Egr Blanking plate med 8 mm hull
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Egr Blanking plate med 8 mm hull
Kan anbefalle og montere egr reduksjons plate
Mellom egr kjøler og toppen
Den største gevinsten her er jo du forlenger levetid på motoren ved og ikke grise ned insug med egr koks
som igjen gror på injektorer og forkorter levetid på injektorer kan gi feil spredning av disel i forbrenning økt forbruk i verste fall motor havari .
Skal også holde motoroljen reinere ifra sot noe som etter teorien burde la seg gjøre
Motor får rein luft inn og mere kjølig luft
Her et utdrag ifra pradopoint om det samme tema anbefaller og lese dette
http://www.pradopoint.com/showthread.ph ... k-of-facts
Mellom egr kjøler og toppen
Den største gevinsten her er jo du forlenger levetid på motoren ved og ikke grise ned insug med egr koks
som igjen gror på injektorer og forkorter levetid på injektorer kan gi feil spredning av disel i forbrenning økt forbruk i verste fall motor havari .
Skal også holde motoroljen reinere ifra sot noe som etter teorien burde la seg gjøre
Motor får rein luft inn og mere kjølig luft
Her et utdrag ifra pradopoint om det samme tema anbefaller og lese dette
http://www.pradopoint.com/showthread.ph ... k-of-facts
Senest rettet af Andreas30 man jan 23, 2017 9:40 pm, rettet i alt 3 gange.
Re: Egr Blanking plate med 8 mm hull
Hei.
Har bestillt fra denne slegeren på Ebay, har bestillt 2 stk med det samme pga frakyten. Er sikkert noen som vil kjøpe den som blir til overs:
http://www.ebay.com/itm/131664225448?_t ... EBIDX%3AIT
NB: Ikke handle fra denne sleger, alt for mye om og men med selger. Først spør de om telefon, og så må de senere få bekreftet at min adresse er en by og ikke en stat. Og etter 5 meldinger får jeg snart nok!!
Venter bare på svar ang. frakt, da han ikke sender til Norge pga fraktkostnader. Men den er vel snart underveis.
Bestiller time til deg, Andreas, så tar du jobben på strak arm, avtale???
Har bestillt fra denne slegeren på Ebay, har bestillt 2 stk med det samme pga frakyten. Er sikkert noen som vil kjøpe den som blir til overs:
NB: Ikke handle fra denne sleger, alt for mye om og men med selger. Først spør de om telefon, og så må de senere få bekreftet at min adresse er en by og ikke en stat. Og etter 5 meldinger får jeg snart nok!!
Venter bare på svar ang. frakt, da han ikke sender til Norge pga fraktkostnader. Men den er vel snart underveis.

Senest rettet af JanP tir mar 08, 2016 3:28 pm, rettet i alt 2 gange.
Ikkeaktiv forhenværende LC-eier
---------------------------------------------
Ja er litt utfordring og finne de som sender til norge i blandt men pleier løse seg
Senest rettet af Andreas30 man jan 23, 2017 9:38 pm, rettet i alt 1 gang.
Hva tror du om dette da, å kutte plata litt for å slippe å skru ut boltene, for så å bare å skli plata inn der den skal. Burde bli atskillig enklere, etter det du skrev og det som står i den aktuelle tråden på Prado-point? Er jo en del ting man skal være varsom med i denne operasjonen, etter å ha skumlest tråden og prøvd å forstå engelsken.
Håpa på at det skulle gjøre det lettre jeg og men etter begynte og demontere fant jeg ut at det er ikke mulig og komme til baki der før du har løsna egr kjøleren helt så da ble det like godt og sette i plata uten og slipe den i kantene du ser ikke baki der kun mulig og føle seg fram med fingerne og ha tunga rett i munn .
egr kjøler skal ikke ta noe skade så lenge man demonterer første bolten og løsner de 2 i bak kant da har man rom uten og bryte
noen demonterer bare i forkant og bryter med spett det er ikke og anbefalle .
egr kjøler skal ikke ta noe skade så lenge man demonterer første bolten og løsner de 2 i bak kant da har man rom uten og bryte
noen demonterer bare i forkant og bryter med spett det er ikke og anbefalle .
Senest rettet af Andreas30 man jan 23, 2017 9:38 pm, rettet i alt 1 gang.
Hadde jeg bare ventet med den operasjonen jeg gjorde før jul så hadde de nok satt inn plata samtidig, alt ble jo demontert og renset.
Men for andre som tenker på å gjøre den "operasjonen" jeg gjorde (bytte SCV-ventil nye Injectorer og dieselrør og rensing av EGr pluss innsug) så er det lurt å ha denne plata i mente og skaffe den. En 100-lapp for 2 stk, og rundt 220 kr i frakt
"Dear,
Thank you for your interest of our products. The postage to your country is about AU$35.
Please let us know if it’s ok for you.
Cheers.
- gallop_autoparts"
Men for andre som tenker på å gjøre den "operasjonen" jeg gjorde (bytte SCV-ventil nye Injectorer og dieselrør og rensing av EGr pluss innsug) så er det lurt å ha denne plata i mente og skaffe den. En 100-lapp for 2 stk, og rundt 220 kr i frakt
"Dear,
Thank you for your interest of our products. The postage to your country is about AU$35.
Please let us know if it’s ok for you.
Cheers.
- gallop_autoparts"
Er det dette som er problematisk å løsne, slik du beskriver, og som gjør at det ikke har noen hensikt å slipe av plata:
nei den er grei og få av er kontakta til rail pressure det smatt rett av den på min
Problemet er og få armslag nok til og gli in plata der den skal være det går kun ifra under og opp
hadde gjort det lettre om en så hva en dreiv med under der men med litt tolmodighet går det meste
Problemet er og få armslag nok til og gli in plata der den skal være det går kun ifra under og opp
hadde gjort det lettre om en så hva en dreiv med under der men med litt tolmodighet går det meste

Re: RE: Re: Egr Blanking plate med 8 mm hull
Jeg kjøper den [WHITE SMILING FACE]JanP skrev:Hei.
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
mvh
Steinar
LC 120,executive
2006 mod
TTE Chip
TTE Eksosanlegg
8 seter
webasto med ur og t91 fjernkontroll
Steinar
LC 120,executive
2006 mod
TTE Chip
TTE Eksosanlegg
8 seter
Hei alle sammen.
Jeg har bestillt 2 stk, har ikke mange å selge.
Nå kommer det mange PM'er om å få kjøpe den ekstraplata. Jeg får heller be dere alle sammen om selv å bestille, da får du den rett i postkassen.
Så please, ingen flere PM om å få kjøpe. Jeg har ikke 8-10 stk for salg, bruk heller EBAY!
Om dere ønsker å kjøpe fra den jeg linket til så gjør følgende, så det går raskere:
-Siden det ikke sendes til Norge så får du heller ikke bestillt eller betalt, du vil få feilmelding fra Paypal om manglende frakt.
-Bestill 1 plate eller 2, som vanlig uten å betale.
-Send beskjed til selger om at du ønsker åfå spesifisert frakt, samt at du oppgir epostadressen. Det siste er viktig, da sender selger en "Invoice" på epost. Den har jeg ikke fått enda, men dette fikk jeg i dag. Siden det er mange timers tidsforskjell så går det litt tid når man må kommunisere med noen "down under":
"Dear,
Could you pls inform us your email address? So we can send you an invoice through paypal directly.
After you pay on paypal, we will arrange the package to you asap. Wait for your reply.
Cheers"
//J. P.
Jeg har bestillt 2 stk, har ikke mange å selge.
Nå kommer det mange PM'er om å få kjøpe den ekstraplata. Jeg får heller be dere alle sammen om selv å bestille, da får du den rett i postkassen.
Så please, ingen flere PM om å få kjøpe. Jeg har ikke 8-10 stk for salg, bruk heller EBAY!
Om dere ønsker å kjøpe fra den jeg linket til så gjør følgende, så det går raskere:
-Siden det ikke sendes til Norge så får du heller ikke bestillt eller betalt, du vil få feilmelding fra Paypal om manglende frakt.
-Bestill 1 plate eller 2, som vanlig uten å betale.
-Send beskjed til selger om at du ønsker åfå spesifisert frakt, samt at du oppgir epostadressen. Det siste er viktig, da sender selger en "Invoice" på epost. Den har jeg ikke fått enda, men dette fikk jeg i dag. Siden det er mange timers tidsforskjell så går det litt tid når man må kommunisere med noen "down under":
"Dear,
Could you pls inform us your email address? So we can send you an invoice through paypal directly.
After you pay on paypal, we will arrange the package to you asap. Wait for your reply.
Cheers"
//J. P.
Kanskje noen kunne påta seg å lage noen kopier av den plata de Jan ?
Er jo ikke "rocket science"
Er jo ikke "rocket science"

Skal vel ikke være voldsomme jobben det, Bjørn. Men det må stanses ut, og jeg har ingen kjente som har verktøy til dette.
Men det bør vel være noen som har eller kjenner noen som osv... Er jo mye som dreies/lages av medlemmer som driver med restaurering av sine kjære oldsmobiler.
Men det bør vel være noen som har eller kjenner noen som osv... Er jo mye som dreies/lages av medlemmer som driver med restaurering av sine kjære oldsmobiler.
- cat_out_of_hell
- Ble med: tor aug 28, 2008 8:32 am
- Lokasjon: Hell i Trønderriket
Burde vel kunne lages med (stikk)sag, ei fil og et par bor dette om man er i beita?
2mm stål (er RF nødvendig?)
Kanskje et overkommelig og aktuelt prosjekt for plasma'en til Stranden Mek?
Mvh Cato c",)
2mm stål (er RF nødvendig?)
Kanskje et overkommelig og aktuelt prosjekt for plasma'en til Stranden Mek?
Mvh Cato c",)
-01 100 AT35 (37") (KCR++, Dana 50/ARB, OME, 15" felg)
-00 90 VX D-4D på 33" (TTE, OME, ARB, Viair)
x-07 120 GX på 32" (TEMS) solgt
Garasjen vår...
-00 90 VX D-4D på 33" (TTE, OME, ARB, Viair)
x-07 120 GX på 32" (TEMS) solgt
Garasjen vår...
Nå ville jeg kanskje ikke ha gjort det på den måten, bør jo være slett overflate slik at et ikke blir noen lekkasje.
Til de som ønsker å betille fra selger jeg linket til over (http://www.ebay.co.uk/itm/131664225448? ... EBIDX%3AIT)
så ble det litt krøll pga frakt. Selger ville sende faktura via Paypal, men fikk oppgitt at min epostadresse ikke stemte. Men det ordnet seg til slutt, da det kom en melding på epost fra Paypal på betaling, inkl frakt. Nå er den betalt og deler på vei etterhvert.
Så gjør det slik jeg skrev: send melding til selger om at han må sende deg en faktura fra Paypal som inkluderer frakt. Og da må selger ha epostadresen din. Så er det bare å vente noen dager, eller prøve å file ut selv. Men målene trenger en jo uansett.
Til de som ønsker å betille fra selger jeg linket til over (http://www.ebay.co.uk/itm/131664225448? ... EBIDX%3AIT)
så ble det litt krøll pga frakt. Selger ville sende faktura via Paypal, men fikk oppgitt at min epostadresse ikke stemte. Men det ordnet seg til slutt, da det kom en melding på epost fra Paypal på betaling, inkl frakt. Nå er den betalt og deler på vei etterhvert.
Så gjør det slik jeg skrev: send melding til selger om at han må sende deg en faktura fra Paypal som inkluderer frakt. Og da må selger ha epostadresen din. Så er det bare å vente noen dager, eller prøve å file ut selv. Men målene trenger en jo uansett.
blir moro å lese erfaringene deres etterhvert som dere får kjørt litt med blokkert egr. men det er en mye enklere måte å fikse det på, å det er å holde motoren over 2500 rpm
men en liten tanke, egr har jo to funksjoner, en er å brenne eksosen så utslippet blir reinere, og to er å fylle tomrommet som blir i sylinderen når diesel og luft mengden minker, altså egr ventilen hindrer under trykk i sylinderen. hva om man blokkerer egr helt og monterer en større turbo, ikke mer turbotrykk, men en som gir mer luft? hva ville skjedd da?

men en liten tanke, egr har jo to funksjoner, en er å brenne eksosen så utslippet blir reinere, og to er å fylle tomrommet som blir i sylinderen når diesel og luft mengden minker, altså egr ventilen hindrer under trykk i sylinderen. hva om man blokkerer egr helt og monterer en større turbo, ikke mer turbotrykk, men en som gir mer luft? hva ville skjedd da?
Hvordan klarer du å få mer luft inn uten å øke trykket?,
Tror du blander kortene litt her, egr ventilen er der for å slippe inn exosgasser som blander seg med insugsluften og opptar plass for oksygenet som trengs for å få brenstoffet til å antenne, mindre oksygen, mindre varme,
Varm exos opptar også mer plass enn kald luft, så det er ikke så store mengder som trengs for å påvirke nivåendringene i blandingen som skal inn i motoren
Mere oksygen i blandingen mer varme utvikles og nivåene i avgassen endres,
Utfordringen til alle dieselmotorer med ERG er at når forbrenningsteperaturen synker er at det dannes sotpartikler, og det er jo disse vi sliter med alle sammen, og det er jo derfor noen ser hva som skjer om vi reduserer åpningen fra 32 mm til 7-8 mm med å sette inn en reduksjonsplate,
Håper dette ikke er for offtopic Andreas,
Tror du blander kortene litt her, egr ventilen er der for å slippe inn exosgasser som blander seg med insugsluften og opptar plass for oksygenet som trengs for å få brenstoffet til å antenne, mindre oksygen, mindre varme,
Varm exos opptar også mer plass enn kald luft, så det er ikke så store mengder som trengs for å påvirke nivåendringene i blandingen som skal inn i motoren
Mere oksygen i blandingen mer varme utvikles og nivåene i avgassen endres,
Utfordringen til alle dieselmotorer med ERG er at når forbrenningsteperaturen synker er at det dannes sotpartikler, og det er jo disse vi sliter med alle sammen, og det er jo derfor noen ser hva som skjer om vi reduserer åpningen fra 32 mm til 7-8 mm med å sette inn en reduksjonsplate,
Håper dette ikke er for offtopic Andreas,
Senest rettet af SteinarT man mar 07, 2016 6:06 pm, rettet i alt 1 gang.
mvh
Steinar
LC 120,executive
2006 mod
TTE Chip
TTE Eksosanlegg
8 seter
Steinar
LC 120,executive
2006 mod
TTE Chip
TTE Eksosanlegg
8 seter
Da må man vell ha en større turbo? Altså en med større sneglehus og vifte? Det er jo det jeg lurer litt på.
Har ingenting å si, , skal du ha mer luft inn så øker trykket i sylinderen og innsugsmaifold, går ikke på noen annen måte,
, men tenker du på mer luft på lavere turtall? At turboen skal virke tidligere enn på 15-1700 rpm på motor?
Uansett skal du ha mer ladning inn i motoren det være seg med eller uten innblanding av exos så MÅ trykket økes for å drive det forbi innsugningsventilen
Håper det var et bedre svar
, men tenker du på mer luft på lavere turtall? At turboen skal virke tidligere enn på 15-1700 rpm på motor?
Uansett skal du ha mer ladning inn i motoren det være seg med eller uten innblanding av exos så MÅ trykket økes for å drive det forbi innsugningsventilen
Håper det var et bedre svar
mvh
Steinar
LC 120,executive
2006 mod
TTE Chip
TTE Eksosanlegg
8 seter
Steinar
LC 120,executive
2006 mod
TTE Chip
TTE Eksosanlegg
8 seter
Da har jeg gjort et forsøk på å bestille plate, så får vi se om det er vellykket,
mvh
Steinar
LC 120,executive
2006 mod
TTE Chip
TTE Eksosanlegg
8 seter
Steinar
LC 120,executive
2006 mod
TTE Chip
TTE Eksosanlegg
8 seter
Bare og få det gjort steinar
Så kan en kjøre med god samvitighet om at insug manifoil holder seg reint

Så kan en kjøre med god samvitighet om at insug manifoil holder seg reint

Senest rettet af Andreas30 man jan 23, 2017 9:35 pm, rettet i alt 1 gang.