har noen vært borti følgende problem???

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Svar
brooklyn
Sted: on the road

har noen vært borti følgende problem???

Legg inn av brooklyn » tir jul 07, 2009 12:32 am

har i det siste lagt merke til at temp på motor plutselig stiger til over rød merke, det samme skjer med diesel måleren.

noen som vet hva man bør sjekke??

den koker ikke og er bra når jeg slokker tenningen og starter på nytt..

bare litt irriterende problem.

takk for evt svar og tips.
per m.
da har jeg eid lc en liten stund..

Brukeravatar
4Springar
Sted: Troms
Kontakt:

Legg inn av 4Springar » tir jul 07, 2009 1:39 am

har vært en del om dette på forumet, men kan med korte ord si at det er en klassisk 60-feil. opplever det selv av å til, og jeg blir like sjokka i ca 0,25sekunder før jeg rekker å se over på fuel-måleren at den og peaker.
Det er en keramikk-motstand eller noe slikt på baksiden av instrumentet som skaper denne feilen, er usikker på om den er mulig å få tak i uten å kjøpe hele greia nytt.
Kjipt å ha full tank når det ser ut til at motoren går i lufta! ;)

Brukeravatar
Frode S
Sted: Tromsø

Legg inn av Frode S » tir jul 07, 2009 9:27 am

4Springar skrev:har vært en del om dette på forumet, men kan med korte ord si at det er en klassisk 60-feil. opplever det selv av å til, og jeg blir like sjokka i ca 0,25sekunder før jeg rekker å se over på fuel-måleren at den og peaker.
Det er en keramikk-motstand eller noe slikt på baksiden av instrumentet som skaper denne feilen, er usikker på om den er mulig å få tak i uten å kjøpe hele greia nytt.
Kjipt å ha full tank når det ser ut til at motoren går i lufta! ;)
Siste taler tiltredes! Har hatt denne feilen et utall ganger selv, og må innrømme at jeg fikk litt puls de første gangene... Så vidt jeg skjønner er det snakk om at denne motstanden endrer egenskaper ved for høy temperatur, slik at spenningen til nålene blir for høy (lav?). Nålene beveges så vidt jeg skjønner elektromagnetisk, slik at gal spenning gir gal avlesning.

Har lest minst en tråd på http://www.ih8mud.com der man har byttet motstanden med en ny, moderne med samme verdi, men som ikke er så temperaturfølsom. Da skal problemet, hvis man kan kalle det det, forsvinne...
Frode S
(ex: LJ70, nå: HJ60 og KZJ120)

LA2ZTA

"- you are in a Land Cruiser,so nothing short of actually getting strafed from space is going to stop you getting there."
Garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=1351

tezak
Sted: Follo

Legg inn av tezak » tir jul 07, 2009 12:11 pm

Mener faktisk å huske at jeg hadde det samme "problemet" på min gamle 73 som jeg solgte får 10 år siden.

Brukeravatar
knut eivind
Sted: Gjøvik

Legg inn av knut eivind » tir jul 07, 2009 7:51 pm

min er sånn med jevne mellomrom også, men er utrolig irriterende, men jeg gidder ikke gjøre noe med det for dasjbordet i en hj60 er like medgjørlig som og demontere en tanks fra utsiden sånn ca. nå er vel riktignok instr. litt enklere
knut eivind skogen tlf. 95287o82

Svar

Gå tilbake til «Chassis og elektrisk 6x»