Registerreim byttet?

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
dagis73
Innlegg: 13
Ble med: ons jun 29, 2016 10:24 pm

Registerreim byttet?

Innlegg av dagis73 »

Hei!

Er på nippet til å kjøpe en 05-modell med 140kkm. Selger påstår at regreim er byttet, men har ikke dokumentasjon. Han støtter seg til hva forrige eier har oppgitt og forsøker å finne dokumentasjon på dette ved å spore opp ham.
Den ser ikke ut til å være skiftet hos Toyota, de finner ikke dette i sine systemer.

Finnes det en annen måte å sjekke dette på? Blir det notert under panseret for eksempel?

Jeg bør vel uansett kreve at dette dokumenteres før kjøp, eventuelt avslag i prisen, eller at det utføres før overtagelse. Synspunkter?

Hilsen fersking som håper å bli LC-eier ganske så snart.
superhansen
Innlegg: 716
Ble med: man sep 23, 2013 10:47 am
Lokasjon: Drøbak

Re: Registerreim byttet?

Innlegg av superhansen »

Hva forrige eier sier er urelevant sålenge det ikke kan dokumenteres.Jeg var usikker på dette også år jeg kjøpte min cruiser,løsningen ble da og bytte,så vet jeg det er gjort.Kostet meg en tusenlapp og noen timer i garasjen.Hadde jeg visst hva jeg drev med hadde det tatt en time å bytte.Disse motorene er lette å bytte regreim på så lenge man har dokumentasjon på hvordan det gjøres.

Liker du resten så spør du om avslag så bytter du reima

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
120 GX 08 mod.
Brukeravatar
espensen
Innlegg: 131
Ble med: lør aug 15, 2015 8:48 am
Lokasjon: Skien

Re: Registerreim byttet?

Innlegg av espensen »

Det er ofte det blir klistret på et merke på reimdekslet med km og dato ved siste bytte, men er ofte det ikke blir gjort og
HDJ 100 - 01 mod
KZJ 95 - 98 mod
FJ 40 - 70 mod
dagis73
Innlegg: 13
Ble med: ons jun 29, 2016 10:24 pm

Re: Registerreim byttet?

Innlegg av dagis73 »

Takk for svar.
Løsningen ble avslag i prisen, siden det ikke var mulig å skaffe noe dokumentasjon. Heller ikke på dekselet. Men nå ble det ihvertfall bil!
Og reima byttes i løpet av uka.
Svar

Tilbake til «Motor 12x»