IPOD conector

Moderatorer: lj73jon, ModeratorNLCK, Snekker_Andersen, baa

oyvindhaberg

Re: IPOD conector

Legg inn av oyvindhaberg » søn jan 09, 2011 3:23 pm

Da har jeg montert AUX-adapter fra Grom audio, og en passiv holder til ipod fra Brodit. Jeg har da ikke lenger funksjon i CD-veksleren. Det er beskrevet at man skal koble til kabelen bak cd-vekseren, men det er feil. Den skal kobles til bak kasettspilleren. En annen ulempe er at jeg i ny og ne må ladde ipoden. Fordelen med AUX-adapter slik jeg ser det er at jeg kan på en enkel måte navigere i musikken på Ipod-en (lett menysystem), forskjellige mp3-spillere eller telefoner kan brukes uten først å måtte organisere spillelister. Til nå er jeg absolutt fornøyd med lydkvaliteten (ikke slik som radiosendere for MP3)
Totalt sett svarer det absolutt til mine ønsker og jeg er fornøyd!
Vedlegg
DSC_0348.jpg
DSC_0348.jpg (203.89 kiB) Vist 3516 ganger

tezak
Sted: Follo

Legg inn av tezak » man jan 10, 2011 4:07 pm

Har en 05 VX med den "simple radioen" uten trykksjerm og ønsker meg kun en aux-inngang for ipod m.m.

Noen som vet hvordan dette kan ordnes?

alpher

Legg inn av alpher » tor jun 02, 2011 9:14 pm

bergen77
Sted: Bergen

Legg inn av bergen77 » lør jun 18, 2011 3:09 am

Kan du skrive noe mer om VaisTech saken?
LC120GX 2007

trondor
Sted: Trondheim

Legg inn av trondor » søn jun 19, 2011 12:44 am

bergen77 skrev:Kan du skrive noe mer om VaisTech saken?
Helt enig!

Gjerne med bilder over NAV delen med beskrivelse over hvordan ting virker.
Jeg fikk Bilradiospes. i Trondheim til å inst. Growe-systemet, men de fikk versågod å plukke det ut ASAP dagen etterpå. Makan til møkk har jeg aldri vært borti.

gus
Sted: Askøy, Hordaland

Legg inn av gus » tir jun 26, 2012 5:55 pm

For å holde meg til en allerede startet tråd..

Jeg er desperat etter AUX på min LC 120 05mod.. Noen som har prøvd denne: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... d=1051&id=
2005 Toyota LandCruiser 120 GX
2014 Volkswagen E-up!
1981 Toyota Crown 2,8 Super Saloon Aut.
1969 Toyota Corona RT40

trondor
Sted: Trondheim

Legg inn av trondor » tor jun 28, 2012 5:09 pm

gus skrev:For å holde meg til en allerede startet tråd..

Jeg er desperat etter AUX på min LC 120 05mod.. Noen som har prøvd denne: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... d=1051&id=
Ettersom folkene med Vais montert i bilen sin sitter fremdeles med kortene tett inntil seg, og ikke føler for å dele sin opplevelse med oss andre enn å fortelle at det virker tilfredsstillende... så kan jeg ihvertfall fortelle hva jeg har gjort.
Jeg fikk bilradiospesialisten til å montere Parrot sitt MKi9200 i bila mi.
Denne enheten kommer med 3 eksterne kabler for tilkobling av utstyr. (Ipod, usb og minijack). Alle disse kablene ligger inne i midtarmlenet mitt.
I tillegg følger det med en skjerm for navigering, mikrofon og en trådløs fjernkontroll.
PARROT'en ble koblet i CD-inngangen på forsterkeren, slik at jeg trykker på DISC-knappen for å få tilgang på denne. CD-skifteren er ikke lenger i bruk.
Alt styres med fjernkontrollen og via PARROT sin egen skjerm. Skjermen har inngang for minnekort i tillegg

Har du iPhone så blir dette systemet enda bedre:
Når jeg kjører og skal ringe noen gjør jeg følgende:
* Trykk DISC-knappen på dashbordet. (hvis jeg hører på radio)
*Trykk knappen med det grønne tlf. røret på fjernkontrollen.
*etter pipetonen sier jeg f.eks: RING KONG HARALD mobil
*iPhone kvitterer med å si : Ringer KONG HARALD mobil.
DVS. mobilen min ligger godt i jakkelomma i baksete og jeg kan ringe alle mine kontakter uten problemer. Jeg må bare si høyt hva jeg har lagret kontaktene mine som.
Har nettopp kjøpt meg Galaxy 3 (android), men velger å gå tilbake til iPhone fordi den er den eneste tlf. som skjønner Trøndersk, og som funker som beskrevet! ;)

mvh Trond

bergen77

Legg inn av bergen77 » tor jul 05, 2012 8:19 am

Vais kommer jo i disse dager med en ny boks, dette er en genistrek om jeg må få si det selv. Boksen mottar hdmi signaler fra telefonen (el. annet) slik at skjermbildet vises på navi-skjermen. Når man trykker på navi skjermen sendes dette som musetrykk via bluetooth tilbake til telefonen. Man har altså telefonen direkte på skjermen. Det store spørsmålet er derimot om boksen fungerer med LC120! Jeg ser de demonstrer den på Lexus GX470 men om navi er likt er jeg usikker på. Får sjekke videre når de legger ut manualen.
LC120GX 2007

Brukeravatar
kma
Sted: Nordland

Legg inn av kma » lør nov 17, 2012 12:38 am

bergen77 skrev:Vais kommer jo i disse dager med en ny boks, dette er en genistrek om jeg må få si det selv. Boksen mottar hdmi signaler fra telefonen (el. annet) slik at skjermbildet vises på navi-skjermen. Når man trykker på navi skjermen sendes dette som musetrykk via bluetooth tilbake til telefonen. Man har altså telefonen direkte på skjermen. Det store spørsmålet er derimot om boksen fungerer med LC120! Jeg ser de demonstrer den på Lexus GX470 men om navi er likt er jeg usikker på. Får sjekke videre når de legger ut manualen.
Heisann :D

Funnet ut noe mer om dette ? hørtes veldig intressant ut :D
Kristoffer

10 Lc 150 gx
06 Lc 120 gx

bergen77

Legg inn av bergen77 » lør nov 17, 2012 6:17 pm

kma skrev:Funnet ut noe mer om dette ? hørtes veldig intressant ut :D
Jeg har sjekket bak på skjermen som står i min 2007 modell, der er det ikke inngang som passer Vaistech, mulig man kunne byttet skjermen til en Lexus utgave, om noen har siste skrik av LC120 hadde det vert interresant med ett bilde av baksiden på skjermen!
LC120GX 2007

sprova
Sted: Sprova i Nord-Trøndelag

Legg inn av sprova » man nov 19, 2012 9:31 pm

Jeg kjøpte og monterte dette i min 05 mod Gx i sommer.. http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736

Fungerer greit nok det,men ikke alle gangene Iphone/Iphod får kontakt med spilleren..
Løsningen er at når jeg skal ut å kjøre en tur, er å plugge minijacket til Iphone,åpne spotify og starte en sang. Skrue på tenning og velge aux via cd-skifter knappen.
For så å starte bil... da funker det!
Plugger jeg inn tlf etter at jeg har startet så funker ikke dritten :x
05 Lc120 Gx TTE
13 Xc70 D4 AWD

norseman
Sted: Sørlandet

Legg inn av norseman » fre nov 23, 2012 9:12 pm

Hei
Hvorfor rote med dette når Toyota har Både Ipod/Iphone adapter og Bluetooth adapter(SWC) originalt.
De kaller det for IHF 1700 Swc2 Bt Ext. (Steering Wheel Control 2 Bluetooth Extention)

Jeg monterte PZ409-J0291-C0 Bluetoothkit og PZ473-00262-A0 Ipodkit i min LC120GX 2008.

Alt virker kjempe fint Bluetooth virker som beskrevet tidligere i tråden.
Trykk på knappen på rattet og musikk kuttes samt damen i bluetooth spør hvem du skal ringe. Da er det bare å si; "Call Kong Harald mobil"
og systemet ordner resten. Masse snakke komandoer kan benyttes her.

Ipod adapter viser Artistnavn og Tittel på sang. Vises som CD1 som valg på display. Original CD veksler vises som CD2. Man kan veksle mellom alle kildene; Radio/Kasettspiller/CD1/CD2. Det funker fint :)

(Ipod adapter for eldre utgaver av LC120 har nummer PZ473-00261-A0).

mvh Norseman

bergen77

Legg inn av bergen77 » lør nov 24, 2012 3:47 pm

iPod/iPhone kommer aldri inn i min bil.

Jeg har sett andre løsninger hvor man gjør om hdmi fra telefon eller annet til rgb og mater inn på skjermen, det selges små kort som leser touchscreen bevegelsene og sender de via bluetooth tilbake til lyd-/bildekilden.

For eksempel har de slikt hos http://www.customgadz.com/store/product ... _product=1
LC120GX 2007

kwk120gx

Legg inn av kwk120gx » fre des 28, 2012 3:49 pm

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... d=1050&id=

Denne fungerer utmerket, lett å montere.
Cd veksler, radio og kassetspiller virker som normalt.
Og alt styres fra både ratt og navi skjerm

fjelldal

Legg inn av fjelldal » tir jan 08, 2013 10:56 am

kwk120gx skrev:http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... d=1050&id=

Denne fungerer utmerket, lett å montere.
Cd veksler, radio og kassetspiller virker som normalt.
Og alt styres fra både ratt og navi skjerm
Er det enkelt for en amatør å montere denne? Følger det med bruksanvisning?

Svar

Gå tilbake til «Chassis og elektrisk 12x»