Godkjent heving

Moderatorer: ModeratorNLCK, Snekker_Andersen, baa, lj73jon

Svar
jmik

Godkjent heving

Legg inn av jmik »

Hei ser de fleste saker om heving er gamle, så jeg lurer på om det er noe nytt i den fronten? Tenker da og få godkjent heving med fjær framme bare og heve med tems bak. Og hvordan er det og få godkjent med større hjul? 35» blir d vel.. får tak i skjermer fra fjallasport, fjær fra bgnor menndem sier jeg må kjøpe hele sette framme og bak for og få godkjent. Speedometer gikk det vist ann og endre med en boks, men har ikke forsket noe særlig mere en det.
superhansen
Sted: Drøbak

Re: Godkjent heving

Legg inn av superhansen »

Det beste er å ringe teknisk hos Biltilsynet,de kan svare deg på om du må skifte både foran og bak.35" er nok vanskelig å få godkjent uten de TUV godkjenningene Arctic har.Men spør de hva som kreves for å få den på 35"Det er int for flere å vite

Sent fra min SM-A520F via Tapatalk

120 GX 08 mod.
frankhovin
Sted: Mjøndalen, Drammen

Legg inn av frankhovin »

Det er dette jeg "elsker" med LC-forumet. Tråder med interessante spørsmål, en kommentar eller to, og så overhodet ingenting mer. Av alle tråder som stiller gode og interessante spørsmål, så er det knapt noen som inneholder svar og/eller oppfølging av opprinnelig innleggforfatter. Og likevel mener eierne av forumet at man heller skal bruke det enn FB-siden, som til sammenlikning bugner av svar og konkrete råd og tips? Yeah, right.
superhansen
Sted: Drøbak

Legg inn av superhansen »

Joda,det er sannhet i det.Men FB siden er jo totalt spammet ned av de samme spørsmålene.Det er så mange som spør om det samme hele tiden,ikke gidder de søke hverken på siden eller bruke Google for å finne ut av de simpleste ting.
Synd at trådstartere ikke følger opp tråder som startes.

Sent fra min SM-A520F via Tapatalk

120 GX 08 mod.
Brukeravatar
KjellOlsen
Styremedlem
Sted: Siggerud.
Kontakt:

Legg inn av KjellOlsen »

Frank: Du har rett i at det er flere svar på facebook. Det vi håper er jo at de gode tekniske tingene havner her på forumet, så det går ann å søke opp igjen det man lurer på. Og så kan facebook brukes til mer sosiale ting.
Når vi ser på hvor mange som er inne og leser innleggene på forumet, så er det mange. Men virker dessverre som terskelen for å svare er mye høyere her enn på facebook. Og det er veldig synd, men ikke så lett å gjøre noe med. Trafikken var jo adskillig større her før facebook eksisterte.
Så hvis du har noen forslag til å heve trafikken her på forumet, er de hjertelig velkomne. :D
Kjell.

HJ61 x 2. LJ73. HDJ100. 4Runner.
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.

2018:
Offroadtur til Ukraina og Romania.

2019:
Franske alper, Monaco, Roma, Østeriske alper.

http://www.expeditionkompaniet.no
frankhovin

Legg inn av frankhovin »

Jeg er i utgangspunktet helt enig i at verdifull informasjon lever bedre på et webforum enn facebook. Problemet her inne er - i tillegg til liten trafikk - at folk ikke følger opp. Eksempel:

A: Spørsmål om noe relevant.
B: Svarer på ca. halvparten av spørsmålet, eller åpner for oppfølginsspørsmål.
A: Kommer med oppfølgingsspørsmål.
...

Så skjer det aldri noe mer. Noen ganger går det flere runder, men det er så fryktelig ofte det ender med at folk etter en stund bare slutter å svare, og trådene blir stått åpne uten verken komplett informasjon eller fullførte poeng.

Ekstra irriterende blir det når man VET at det er medlemmer og brukere av foumet som sitter inne med relevant informasjon, men som ikke er aktive og som derfor ikke svarer. Det står i sterk kontrast til fb-gruppen, hvor det stort sett er noen som svarer etter et par minutter. Og da hjelper det jo dessverre ikke at webforumet er et bedre sted for oppsamling og lagring av informasjon. Mye informasjon i et dårlig system er tross alt bedre enn lite informasjon i et godt et.

Jeg sitter for eksempel og venter på et svar i en tråd om tuning av LC100. Det blir nevnt i tråden at én eller flere her inne har konkret erfaring med samme bil som jeg har. Men disse er jo tydeligvis ikke aktive, og det ser ikke ut til at det kommer noe svar. Jeg kan selvsagt kontakte dem på PM, hvis de i det hele tatt bruker forumet, men det synes jeg blir litt masete. Og da blir jo resultatet at jeg spør på FB i stedet. Og når det gjentar seg igjen og igjen, så dør dette forumet ut.
JanP
Sted: Trondheimregionen

Legg inn av JanP »

Slettet for å rydde opp ikketema innhold.
Sist redigert av JanP den man feb 01, 2021 7:14 pm, redigert 1 gang totalt.
Ikkeaktiv forhenværende LC-eier
---------------------------------------------
frankhovin

Legg inn av frankhovin »

Synes du jeg har skrevet for lite? Ok, jeg kan sikkert skrive mer. Men jeg ser overhodet ikke relevansen i det du sier her, til poenget mitt om at det er så mange poster hvor folk rett og slett bare gir f... i å svare på ting som krever oppføgingssvar. Det er ikke nødvendigvis lav aktivitet som er årsaken til det. Spør du meg så er det allminnelig folkeskikk å svare på ting som er rettet til en selv spesifikt. Det vil si at hvis noen spør om noe, jeg kommer med et halvveis svar eller et som krever mer, og vedkommende spør om utdyping eller mer informasjon - så er det opp til meg å svare på dette. Hvis man bare svarer "halvveis" én gang og ignorerer oppfølding så er det ofte bedre å la være å svare.

Dette mener jeg gjelder uansett hvor høy eller lav aktivitet man har. Det er ikke antall innlegg som alene er det viktige. Hvis halvparten av spørsmålstrådene er påbegynte og så forlatte så hjelper det ikke om man har en million innlegg i året.

Hvis du har sett noen steder her inne - iom. at du tydeligvis har undersøkt aktiviteten min - at jeg har skrevet noe og så gitt f... i å følge opp, så må du gjerne vise til det. Det er noe jeg ikke ønsker å være ansvarlig for.

Og dette har overhodet ingenting med "sutring" å gjøre. Jeg peker helt konkret på et problem, som gjør at halvparten av gangene man søker på google etter noe LC-relatert og kommer hit til forumet, så ender man opp i en tråd hvor spørsmålet stilles og kun besvares halvveis. Altså, man sitter igjen med null informasjon. Det er et problem, ikke en personlig synsing. Og jeg tar det opp her, i det håp at noen skjønner poenget. Hvis så ikke er tilfellet så er det kanskje ikke så rart at forumet sliter med lav aktiviet? Hvem gidder å komme tilbake igjen hvis man bare får litt informasjon og oppføgingsspørsmål ignoreres?

Dette er altså et hjertesukk, ikke en sinna klaging på forumet :D
Brukeravatar
KjellOlsen
Styremedlem
Kontakt:

Legg inn av KjellOlsen »

Hei Frank.
Det er bare fint at vi kan ha denne diskusjonen, så lenge den kan holde seg konstruktiv.
Er enig med deg at det er mange tråder som burde vært besvart bedre, og mer utfyllende. Det er mange som leser innleggene her, og sikkert mange av dem kunne gitt et svar på spørsmålet. Kan bare se hvis det blir lagt ut noe i feks en garasjetråd, så er det ofte et par hundre som har vært innom og lest første døgnet, men ingen svar. Og det er synd.
Prøver å svare på det jeg kan, men vil jo gjerne være noenlunde sikker på at det jeg skriver er bortigmot riktig.
Og det er nettop det som ofte er problemet på facebook. Vi vet ikke hvilke svar som er riktig og gale.
Har vært i klubben i snart 20 år, så kjenner jo mange her som har stor kunnskap. Og mange av dem er innom forumet av og til. Og da kan jeg stole på de svarene. Men de aller fleste på facebook har jeg aldri sett eller hørt om. Ser de ikke på noe treff. Og det er jo veldig synd, det er jo der vi kan lage litt kontakter. Men da blir jeg litt usikker på om jeg kan gå for det svaret. Kan jo like gjerne være en gutt på 16 år som sitter på gutterommet og svarer.
Og sånn er det nok fler enn meg som tenker.
Kjell.

SWES-63

2018:

2019:

Brukeravatar
Dag Einar
Sted: Råde i Østfold
Kontakt:

Legg inn av Dag Einar »

Må jeg få lov til å pressiere at denne tråden handler om heving av en 120 serie bil og ikke om fjøsboka :evil:
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 2006
HJ45-PU 1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Farmall Cub 1955

Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
JanP

Legg inn av JanP »

Dag Einar skrev: ons feb 03, 2021 10:35 pm Må jeg få lov til å pressiere at denne tråden handler om heving av en 120 serie bil og ikke om fjøsboka :evil:
På tide at noen moderatorer rydder litt i enkelte tråder.
Er ikke uenig med utspill om manglende svar. Men å ødelegge flere tråder med slike utspill som det er gjort her er upassende. Bedt den som gjør det nok en gang, vise litt kultur og starte egen tråd for å få litt debatt om det. Men det går ikke inn. Skal be moderator om å rydde litt her og flytte det som er starten til en annen tråd, om sjef Kjell synes det er greitt?
Slike avsporinger er helt unødvendig, og ødelegger mye av tråder som fortjener en bedre skjebne. Skjerpings!!!
Brukeravatar
KjellOlsen
Styremedlem
Kontakt:

Legg inn av KjellOlsen »

Enig i at tråden sporet av. Så moderatorer må gjerne flytte det til en egen tråd.
Men ser jo poenget til Frank, han tok fram en gammel tråd for å vise poenget sitt. Var vel et par år siden siste innlegg, så det ble ikke avbrutt noen diskusjon.
Kjell.

SWES-63

2018:

2019:

JanP

Legg inn av JanP »

Kjell: vi har jo en egen tfåd "ris og ros".som flere kunne ha vært flinkere til å letd opp, for å linke til tråder def det ikke skjer så mye. Mange tråder def det ikke er en fullendt diskusjon. Men skal man gå inn i hver tråd og spørre, samt (etter mitt syn vel og merke) ytrer seg i unødvendig negative ordlag.

Han som etterlyste svar her var også ganske ufin ovenfor PK i tråden om perfekt ryggekamera for 120. Per Kristian gjorde en kjempejobb for mange, og solgte inn en løsning som han har funnet frem til. Men det er unødvendig å nærmest forvente, eller nærmest forlange, at han skal være tilgjengelig i mange år etter at løsningen ble lansert. Og mange år etter at han solgte sin LC. Har man meninger om dette i en tråd så er det greitt at moderatorer gjør oppmerksom på det, og holder litt orden. Derfor ba jeg vedkommende om å vise litt forumvett og slette eller starte en egen tråd. Men slik er denne tråden akkurat nå. Med mine bidrag....som kan slettes helt i denne tråden.

Slik ordla vedkommende seg i den tråden, og derfor har jeg sagt at dette er upassende når det ikke er første gang.
Svar

Gå tilbake til «Chassis og elektrisk 12x»