Hei. to ganger og dermed hver gang har følgende skjedd:
Bytter dieselfilter ved annenhver hjemme-service. Bytter altså dieselfilter omtrentlig hver 30.000 km. I samme slengen får bilen en runde med Tunap dyserens, rett i nye filteret. Første gangen fikk jeg trøbbel etter dette og måtte bytte scv. Nå er symptomene foreløpig like. Har kjørt bilen noen mil over en ukes tid etter servicen og mens den stod på tomgang i park i dag, døde den etter få minutter. Fikk ikke start etter dette. Løsningen var å trekke ut sikring 28 (dieselpumpe). Bilen gikk igjen etter dette. Etter dokumentasjon å dømme er ikke SCV byttet ofte på denne bilen før min tid. Kan jeg nå, etter ca 50.000km eierskap, allerede ha slitt ut to stykk? En slik sak bør vel holde lengre enn 30.000km. Bilen har nok aldri fått så godt stell, som etter at jeg kjøpte den. Brukt litt olje i vinterdieselen har jeg jeg også ofte gitt den. Er dere sikre på at denne dyserensen er så sunn for bilen? Er det noe annet som kan være galt? LC 120 2006/260.000km.
Problemer etter dieselfilterbytte, igjen...
Moderatorer: lj73jon, ModeratorNLCK, Snekker_Andersen, baa
Problemer etter dieselfilterbytte, igjen...
Mvh Morten
Biler:
Land Cruiser 120 GX 2006
Tesla model 3 2019
Kabe 750 GDL/KS 2009 og spikertelt på Trysil.
Biler:
Land Cruiser 120 GX 2006
Tesla model 3 2019
Kabe 750 GDL/KS 2009 og spikertelt på Trysil.
-
- Innlegg: 670
- Registrert: man sep 23, 2013 10:47 am
- Sted: Drøbak
Re: Problemer etter dieselfilterbytte, igjen...
Bruker du originalt dieselfilter?Og hva med scv ventilen,er det original Denso made in Japan eller Thailand?
Hvilken tunap bruker du i filteret?989 er vel den som er best egnet der,mens 984 skal på tanken.Kan det være problemer med luft i systemet.Evt om du har mulighet for å koble til Techstream og sjekke railpressure og se om pumpe gir riktig trykk.
Sent fra min SM-A520F via Tapatalk
Hvilken tunap bruker du i filteret?989 er vel den som er best egnet der,mens 984 skal på tanken.Kan det være problemer med luft i systemet.Evt om du har mulighet for å koble til Techstream og sjekke railpressure og se om pumpe gir riktig trykk.
Sent fra min SM-A520F via Tapatalk
120 GX 08 mod.