Oppsummering og konklusjon vedr. DAB+?

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
morrun
Innlegg: 40
Ble med: man mar 25, 2013 1:06 am
Lokasjon: Fredrikstad

Oppsummering og konklusjon vedr. DAB+?

Innlegg av morrun »

Har lest gjennom DAB-trådene nå, etter å ha vært borte fra forumet en lengre periode. Mye, mangt og langt er skrevet om temaet, men tråder og engasjerte debattanter kan ende sine bidrag med utsagn ala: "Toyota kommer med en løsning hvert øyeblikk nå", "venter svar fra leverandør i forhold til bakgrunnsstøy", "jeg har bestilt denne .... fra eBay" osv. Synd når man har lest ørten sider i en spennende bok og så er siste siden revet ut.

Jeg har en GX 2006 med tilsynelatende full stereo/navi-pakke med kassettspiller og CD-veksler. Uten aux og USB. Hva skal jeg velge av de løsningene som helt eller delvis er foreslått og testet ut? Kom det noensinne en løsning fra Toyota? Da jeg spurte en Toyota-forhandler nylig, ga de meg tilbud på en slik løs-adapter med masse ledning-spaghetti. Jeg ønsker ikke det, men må kanskje ty til en slik i påvente av noe bedre?

En løsning som også gir blåtann vil absolutt være å foretrekke.

Mvh Morten
Mvh Morten

Biler:
Land Cruiser 120 GX 2006
Tesla model 3 2019
Kabe 750 GDL/KS 2009 og spikertelt på Trysil.
christianhoest
Innlegg: 54
Ble med: tir jan 28, 2014 5:56 pm
Lokasjon: Bergen

Re: Oppsummering og konklusjon vedr. DAB+?

Innlegg av christianhoest »

Jeg gikk og ventet en stund på fullintegrert løsning. Ble aldri noe av. Endte med antenne på 12v i bakruta med trådløs sender til batteridreven mottaker til venstre for hovedenhet. Denne har også blåtann for musikk. Jevnt over, veldig fornøyd. Installasjon gjør du selv. 1500 kr hos bilradiospesialisten.

Sent fra min F8131 via Tapatalk
Mvh,

Christian Høst

Toyota LC 120
morrun
Innlegg: 40
Ble med: man mar 25, 2013 1:06 am
Lokasjon: Fredrikstad

Re: Oppsummering og konklusjon vedr. DAB+?

Innlegg av morrun »

Takk for responsen. Heter den Pure Highway 200/400/600 den du har montert? I installasjonsvideoen (youtube) er antenne-saken med sender montert i frontruta, men den sender altså godt nok til at den like gjerne kan monteres bak? Du har heller ikke AUX i din bil og benytter FM-senderen for å få kontakt med bilstereoen?
Mvh Morten

Biler:
Land Cruiser 120 GX 2006
Tesla model 3 2019
Kabe 750 GDL/KS 2009 og spikertelt på Trysil.
christianhoest
Innlegg: 54
Ble med: tir jan 28, 2014 5:56 pm
Lokasjon: Bergen

Re: Oppsummering og konklusjon vedr. DAB+?

Innlegg av christianhoest »

Det stemmer, jeg monterte den i høyre bakrute, der 12 V uttaket er. Fungerer ypperlig spør du meg. Er blåtann som enkelt velges ved å operere boksen. Monterte min på alu deksel rett over luftdysen til venstre for Navi. Ingen aux på denne, men det trenger man egentlig ikke heller. Det kommer an på hvor kresen man er på lyd. Jeg er happy med løsningen. Kommer det fullintegrert versjon bytter jeg nok, men enn så lenge fungerer det bra.
Mvh,

Christian Høst

Toyota LC 120
morrun
Innlegg: 40
Ble med: man mar 25, 2013 1:06 am
Lokasjon: Fredrikstad

Re: Oppsummering og konklusjon vedr. DAB+?

Innlegg av morrun »

Takk for hjelpen. Det blir nok en slik en her også, i påvente av noe integrert. "Spiser" den batterier den kontrollenheten? Kunne tenkt meg å montere den nede foran girvelgeren, men det er dette med å holde blikket på veien da...
Mvh Morten

Biler:
Land Cruiser 120 GX 2006
Tesla model 3 2019
Kabe 750 GDL/KS 2009 og spikertelt på Trysil.
Orjan
Innlegg: 23
Ble med: søn jul 06, 2008 1:14 am
Lokasjon: Klæbu

Re: Oppsummering og konklusjon vedr. DAB+?

Innlegg av Orjan »

Så det er denne man skal ha om man også vil ha handfree i 120'en?

https://www.prisjakt.no/product.php?p=3946650

Eks:
https://www.lefdal.com/product/tv-lyd-o ... arison2989

Eller er det andre alternativ??
________________________________________
x-'04 LC120 GX TTE
'07 LC120 GX
Svar

Tilbake til «Chassis og elektrisk 12x»