Wi-Fi kamera på nettbrett

For spørsmål som ikke er rettet mot en spesifik Land Cruiser modell

Moderatorer: Snekker_Andersen, baa, HighwayPatrol, lj73jon, ModeratorNLCK

folbjo
Sted: Tønsberg

Wi-Fi kamera på nettbrett

Legg innav folbjo » man jan 04, 2016 6:40 pm

Ønsker å få montert en løsning med wi-fi kamera i hestehengeren.
Er det noen som vet om gode løsninger på dette med wi-fi og nettbrett (Android) ?.
Fortrinns vis ønsker jeg ett kamera av god kvalitet med integrert sender.
2012 LC 150 AT35

Brukeravatar
blåmann
Sted: Åmotsdal

Re: Wi-Fi kamera på nettbrett

Legg innav blåmann » man jan 23, 2017 9:22 pm

WAECO har løsning med wifi overføring fra kamera og til tlf eller nettbrett. Passer sammen med de fleste kameraene fra WAECO. caravanforhandlerne har dette,.

Brukeravatar
ArneO
Sted: Asker

Legg innav ArneO » man jan 23, 2017 10:54 pm

Jeg holder på med nettverk og slikt og tror nok jeg ville sett på ryggekamera løsning og ikke en WIFI basert løsning. WIFI er jo avhengig av at du har et nettverk du tar med deg. Det kan jo være en permanent ICE router eller 4g router i bilen og har du det er jo den delen på plass. Så skal kameraet ha strøm, noen bruker 48V (Power over Ethernet) og noen 12V. 12V er jo sikkert litt lettere for det finnes jo i hengern. Så spørs det hvor klart bilde du skal ha under forskjellige lysforhold.

Mao tror jeg det fort det kan bli en del prøving og feiling for å få det til med WIFI.
LC 150 GX 2011

JanP
Sted: Trondheimregionen

Legg innav JanP » lør feb 11, 2017 10:19 pm

Arne har rett her. WIFI er litt tricky, og så er det faktisk mulig at det er 1 sekunds forsinkelse. Men i hestehenger gjør det vel ikke noe. Men har ikke du inngang for flere kamera på din 150?
Om du ikke har det så er det vel WiFi som er enklest å implementere for deg når du bare skal ha den i hesthengeren. Men som ryggekamera kan WiFi være farlig pga forsinkelsen. Jeg vet om en som bruker dette på Campingvogn, med Axis og Ipad. Strøm vi HUB med POE (Power over Ethernet) fordi et kamera må ha strøm. Og en router osv osv.

Men for å få til dette på hesthengeren så må du (ved WiFi) inn med en router. Og da ser du jo bildet på mobilen eller en annen dings underveis. Og mobilen er jo der allerede.
---------------------------------------------------
2005 VX-solgt juni 2017
Styremedlem NLCK

Brukeravatar
frode
Sted: Hurum

Legg innav frode » søn feb 12, 2017 11:04 am

Etter det jeg har sett er det nå andre måter å bruke wifi kommunikasjon på, uten å måtte ha et tradisjonelt wifi datanettverk. (Dessuten kan jo smarttelefoner selv fungere som ruter og access point). Så, det er ganske sikkert at det finnes brukbare løsninger for trådløs bildeoverføring fra et rygge-eller overvåknningskamera. Her er det første jeg klikket på etter en rask google: https://www.amazon.co.uk/Quality-Wirele ... B00ICGMG3I
Eller her, billig nok til skattefri import: http://www.dx.com/p/w-01-car-ip66-water ... KAzzxt95hE
Aner ikke om de virker da.
Qui rogat, non errat.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang - Abu Shenab,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.

Gå tilbake til «Chassis og elektrisk»