Import av BJ40 fra Europa

Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
stetind
Innlegg: 5
Ble med: tor jan 02, 2014 11:26 am
Lokasjon: Oslo

Import av BJ40 fra Europa

Innlegg av stetind »

Hei,

Jeg har lenge ønsket å importere en BJ40 i god stand.

I den forbindelse har jeg noen spørsmål:
- Hva bør man passe på, og spesielt hvis bilen er restaurert? (teknisk; motor, gir, karosseri etc., samt dokumenter papirer)
- Cirka hvor mye vil en vel-restaurert original bil være verdt i Norge? Ser at de sjelden selges på Finn.

Denne fra Nederland vil feks. komme på ca. 280 TNOK ferdig registert i Norge:
http://www.classiccarsheemskerk.nl/de-c ... 9-e6869218

Innspill settes stor pris på.

Mvh Stian
peter80
Innlegg: 187
Ble med: lør jul 25, 2015 5:52 pm
Lokasjon: Plankebyen i Øst

Re: Import av BJ40 fra Europa

Innlegg av peter80 »

1; Originalitet viss den skal ha ein HØG samlar-verdi. Det er eit fåtall restauratørar i Europa som får dette til
Kjenner du til deleprisene til disse bilane, veit du kva berre disse koster om ting skal bli BRA.

2; Skal du importere for egen interesse eller for å potensielt tjene ein pen slant ved vidaresalg?

Utifrå Pkt.1 er stipuler pris ifrå NL å rekne som gunstig
Her skulle det ha stått noko lurt...
stetind
Innlegg: 5
Ble med: tor jan 02, 2014 11:26 am
Lokasjon: Oslo

Re: Import av BJ40 fra Europa

Innlegg av stetind »

Takk for innspill!
Ingen ambisjoner om videre salg, men greit å vite at man ikke har lagt igjen for mange titusener på bordet:) Så du tror at den aktuelle bilen kunne være et godt kjøp?
Ønsker mest av alt å kunne glede meg over en klassisk mekanisk bil med god fremkommelighet, i tillegg håper jeg jo på at sønnen på 2 verdsetter at jeg nærmest kjøper en traktor :)
peter80
Innlegg: 187
Ble med: lør jul 25, 2015 5:52 pm
Lokasjon: Plankebyen i Øst

Re: Import av BJ40 fra Europa

Innlegg av peter80 »

Linka var daud sist eg klikka på den.
Den fører no fram til ei samlingsoversikt.
Er det den raude frå *80 eller den beige frå *74 du ser på.
På biletane ser den raude PEN ut.
Den beige litt meir medtatt. Det er jo litt pris-differanse
Du får ta kostnaden med å reise ned & sjå dei med eigne auge. Langhelg i Holland er OK :lol:
Så får du vurdere (slutt-)prisen deretter.
Her skulle det ha stått noko lurt...
baardlie
Innlegg: 851
Ble med: fre nov 12, 2004 8:58 pm
Lokasjon: buskerud

Re: Import av BJ40 fra Europa

Innlegg av baardlie »

Jeg handla i sin tid med denBreems i Nederland , går for å prise bilene sine høgt men gikk fint å prute og han er ærlig på tilstand/rust osv . Ikke lenge siden jeg solgte en strøken/urestaurert bj40-77mod reg. for 7 for 128000Nkr og en strøken hj45pu 78mod for 139000,- (bilder finnes i min garasje her på forumet) så om du er litt tolmodig dukker den rette bilen opp uten fantasipris , her hjemme eller ute.......Det er rust som er det største problemet , ofte vanskelig å se utfra bilder om det er pusset og gjort arbeid på en bil det beste er å se med egne øyne . Om bilen har skilt/reg. i eu er det orginalte vognkortet , kjøpekontrakt + utførselsdokument (noe en bilforhandler hjelper deg med om du handler privat) det eneste du trenger. Betale moms på kjøpesum hos tollen her i Norge . Det enkleste er å registrere som veteranbil , da krever de stort sett ikke annet enn at bilen er orginal , blir innskrevet noen bruksbegrensninger i vognkort men det betyr i praksis lite . Det kommer nok snart en totalrestaurert hj45pu for salg og jeg kan formidle kontakt til eier om ønskelig .
Bård - Tlf.97618988
peter80
Innlegg: 187
Ble med: lør jul 25, 2015 5:52 pm
Lokasjon: Plankebyen i Øst

Re: Import av BJ40 fra Europa

Innlegg av peter80 »

http://www.denbreems.nl/redirect.php?page=va.htm held til langs vasskanten i Rotterdam.
Har vore innom der & reiste med uforetta sak.
Så her har Bård heilt klårt 1.Hands erfaring å byggje på.

Eg har notert meg at mange av bilane til denne karen kjem frå Nordlige strok.
Då vert det litt som å symje over bekkjen etter fukt viss ein reiser Holland for å handle.

Forleden vart det annonasert ein J4 på Finn for omlag 175K
For under 12 månader sidan glapp eg på ein kurant (bruksstand) J4 til litt over halvparten.

I mitt hovud er det mykje (økonomisk) rom mellom knappe 100 & dryge 300K.
Eg tykjer gjerne ein bil i pen bruksstand & litt patina er vel så sjarmerande som eit polert glis, spesielt med nevnte økonomiske besparelse :idea:
Her skulle det ha stått noko lurt...
Svar

Tilbake til «Generelt 4x»