Alternative motorer til en Hilux-kasse

For spørsmål som ikke er rettet mot en spesifik Land Cruiser modell

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
olle
Innlegg: 2
Ble med: fre mar 19, 2010 8:53 am

Alternative motorer til en Hilux-kasse

Innlegg av olle »

Hei, ble tipset om denne siden via nissan4x4.no da eg lurer på om hva slags motorer som er bolt-on på en Hilux-kasse.

Ser dette er et gjennomgående Land Cruiser forum, så kanskje litt feil og spørre om Hilux her men bilen (en biltrail-bil) har Land Cruiser akslinger - så litt Land Cruiser er det ;)


Saken er den at eg ønsker en motor med innsprøytning og da er det i grunn tre alternativ:

- Bytte motor (til en bolt-on)
- Bytte motor og girkasse
- Frese meg en overgang til Hilux kassen (Da blir det bygd om til en Volvomotor med innsprut)


Hvis eg klarer å finne ut hva slags Hilux-kasse eg har, klarer dere og fortelle meg om det er noen motorer med innsprut som er bolt-on?

- Det eg ønsker å finne ut er om det er noen billige motorer tilgjengelig fra andre biler, med en gang det heter Hilux eller Land Cruiser begynner det å koste, er kanskje et skudd i blinde dette her, men lov å prøve seg ;)
Brukeravatar
knixen
Innlegg: 2219
Ble med: tor jan 05, 2006 9:59 am
Lokasjon: Tromsø
Kontakt:

Re: Alternative motorer til en Hilux-kasse

Innlegg av knixen »

olle skrev:Hei, ble tipset om denne siden via nissan4x4.no da eg lurer på om hva slags motorer som er bolt-on på en Hilux-kasse.

Ser dette er et gjennomgående Land Cruiser forum, så kanskje litt feil og spørre om Hilux her men bilen (en biltrail-bil) har Land Cruiser akslinger - så litt Land Cruiser er det ;)

Saken er den at eg ønsker en motor med innsprøytning og da er det i grunn tre alternativ:

- Bytte motor (til en bolt-on)
- Bytte motor og girkasse
- Frese meg en overgang til Hilux kassen (Da blir det bygd om til en Volvomotor med innsprut)


Hvis eg klarer å finne ut hva slags Hilux-kasse eg har, klarer dere og fortelle meg om det er noen motorer med innsprut som er bolt-on?

- Det eg ønsker å finne ut er om det er noen billige motorer tilgjengelig fra andre biler, med en gang det heter Hilux eller Land Cruiser begynner det å koste, er kanskje et skudd i blinde dette her, men lov å prøve seg ;)
spørsmålet er hva slags girkasse du har, hilux er levert med mange forskjellige kasser.
Sitat Dag Einar: "Det finnes noen her som har bygget dette, uten at jeg husker helt, men det kan være Knixen. han gjør jo det aller meste...."

Et gammelt jungelord :)
Motorgarasjen
Innlegg: 439
Ble med: tir aug 02, 2005 9:04 am
Lokasjon: Åsenfjord

Re: Alternative motorer til en Hilux-kasse

Innlegg av Motorgarasjen »

Toyota Hiace er også i slekt med hiluxen.
Når du spør etter motor med innsprut, er det jo bensinutgaver det gjelder.
Motor 2RZE , 2.4l kom høsten 89 og er levert i hiace 4wd bensin, og 2wd utgaver fra 92.
Seigdragende og med litt snert. finnes i nyere utgaver ( etter 97 ) som 3RZE , 2,7l med 16Ventiler,
uvanlig i norge men vanlig i Sverige. Med riktig clutchhus skal disse gå på en hiluxkasse.
Du har også en 3.0 V6 variant som er levert i 4runner.
Vet om en billig delebil, rusten sådan, hos annen bruker på forumet her, som har fungerende 3.0 V6 i seg.
olle
Innlegg: 2
Ble med: fre mar 19, 2010 8:53 am

Re: Alternative motorer til en Hilux-kasse

Innlegg av olle »

Ser ut til at eg har blitt en smule feilinformert.

Bilen er Daihatsu Rocky med 2.0 liters bensinmotor. Dvs den deler motor med Hilux og Hiace - altså en Toyota-motor (Motorkode 3Y). Ikke utenkelig at girkassen er Toyota, men vet ikke, og har heller ikkje funnet noen form for merking.

For se hvordan dette ender, skal eg tippe blir det både motor og girkassebytte. - Litt kjekt å vite hva slags nedgiringsett enn trenger ;)
kjetilh
Innlegg: 154
Ble med: man nov 16, 2009 5:30 pm

Re: Alternative motorer til en Hilux-kasse

Innlegg av kjetilh »

hehe, 2jz-gte motoren er bolt on på hilux kassa (supra motor) 8)
Alt for mye drit på alt for liten plass...
Svar

Tilbake til «Drivverk»