Holder på med den totalt uglamourøse jobben med knokkeloverhaling på svigers sin Hilux, gardsbilen..
Hva tror dere om å jukse littegrann? Jeg skal ikke bytte kingboltlager, så vurderer å klippe opp de to ringene på baksiden (en filt og en gummi) så jeg slipper å skru av huset og styreledd etc..
Tenker at hvis jeg deler de og tar skjøten rett opp så bør det gå greit? De sitter jo meget godt fastklemt under de stålhalvmånene...
Hva tror folket? Bør vel gå greit? Skal jo bare holde fettet inne og stryke det pent utover kula...
Knokkeloverhaling: Jukse litt ?
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Knokkeloverhaling: Jukse litt ?
Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)
- offroadguru Solli
- Innlegg: 2371
- Ble med: fre feb 03, 2006 10:52 am
- Lokasjon: Hauge i Dalane
Re: Knokkeloverhaling: Jukse litt ?
Det går helt fint. Og er det ikke slakk eller at lagrene "henger" litt når du svinger så kan de bare stå der.
Re: Knokkeloverhaling: Jukse litt ?
det har jeg gjort tidligere, funka fint... og ingrid espelid!
Re: Knokkeloverhaling: Jukse litt ?
Ferdig på en side.. litt fomlete å få på plass når de var klippa, men det gikk greit. Så får jeg håpe det holder tett.
Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)
Re: Knokkeloverhaling: Jukse litt ?
Juksemakermarting skrev:Ferdig på en side.. litt fomlete å få på plass når de var klippa, men det gikk greit. Så får jeg håpe det holder tett.
Er du sikker på at det ikke er simmerringen på drivakslingen og messingforingen som er den egentlige synderen?
Gi rapport om vidre utvikling av lekasjen, jeg hår også en eller 3 biler som trenger litt stell.
40,50,60,70, hva blir det neste..... 12 Volt er kun 50% av 24 Volt vet du (og en RN36, og en RN46)
Re: Knokkeloverhaling: Jukse litt ?
Tror nok det er simringen som slipper olje ut i navet. Hvor skal den ellers komme fra? Den gamle var hvertfall veldig stiv og hard. Så var resten satt sammen helt uten pakninger .. Hadde ett helv... med frihjulsnava, som må være uorginale. Normalt er det 10mm skalle på skruene som holder vrideren, her var det 7/64 " umbrako og no tommegjenga greier. Var heller ingen av disse kiletinga på skruene som holder huset til navet...
Lurer på hvor disse kommer fra... tenkte at det var no Jeep-greier, men ville det da vært 6 skruer ?
Ser tett og bra ut nå hvertfall, har kjørt den et par dager på jobb..en deilig liten bil
Lurer på hvor disse kommer fra... tenkte at det var no Jeep-greier, men ville det da vært 6 skruer ?
Ser tett og bra ut nå hvertfall, har kjørt den et par dager på jobb..en deilig liten bil
Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)
Re: Knokkeloverhaling: Jukse litt ?
Er det ikke Warn frihjulsnav, da er det vel slik amerikansk tomme-greier. Ganske frustrerende ja.marting skrev:.. Hadde ett helv... med frihjulsnava, som må være uorginale. Normalt er det 10mm skalle på skruene som holder vrideren, her var det 7/64 " umbrako og no tommegjenga greier. Var heller ingen av disse kiletinga på skruene som holder huset til navet...
Lurer på hvor disse kommer fra... tenkte at det var no Jeep-greier,
Jeg vet jo egentlig ikke, men har da Warnvinsj som er irriterende amerikansk..
Mvh Ole & Bamse!
92 HDJ80, 87 LJ70, 88 RN61, 02 Hiace, 88 RN62, 78 Magirus R81, 86 Mog1250, 85Volvo F6,73 BM430
X:87 Dyna BU85, 06 Terios, 84 LN65, 86 YN65, 83 Tercel 2wd, 84 og 86 Tercel 4wd, 94CarinaE, 02 Avensis Verso,
07 KTM 250exc-f,
92 HDJ80, 87 LJ70, 88 RN61, 02 Hiace, 88 RN62, 78 Magirus R81, 86 Mog1250, 85Volvo F6,73 BM430
X:87 Dyna BU85, 06 Terios, 84 LN65, 86 YN65, 83 Tercel 2wd, 84 og 86 Tercel 4wd, 94CarinaE, 02 Avensis Verso,
07 KTM 250exc-f,