom igjennom ok. Men spor og artist info + valgmuligheter fra displayet fungerer ikke. Kan skifte fra liste til liste og spor, men det er i blinde -

- ble laaang i fjeset ! :?

oyvindhaberg

Legg inn av oyvindhaberg » tir nov 30, 2010 11:20 pm

Takker for kjappe tilbakemeldinger!
Hmm, da synes jeg det høres mest praktisk ut å ha en ipod festet til dashbordet som man navigerer musikken fra, og å få lyden inn via en minijack-tilkobling. Forutsatt at det finnes en minijack/AUX-tilkobling som et alternativ til apple sin spesialkontakt (og at jeg kan beholde CD-veksleren). Har akkurat kjøpt en ipod-classic der jeg har lagt inn 90 Gb med musikk (hele platesamlingen), og det blir et stort prosjekt hvis jeg må lage en spilleliste for hver artist.

Brukeravatar
Walkabout

Legg inn av Walkabout » tir nov 30, 2010 11:32 pm

TTE120: Du har sikkert kjøpt en for ny iPod. Tror Toyotas iPod-connector bare fungerer med 5. generasjons Apple-produkter, og de nye iPod Nano er generasjon 6.

Tja, det er litt jobb å legge inn spillelister Øyvind, men har det selv med mine 40GB musikk. Strålende fornøyd! Er vel ikke mer enn 15-20 artister som du regelmessig hører på uansett, og da er det bare å ha de øverst på lista :wink: Og lage noen mixed spillelister med de artistene/sangene du hører mest på...

Brukeravatar
helu00
Sted: Helgen, Telemark

Legg inn av helu00 » fre des 03, 2010 7:31 pm

Hei!
Jeg er en relativt ny LC120 eier.
Bilen ble levert inn til Funnemark for å montere iPod connector.
Stor var overraskelsen da jeg fikk beskjed om at det ikke er mulig på min bil!!
Jeg har en 2007 (mai'07)GX, med navi, touchskjerm, CD skifter og kassettspiller!!!?

Er det noen som vet om denne uorginale vil passe inn her?

-Helge
My goal in life is to be the person my dog thinks I am....!

Jeg kjører LC120GX '07 mod.

Brukeravatar
helu00
Sted: Helgen, Telemark

Legg inn av helu00 » man des 20, 2010 9:28 pm

Da er VaisTech ipod connector montert og virker absolutt tilfredstillende! :D
My goal in life is to be the person my dog thinks I am....!

Jeg kjører LC120GX '07 mod.

Svar

Gå tilbake til «Chassis og elektrisk 12x»