Vibrasjon i front på LC 2005 mod

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
zliz
Innlegg: 15
Ble med: ons jul 14, 2010 9:16 pm

Vibrasjon i front på LC 2005 mod

Innlegg av zliz »

Jeg har en LC 2005 som har gått 240k. Det siste året har jeg drevet å smurt universalleddet pga periodevis treghet i styringen. Dette har fungert utmerket og de siste 6 mnd har jeg ikke hatt noen symptomer. Dvs hel til i dag. I ca 80 km/t merket jeg noen svake rykk i rattet, men tenkte først at dette var isklumper i veien el. Jeg merket at disse slagene tiltok og når jeg slapp gassen startet bilen/rattet å vibrere voldsomt. Når jeg ga gasspådrag så forsvant denne vibrasjonen, men kom tilbake når jeg slapp gassen. Vibrasjonen vedvarte uavhengig av hastighet før jeg stoppet.

Jeg fikk levert bilen på en kort sjekk hos et lokalt verksted i Sverige(som ikke hadde rett mekainker eller tid) men som fikk gjort en rask sjekk under bilen. Eneste bemerkning var noe slitasje på øvre bærearm, men at dette var uproblematisk å kjøre med. Med godt mot ble det kjørt i ca 10 mil før vibrasjon kom på nytt. Etter at jeg stopper opp, virker som om ting nullstiller seg og jeg kan kjøre noen mil før galskapen starter igjen. Dette er selvfølgelig en drømmeproblemstilling for de som elsker feilsøking, men jeg er dessverre ikke i nevnte kategori.

Er det noen som som har kjenskap til nevnte problematikk?
Andreas30
Innlegg: 1080
Ble med: søn sep 23, 2007 12:23 pm

Re: Vibrasjon i front på LC 2005 mod

Innlegg av Andreas30 »

Hei
Veit du om det er lenge sia de smørbare kryssa under bilen har blit smørt ? om disse ikke er fulgt opp og går tørre så før du vibrering rett før det går til h....

er 6 smørepunkter under bilen til framaxel kryss og bak axel plus gliderne .
Få dette sjekket før du kjører noe serlig mere :D
zliz
Innlegg: 15
Ble med: ons jul 14, 2010 9:16 pm

Re: Vibrasjon i front på LC 2005 mod

Innlegg av zliz »

Takk for godt svar. De nevnte punktene har nok ikke fått den kjærligheten de fortjener, men ble smurt som en del av feilsøkingen etter første vibrasjon. Dette er en uke siden og jeg har fortsatt samme vibrasjoner. Utfordringen her er at den kommer sporadisk og gjerne etter at jeg har kjørt mer enn 5 mil.
Svar

Tilbake til «Drivverk 12x»