Lenge siden det har vært noe skriving på Forumet
Men må legge inn litt nyttig info til LC eiere .
Viktigheten med vask av Intercooler er nok ofte noe vi glømmer bort
Min er Vaska for andre gang nå i helgen første gangen var et par år før ene injektoren brente hull i stempel nr 4 .
Jeg fikk 4 nye stempler av ny type modifisert for og tåle litt mere og motor ble skrudd sammen igjen .
Etter den tid har jeg ikke tenkt så mye på Intercooler gått 50 000 km etter den jobben nå .
Så i helga plukka jeg av Intercoller og hadde på kald avfetting ifra whurt ( sterk type ) utvendig på begge sider
og steama med varmtvann steamer ordentlig så fylte jeg Intercooler med Avfetting tetta ene siden med engangshanske
husk og skru ut maf sensor så fikk avfettinga virker en stund og det som rant ut etterpå var ikke pent, synd ingen fikk tatt bilde av det ordentlig med søl.,
tok en ny runde med avfetting inni og da så det bedre ut skylte etter det gjentatte ganger med varmt vann .
Vil i grunn etter det jeg opplevde med forbruk anbefalle folk og prøve og få gjort dette 3 - 4 hver år
forbruksmåleren i lc er jo ikke den vi stoler mest på den sto på mellom 0.87 til 0.9 før Rensen av Intercooler
kjøring nå i helgen 2 dager med kjøring måleren står på 0.78 - 0.8 langkjøring lite små kjøring
Jeg fylte full tank diesel på fredag og har nå kjørt 25 mil og måleren har kun gått ned til 3/4
So far so god Til og kjøre på 33 tommere
Skal kjøre opp tanken og se hva jeg havner på .
Maf sensor som sitter bolta på IC ble rensa med Elektro clean før den ble montert igjen etter jeg hadde fått blåst rein IC for vann med trykkluft
En ting er sikkert skal Disse motorene funke optimalt så hold dem vedlike
Vask Av Intercooler
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Re: Vask Av Intercooler
Supert... har også vurdert dette.
Sent fra min SM-T550 via Tapatalk
Sent fra min SM-T550 via Tapatalk
2004 Land cruiser 120 under restaurering
1996 HZJ80 bruksbil
1996 HZJ80 bruksbil
Re: Vask Av Intercooler
Tilbake med oppdatering når det gjelder Intercooler
er på vinterstid denne blir mest sausa ned av veivhus damp olje og kondens selv om jeg har catch tank så går det enda litt guffe til Intercooler
så forbruket hadde gått bitte litt opp igjen siden i fjord sommer så jeg demonterte og vaska både utvendig og invending av intercooler med wurth motorvask og fylte opp intercooler og lot den sto noen minutter med rens i før jeg skylte den gjentatte ganger med varmt vann .
Husk og demonter sensor som sitter bolta på ic ved denne jobben .
Har nå funnet ut at dette er noe jeg kommer til og gjøre hver sommer tok rensen i mai nå
og har nå sett noe jeg ikke har sett før når det gjelder forbruk om det er dieselnåla som henger etter eller om det er riktig har klart og fått kjørt 30 mil på den første kvarte tanken med diesel og det har jeg ikke fått til før med mine 285/65 -18 bf all terrein dekk .
Luft trykk på sommerstid er 3 bar på alle 4 hjula .
Rens av luftmengde måler med crc elektro cleaner og en liten fille til og rense sensor hode er også et meget fornuftig service punkt
og rens av måler som sitter bolta på intercoller med elektro clean denner er veldig ofte sausa ned av veivhus olje
litt mindre sausa ned etter catch tank ble montert for noen år tilbake har jeg sett .
Jeg har for flere år tilbake ikke kjørt med dette plastik d4d dekslet over intercooler denne har etter min mening ikke noe her og gjøre
kjør uten deksel for mest mulig effektiv kjøling av intercooler i tilegg så har jeg lagd meg større åpning og føring ifra grillen som fører luftstrømmen igjenom panser og ned på intercooler her brukte jeg en tom svart 20 liter oljekanne og skar opp og bygde og limte sammen med tec 7 .
Bedre luftstrøm inn til intercooler betyr lavere forbruk og mere power .
Grillen eller kufanger full av 1000 metere som blokkerer luftstrøm til intercoller fører til høyere forbruk diesel og mindre power .
Alt dette er for og ha en sunn og frisk motor med pålitelighet og sundt dieselforbruk .
Legger ved 2 snutter her fra Berima Diesel Verksted dissa kara veit hva dem prater om og er litt god info selv om detter er ifra LC 200
https://www.youtube.com/watch?v=_03xQ_tgIAs
https://www.youtube.com/watch?v=RQjIgIDBZlc
er på vinterstid denne blir mest sausa ned av veivhus damp olje og kondens selv om jeg har catch tank så går det enda litt guffe til Intercooler
så forbruket hadde gått bitte litt opp igjen siden i fjord sommer så jeg demonterte og vaska både utvendig og invending av intercooler med wurth motorvask og fylte opp intercooler og lot den sto noen minutter med rens i før jeg skylte den gjentatte ganger med varmt vann .
Husk og demonter sensor som sitter bolta på ic ved denne jobben .
Har nå funnet ut at dette er noe jeg kommer til og gjøre hver sommer tok rensen i mai nå
og har nå sett noe jeg ikke har sett før når det gjelder forbruk om det er dieselnåla som henger etter eller om det er riktig har klart og fått kjørt 30 mil på den første kvarte tanken med diesel og det har jeg ikke fått til før med mine 285/65 -18 bf all terrein dekk .
Luft trykk på sommerstid er 3 bar på alle 4 hjula .
Rens av luftmengde måler med crc elektro cleaner og en liten fille til og rense sensor hode er også et meget fornuftig service punkt
og rens av måler som sitter bolta på intercoller med elektro clean denner er veldig ofte sausa ned av veivhus olje
litt mindre sausa ned etter catch tank ble montert for noen år tilbake har jeg sett .
Jeg har for flere år tilbake ikke kjørt med dette plastik d4d dekslet over intercooler denne har etter min mening ikke noe her og gjøre
kjør uten deksel for mest mulig effektiv kjøling av intercooler i tilegg så har jeg lagd meg større åpning og føring ifra grillen som fører luftstrømmen igjenom panser og ned på intercooler her brukte jeg en tom svart 20 liter oljekanne og skar opp og bygde og limte sammen med tec 7 .
Bedre luftstrøm inn til intercooler betyr lavere forbruk og mere power .
Grillen eller kufanger full av 1000 metere som blokkerer luftstrøm til intercoller fører til høyere forbruk diesel og mindre power .
Alt dette er for og ha en sunn og frisk motor med pålitelighet og sundt dieselforbruk .
Legger ved 2 snutter her fra Berima Diesel Verksted dissa kara veit hva dem prater om og er litt god info selv om detter er ifra LC 200
https://www.youtube.com/watch?v=_03xQ_tgIAs
https://www.youtube.com/watch?v=RQjIgIDBZlc
Re: Vask Av Intercooler
Bilde av oljekanne modifisering med mere luft til ic ?
Lc 120 GX TTE
Min garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=23334
Min garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=23334
Re: Vask Av Intercooler
Sikkert ikke så lett og se
Men lett og lage en større åpning så en får litt mere luftstrøm inn min åpning bygde en god del mere nedover en den originale.
Ble åpning en rute til ned i grillen en det originale
Men lett og lage en større åpning så en får litt mere luftstrøm inn min åpning bygde en god del mere nedover en den originale.
Ble åpning en rute til ned i grillen en det originale
- Vedlagte filer
-
- 20180723_192430.jpg (41.35 KiB) Vist 5839 ganger
-
- 20180723_192416.jpg (52.18 KiB) Vist 5837 ganger