Den informasjonen du har fått Bård samsvarer meget vell med den jeg selv har mottatt på bl.a. Toyota Funnemark i Larvik,
Toyota i Horten, samt Vestfold Elekteo Diesel.
Interessant også å høre at Toyota Hell Bil(Bilia) benytter seg av additiver, i tillegg til bl.a. overnevnte firmaer.
Så kan man jo for eksempel spørre seg hva som er grunnen til det ?.
Skulle ønske vi kunne gått bort i fra terminologien "lurium" om additiver til bl.a. brennstoff.
Jeg er veldig klar over at det blant additiver finnes veldig bra produkter, samt mindre bra.
Når for eksempel en samlet Tysk bilindustri, i tillegg til Fiat og Ferrari benytter produkter fra Tunap,
ja da bør vell ett lite knippe Land Cruiser entusiaster fra Norge slutte å omtale produktene deres som "lurium".
Litt ydmykhet kan vi tross alt utvise ?.
Jeg er også kjent med at flere Toyota verksteder benytter Forte som leverandør av additiver.
Forte fungerer meget bra, men det er kun Tunap som i tillegg har en langtidsbeskyttende virkning, også etter behandling (30.000 km),
Når det gjelder pumpetrykk på dieselpumpe så husker jeg ikke hva jeg hadde på min 120. Ser du nevner 130-140 bar.
Legger ved ett par bilder av min LC150. På tomgang veksler den mellom 720-850 rpm. A/C pumpe som slår inn og ut.
Som dere ser så har jeg mellom 5500-6750 psi på tomgang !. Det vil si mellom 380-465 bar.
Med fult pådrag så runder jeg 27000 psi, eller 1860 bar !
Kjører med OBD skanner i OBD kontakten, og appen Torque på min mobil.
Så om man synes det er bra trykk i en høytrykksspyler med 150-200 bar, så kan du altså gange dette trykket med 10