Hp orginal 200

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, HighwayPatrol

Svar
dpm
Innlegg: 373
Registrert: tor apr 17, 2008 11:43 pm
Sted: Tromsø

Hp orginal 200

Legg inn av dpm » tor jun 06, 2013 9:52 am

Hei, sitter å følger med på finn på v8 for tiden. Men ser det opereres med mange forskjellige hk varianter. alt fra 245 til 286 hk.. hva er orginalt og hva er i såfall chipet?

Er det tatt ut forskjellig effekt i de forskjellige årsmodellene?

Brukeravatar
willys overland
Innlegg: 865
Registrert: fre jul 01, 2005 3:11 pm
Sted: Jessheim

Re: Hp orginal 200

Legg inn av willys overland » tor jun 06, 2013 10:48 am

I hht techdoc er det en versjon for Australia og noen europeiske land deriblandt Norge som har en "precleaner" som har 265 hk. Ellers er det 286 hester uten "precleaner"
Hva precleaneren er for noe og hvor den sitter vet ikke jeg.
Legger ved spec fra techdoc.
Vedlegg
m_eg_0133.pdf
(197.79 kiB) Lastet ned 97 ganger
Mvh
Jon Henning

VDJ 200 2009
Ex.HDJ 100 2001 jubileum
Ex. HJ60 1985.
tlf: 91728953 / epost: jonhenning@mobilpost.no

dpm
Innlegg: 373
Registrert: tor apr 17, 2008 11:43 pm
Sted: Tromsø

Re: Hp orginal 200

Legg inn av dpm » tor jun 06, 2013 1:42 pm

med utgpkt i 286 må det jo være mulig å chipe til rett over 300?

jes
Innlegg: 38
Registrert: ons feb 13, 2013 8:46 pm
Sted: Örnsköldsvik (Sverige)

Re: Hp orginal 200

Legg inn av jes » fre jun 07, 2013 2:03 pm

Hej , her var modeller der blev sold i bl.a Sverige hade 265 hk , men samma bil i tex Tyskland hade 286hk.
Idag har den 272hk och påfyller euro5 (miljö-krav)
Jag har hittat denna lista men den är inte komplet , tex är dagens 4,6lV8 bensin motor (318hk) inte med. Och där finns bl.a. I Mellanöstern V8 diesel med 217hk och Manuel växellåda .
Det är ingen problem at chipe bilen til over 300hk , se denne tråd : http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=55&t=19923

Global Engine list (still missing a few)
5.7L Dual VVTI V8 381hp 3UR-FE
4.7L VVTI V8 271hp 2UZ-FE
4.0L VVTI V6 240hp 1GR-FE
3.0L D-4D Turbo Diesel 171hp 1KD-FTV
4.5L V8 D-4D Twin Turbo Diesel 282hp 1VD-FTV
4.5L V8 D-4D Twin Turbo Diesel 232hp 1VD-FTV
North America:
5.7L Dual VVTI V8 381hp 3UR-FE only
Europe:
3.0L D-4D Turbo Diesel 171hp 1KD-FTV
4.5L V8 D-4D Twin Turbo Diesel 282hp/195kW/650 Nm Torque 1VD-FTV
Russia:
4.7L VVTI V8 271hp 2UZ-FE
4.5L V8 D-4D Twin Turbo Diesel 232hp 1VD-FTV
Middle East:
4.7L VVTI V8 271hp 2UZ-FE
4.5L V8 D-4D Twin Turbo Diesel 232hp 1VD-FTV
4.0L VVTI V6 240hp 1GR-FE
Africa:
4.5L V8 D-4D Twin Turbo Diesel 232hp 1VD-FTV
South Africa:
4.5L V8 D-4D Twin Turbo Diesel 232hp 1VD-FTV
4.7L VVTI V8 271hp 2UZ-FE
Australia:
4.5L V8 D-4D Twin Turbo Diesel 232hp 1VD-FTV
4.7L VVTI V8 271hp 2UZ-FE

Mvh
Jes
Land cruiser 100 og Bj 43 Japan import .
Those who say that it can not be done , should not interrupt the ones that are already doing it!!

Svar

Gå tilbake til «Motor 20x»