Men må legge inn litt nyttig info til LC eiere .
Viktigheten med vask av Intercooler er nok ofte noe vi glømmer bort
Min er Vaska for andre gang nå i helgen første gangen var et par år før ene injektoren brente hull i stempel nr 4 .
Jeg fikk 4 nye stempler av ny type modifisert for og tåle litt mere og motor ble skrudd sammen igjen .
Etter den tid har jeg ikke tenkt så mye på Intercooler gått 50 000 km etter den jobben nå .
Så i helga plukka jeg av Intercoller og hadde på kald avfetting ifra whurt ( sterk type ) utvendig på begge sider
og steama med varmtvann steamer ordentlig så fylte jeg Intercooler med Avfetting tetta ene siden med engangshanske
husk og skru ut maf sensor så fikk avfettinga virker en stund og det som rant ut etterpå var ikke pent, synd ingen fikk tatt bilde av det ordentlig med søl.,
tok en ny runde med avfetting inni og da så det bedre ut skylte etter det gjentatte ganger med varmt vann .
Vil i grunn etter det jeg opplevde med forbruk anbefalle folk og prøve og få gjort dette 3 - 4 hver år
forbruksmåleren i lc er jo ikke den vi stoler mest på den sto på mellom 0.87 til 0.9 før Rensen av Intercooler
kjøring nå i helgen 2 dager med kjøring måleren står på 0.78 - 0.8 langkjøring lite små kjøring
Jeg fylte full tank diesel på fredag og har nå kjørt 25 mil og måleren har kun gått ned til 3/4
So far so god Til og kjøre på 33 tommere
Skal kjøre opp tanken og se hva jeg havner på .
Maf sensor som sitter bolta på IC ble rensa med Elektro clean før den ble montert igjen etter jeg hadde fått blåst rein IC for vann med trykkluft
En ting er sikkert skal Disse motorene funke optimalt så hold dem vedlike