Erfaringer med chip/powerbox?

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Svar
matsras
Sted: Finnsnes

Erfaringer med chip/powerbox?

Legg inn av matsras » ons jan 10, 2018 1:13 pm

Skulle hadd litt mer kraft i bilen, så er det noen med gode forslag til chip/powerbox?
Bilen er en GX 3,0 fra 2004 modell.

steigud

Re: Erfaringer med chip/powerbox?

Legg inn av steigud » søn feb 18, 2018 7:46 pm

Jeg lurer på det samme.
Jeg har en 09 mod GX og vurderer Optituning.
Skulle gjerne hørt noen erfaringer med det.

JanP
Sted: Trondheimregionen

Legg inn av JanP » søn feb 18, 2018 8:17 pm

Bruk søkefunksjonen så finner du info om erfaring.
Software er langt å foretrekke, jeg hadde TEE-boks. I dag ville jeg valgt software med egr-blokkering. Gjorde det på min VW før jul, kan reverseres ved å legge inn gammel software. Ulempen er at verksted kan slette denne om de finne på å legge inn en nyere versjon pga bugs og feilmeldinger.
---------------------------------------------------
2005 VX-solgt juni 2017
Styremedlem NLCK

helgen

Legg inn av helgen » fre apr 06, 2018 2:25 pm

Jeg kjøpte en brukt chip til min LC120-2006. Den er merket 375G4. Hovedhensikt var å redusere drivstofforbruket. Ilfg. kjørecomputer, er det nede i 8,6, men den viser nok for lavt forbruk. Men, hadde bilen på EU kontroll på Toyota verkstedet, og de måtte selvfølgelig skrive et det var montert ulovlig trim chip på motoren. Måtte betale for at verksted skulle demontere den. Ringte vegvesenet (satt to ganger i en enorm tlf.kø), og spurte hva som måtte til for å få lov til å ha den montert. De hadde ikke noe med det, men måtte søke skatteetaten :!: om lov. Har nå sendt søknad til de om det. Måtte ringe opp igjen for å få tid for å vise at den nå var fjernet, og fikk tid 24.Mai! Ikke enkle saker dette. Spurte så kcr i Sverige om de hadde en dokumentasjon på min trim chip, men de har de ikke. Skatteetaten må ha en dik på chip, ikke på grunn av hk, men utslippene. kcr la med en link til en nyere utgave (375.2G12), men den hadde heller ingen dok på utslipp.
Noen som har vært borti samme utfordring? :?:

Svar

Gå tilbake til «Motor 12x»