Viktig! Feil med LC 120 med KD motor

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

arcticwarfare
Innlegg: 102
Registrert: lør jan 23, 2010 6:39 pm
Sted: Narvik

Re: Viktig! Feil med LC 120 med KD motor

Legg inn av arcticwarfare » tor apr 22, 2010 12:41 pm

Ble innkalt på min lokale Toyotaforhandler i dag som følge av pågående kampanje.

Etter å ha hentet bilen der igjen etter endt verkstedtime har de sjekket dysene og funnet ut at disse er utenfor akseptabel verdi.

I samme ordelag som "bytte av dysepakninger" sier verksmester at det kanskje holder å bare oppdatere software'n i hovedcomputeren.

Har noen av dere som har fått byttet dysepakningene også/eller bare oppdatert software'n?

Brukeravatar
Walkabout
Innlegg: 745
Registrert: tor jul 23, 2009 3:32 am
Sted: Oslo

Re: Viktig! Feil med LC 120 med KD motor

Legg inn av Walkabout » søn mai 02, 2010 12:16 am

Skal dysene skiftes, eller bare kontrolleres?

Hadde min inne, og de sa at "det så fint ut". Virket ikke som de byttet noe.

Slik det skal være, eller bør de byttes anyway?
* Svært skuffet over Toyota Norge AS' håndtering av dyseproblematikken på LC120.
* Anbefaler ikke Toyota Ålesunds (Brages) grunnet ansvarsfraskrivelse i denne sammenheng.
* Har du en 2005/06-modell, få sjekket/byttet dyser på bilen din så fort du kan!

randre
Innlegg: 11
Registrert: man mar 01, 2010 9:03 am

Re: Viktig! Feil med LC 120 med KD motor

Legg inn av randre » søn mai 02, 2010 1:18 pm

Mange har hatt en ulyd som oppsto mellom 1500 og 2000 omdr og som stammet fra dysene. Jeg fikk skiftet både dyser og foringer for halvannet år siden. Hvis du tar av plastdekselet kan du se "toppen" på dysene. Disse skal ha to hvite prikker som indikerer at det er den nye typen.

pk
Innlegg: 220
Registrert: ons mar 10, 2010 10:29 pm
Sted: Oslo

Re: Viktig! Feil med LC 120 med KD motor

Legg inn av pk » tor mai 06, 2010 9:58 pm

Hei!

Hadde bilen hos Toyota Økern i forrige uke. Ba de sjekke om dysene på bilen var skiftet, de kunne ikke finne noe historikk på at disse var nye. De anbefalte meg å bytte disse, men sa at bilen var utenfor garanti for dysebytte. Bilen er en 2004 modell som har gått 159500km, som er importert fra Østerrike.

Noen som vet hvilke garantirammer dysebyttet har?

Takker for all hjelp.

PK
2010 LC150VX 33"

x04 LC120 GX 8 seter

jkl
Innlegg: 594
Registrert: tir nov 29, 2005 10:23 pm
Sted: Sørum

Re: Viktig! Feil med LC 120 med KD motor

Legg inn av jkl » tor mai 06, 2010 10:10 pm

Det er ikke dyse feil på 163 hk i flg Toyota!
LC 120 Executive -04.
Mini Cooper -68.

pk
Innlegg: 220
Registrert: ons mar 10, 2010 10:29 pm
Sted: Oslo

Re: Viktig! Feil med LC 120 med KD motor

Legg inn av pk » fre mai 07, 2010 11:59 am

Rart de anbefalte meg å bytte dyser og pakninger hvis feilen gjelder 166hesteren?

PK
2010 LC150VX 33"

x04 LC120 GX 8 seter

Brukeravatar
HighwayPatrol
Innlegg: 2206
Registrert: søn mai 04, 2008 1:27 pm
Sted: Vågsøy, Sogn og Fjordane

Re: Viktig! Feil med LC 120 med KD motor

Legg inn av HighwayPatrol » fre mai 14, 2010 8:57 pm

Fekk nye injectorar idag :D Takk, Toyota Nordfjord, avd Stryn.
De som ikkje fortjena takk er Brages Bilforretning, Ålesund, eitt Toyotaverksted som burde fått seg ein oppstrekk. Dei ville ikkje gje meg nye injectorar uansett korr gale d skulle vært :evil: Som følge av dette, pluss at de krevde høgare timesats for å skru på min bil har dei tapt meg som kunde :evil:
Mine injectorar var iflg dei på stryn ok. Oljesila va også rein og fin. Likavel bytta dei injectorane. E storfornøgde med servicen eg ha fått, rett og slett :mrgreen: Eg måtte berre signere eitt skjema for bytte av de so var alt i orden. Gleda meg t å hente bilen idag :mrgreen:
Medlem av den skumle Arctic Trucks-ligaen og Prado-geriljaen

Min garasje:
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=7926

Bilde

Brukeravatar
sunde
Innlegg: 1696
Registrert: fre mai 29, 2009 12:46 pm
Sted: Kvinesdal

Re: Viktig! Feil med LC 120 med KD motor

Legg inn av sunde » fre jun 04, 2010 1:39 pm

driver og krangler med toyota verkstde her og toyota norge.dem vil kun bytte pakningen rundt innjerktoran,ikkje selve innjerktorane :twisted:

synes det er dorlig at dem skal forsjell behandle folk på den måte.bilen har godt 63000 km.og den sviv noe rart ved kal star,og har faktisk fusket 3-4 gangger ved kjøring.får bare til svar at dette ikkje har noe og jer med innjektoran.uten at dem har målt dem eller sett på bilen ang dette temaet :twisted:

hva jør eg????
http://www.arctic-on-the-road.blogspot. ... chive.html
morroa har så vidt begynt ;)
-2011 Hilux 38"
-2006 Land crusier 37" solgt
-2002 Hilux 35"solgt
-2000 Hilux 33"solgt
-1998 Pajero 35"solgt
-1997 Pajero 35"solgt

Brukeravatar
sunde
Innlegg: 1696
Registrert: fre mai 29, 2009 12:46 pm
Sted: Kvinesdal

Re: Viktig! Feil med LC 120 med KD motor

Legg inn av sunde » fre jun 04, 2010 3:00 pm

randre skrev:Mange har hatt en ulyd som oppsto mellom 1500 og 2000 omdr og som stammet fra dysene. Jeg fikk skiftet både dyser og foringer for halvannet år siden. Hvis du tar av plastdekselet kan du se "toppen" på dysene. Disse skal ha to hvite prikker som indikerer at det er den nye typen.
i følge toyota norge.er det samme type dyser som monteres"vist du har fått byttet dyser"den nye typen passer ikkje om enaen sa di.samme sa verkstede eg snakket med.nye type dyser går til 173 hk gamle til 166 hk.
http://www.arctic-on-the-road.blogspot. ... chive.html
morroa har så vidt begynt ;)
-2011 Hilux 38"
-2006 Land crusier 37" solgt
-2002 Hilux 35"solgt
-2000 Hilux 33"solgt
-1998 Pajero 35"solgt
-1997 Pajero 35"solgt

randre
Innlegg: 11
Registrert: man mar 01, 2010 9:03 am

Re: Viktig! Feil med LC 120 med KD motor

Legg inn av randre » lør jun 05, 2010 2:13 pm

sunde skrev:
randre skrev:Mange har hatt en ulyd som oppsto mellom 1500 og 2000 omdr og som stammet fra dysene. Jeg fikk skiftet både dyser og foringer for halvannet år siden. Hvis du tar av plastdekselet kan du se "toppen" på dysene. Disse skal ha to hvite prikker som indikerer at det er den nye typen.
i følge toyota norge.er det samme type dyser som monteres"vist du har fått byttet dyser"den nye typen passer ikkje om enaen sa di.samme sa verkstede eg snakket med.nye type dyser går til 173 hk gamle til 166 hk.
Jeg har skiftet nye foringer og satt inn trinn 2 dyser, disse er modifiserte og oppgraderte. Trinn 2 dysene gir deg ikke effektøkning, men tar vekk raklelyden ved oppstart kald motor som kan forekomme på noen step 1 dyser. I siste utgaven av LC120 er det trinn 2 dyser.

Brukeravatar
scan56
Innlegg: 45
Registrert: ons feb 07, 2007 10:47 pm
Sted: Flekkefjord

Re: Viktig! Feil med LC 120 med KD motor

Legg inn av scan56 » lør jun 05, 2010 10:24 pm

sunde skrev:driver og krangler med toyota verkstde her og toyota norge.dem vil kun bytte pakningen rundt innjerktoran,ikkje selve innjerktorane :twisted:

synes det er dorlig at dem skal forsjell behandle folk på den måte.bilen har godt 63000 km.og den sviv noe rart ved kal star,og har faktisk fusket 3-4 gangger ved kjøring.får bare til svar at dette ikkje har noe og jer med innjektoran.uten at dem har målt dem eller sett på bilen ang dette temaet :twisted:

hva jør eg????
Jeg hadde en LC 120 2006 model og fikk skiftet dyser på grunn av knarking ved kald motor dette ble gjordt i 2008. Dysepakninger dyser og dieselrør ble skiftet. Senere fikk jeg innkalling om at dysepakninge skulle skiftes. Det viste seg at jeg hadde fått det nye pakningene når de hadde skiftet dysene,men nye pakninger ble satt på, ny olje og filter også. Jeg bruker ikke verkstedet i Flekkefjord da jeg har hatt en del dårlig erfaring. Jeg bruker Toyotaforhanleren på Vanse og er godt fornøyd med behandling der.
Scan56 LC 150

Brukeravatar
sunde
Innlegg: 1696
Registrert: fre mai 29, 2009 12:46 pm
Sted: Kvinesdal

Re: Viktig! Feil med LC 120 med KD motor

Legg inn av sunde » søn jun 06, 2010 1:54 pm

er det kjell ore du tenker på da?at du bruker?di har blei og vert greie i flekkefjord med mine tiliere toyota.men fikser di ikkje opp i dette,er eg ferdig som kunde der.da kan eg bruke toyota i vanse kr-sand eller dra til vest stavanger.
http://www.arctic-on-the-road.blogspot. ... chive.html
morroa har så vidt begynt ;)
-2011 Hilux 38"
-2006 Land crusier 37" solgt
-2002 Hilux 35"solgt
-2000 Hilux 33"solgt
-1998 Pajero 35"solgt
-1997 Pajero 35"solgt

Brukeravatar
scan56
Innlegg: 45
Registrert: ons feb 07, 2007 10:47 pm
Sted: Flekkefjord

Re: Viktig! Feil med LC 120 med KD motor

Legg inn av scan56 » søn jun 06, 2010 3:22 pm

sunde skrev:er det kjell ore du tenker på da?at du bruker?di har blei og vert greie i flekkefjord med mine tiliere toyota.men fikser di ikkje opp i dette,er eg ferdig som kunde der.da kan eg bruke toyota i vanse kr-sand eller dra til vest stavanger.

Ja, jeg handler hos Kjell Ore har aldri hatt problemer der. Jeg prøvde i Flekkefjord å ta 60000 km service på Lc 120 da fikk jeg beskje at høyre calipper hang og måtte skiftes snarest. Jeg spurte om ikke dette var en reklamasjon de sa de skulle prøve, men negativt gikk ut til vanse hvor jeg hadde kjøpt bilen de skiftet begge calipperne på reklamasjon og de skiftet også skiver som jeg betalte kun delepris ikke for arbeid ( det var meg selv som ville skifte også skiver når alt annet var blitt nytt.) Jeg har en datter som hadde bilen ikke til eu kontroll det de var ophengt i var om registerreima var skiftet for det måtte gjøres straks,noe som hu var ,men etter 14 dager mister hu bremsene når hu skulle kjøre ut på gamle E39 på Drangeid da viste det seg at bremseklossene framme var helt nedslitt og det var stål mot stål.

Lykke til med andre forhandlere. Jeg bruker bare Flekkefjord helt i nøden. Kjøpte ny LC150 i januar på Vanse :D
Scan56 LC 150

Brukeravatar
sunde
Innlegg: 1696
Registrert: fre mai 29, 2009 12:46 pm
Sted: Kvinesdal

Re: Viktig! Feil med LC 120 med KD motor

Legg inn av sunde » søn jun 06, 2010 4:45 pm

ikkje bra reklame dette.har lagt ner maaange tusner der i udstyr til huluxene mine.lce er jo kjøpt ny der,av en kompis av meg.så det er lagt ned en del penger der i flekkefjord.han har nå bestilt ny hilux 3,0.

så at dem behandler oss dorlig,får dem bare svi for sjøl.

skal sjå hva dem sier på fredag.vist ikkje kontakter eg kjell ore.har du en kontaktperson der?verksmester kundemotaker som er ok,og forholde seg til?

send jerne navn osv på pm,treng ikkje legge det ut i en åpen trå :)
http://www.arctic-on-the-road.blogspot. ... chive.html
morroa har så vidt begynt ;)
-2011 Hilux 38"
-2006 Land crusier 37" solgt
-2002 Hilux 35"solgt
-2000 Hilux 33"solgt
-1998 Pajero 35"solgt
-1997 Pajero 35"solgt

Brukeravatar
raggen7
Innlegg: 5
Registrert: søn mai 23, 2010 4:04 pm

Re: Viktig! Feil med LC 120 med KD motor

Legg inn av raggen7 » tir jul 06, 2010 12:00 pm

Kjøpte en 2007 GX for ca 1 mnd siden, kjørte fra Oslo til Stavanger med en snittforbruk på 1 liter(selger oppga forbruk til ca1,0-1,05) Leste på dette forum om dyseproblem og kakling fra motor og oppsøkte Toyota Stavanger der de hørte på kalkingen og sa de skulle skifte dysene(forøvrig så ble dysene skiftet i 2007 på 17000 km, nå var bilen gått 50000km. Dysene ble skiftet og jeg fikk en "ny" bil. Ny fin gange på motor samt forbruk målt nå på ferie(fullastet bil) ifra Hønefoss til Molde på 0,71(målt ved påfylling tank) Måler i LCn viste 0,7. Mellom Grimstad og Arendal var den nede i 0,67. Meget fornøyd med bilen nå, ville videresolgt den hvis ikke Toyota hadde fikset dysene..
Ragnar :roll:

Brukeravatar
raggen7
Innlegg: 5
Registrert: søn mai 23, 2010 4:04 pm

Re: Viktig! Feil med LC 120 med KD motor

Legg inn av raggen7 » ons aug 18, 2010 11:23 pm

Etter ca 4000km på ferie så er litt av kaklingen fra motoren tilbake :cry:
Skal på 60 000 service snart, får ta det opp med de igjen da.

Evig trøbbel??
Ragnar :roll:

ten
Innlegg: 6
Registrert: man apr 12, 2010 2:43 pm
Sted: Ringebu Gudbrandsdalen

Re: Viktig! Feil med LC 120 med KD motor

Legg inn av ten » ons sep 22, 2010 10:14 am

Det er samme problem på d4d motorer levert på 2001-2002 90 serien
Med beste hilsen


Tor Engum

megetlei
Innlegg: 1
Registrert: søn aug 15, 2010 11:03 am

Re: Viktig! Feil med LC 120 med KD motor

Legg inn av megetlei » lør sep 25, 2010 1:03 am

Lysten på å kjøpe LC120 dabber litt av kjenner jeg :cry:

Noen som vet hvor disse motorene blir produsert? Hvem produserer dysene?

Brukeravatar
sunde
Innlegg: 1696
Registrert: fre mai 29, 2009 12:46 pm
Sted: Kvinesdal

Re: Viktig! Feil med LC 120 med KD motor

Legg inn av sunde » lør sep 25, 2010 8:09 pm

er bare og forsikre deg,om at dem er bytta på den bile.du eventuelt vil kjøpe.ville ikkje lat det stoppe meg,fra og kjøpe en ellers så goe bil.
http://www.arctic-on-the-road.blogspot. ... chive.html
morroa har så vidt begynt ;)
-2011 Hilux 38"
-2006 Land crusier 37" solgt
-2002 Hilux 35"solgt
-2000 Hilux 33"solgt
-1998 Pajero 35"solgt
-1997 Pajero 35"solgt

landknuser
Innlegg: 45
Registrert: lør okt 02, 2010 7:56 pm
Sted: Stavenes, Vaksdal

Re: Viktig! Feil med LC 120 med KD motor

Legg inn av landknuser » tir okt 05, 2010 7:16 pm

Hei. Ny på forumet etter kjøp av min første japaner.... En 2007 gx.kommer fra Mercedes E-klasse...
Har hatt min LC i to uker, og er så langt fornøyd. Men det var en voldsom kakling på kald motor, trudde det skulle være sånn... Har bestilt 45000 sørvis hos jæger i Åsane(Bergen). Leste om problemene med dysene her på forumet. Ringte dagen etter inn til Jæger og la frem problemet ang. dyser og kakling. De ville ringe meg tilbake noe senere på dagen. Det gjorde de, og sa at de ville se på dysene da de hadde en kampanje på dette...Fikk ny dato for sørvis og mer tid da de ville sjekke dysene.... Er derfor fornøyd så langt... Hva er vanlig pris for en 45000-sørvis? Han antydet 4-4500,-

Dag
Mvh
Dag

2007 120 GX

Svar

Gå tilbake til «Motor 12x»